Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 238
    Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation ääälääääärm!

Jeg får til tider en del støy i høyttalerne på tomgang med dynamic eq på. Høy summing altså, som fra en god gammeldags kasett. Har noen samme problemet, eller har noen kommet over andre som har dette problemet?

Liker ikke denslags.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo jeg opplever noe av det samme. Det kommer fram litt tidligere i denne tråden din lesehest:-P

Jeg kan seriøst ikke bruke Audyssey funkjonene uten at det oppleves som om et stork kvalitetstap fårekommer.

Noe annet en "Pure Audio" er nesten ikke brukbart, setter jeg reciveren i Stereo modus så får jeg ikke samme fylden i bassområdet selv med bassen på +10db. Pure Audio er så tydelig bedre hos meg at noe annet er uakseptabelt å bruke. Det var ikke tilfelle med den forige reciveren min(TX-SR806).

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    jo jeg opplever noe av det samme. Det kommer fram litt tidligere i denne tråden din lesehest:-P
    ops: Det leste jeg før jeg i det hele tatt hadde fått min, og hadde helt glemt det.

Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jeg kan seriøst ikke bruke Audyssey funkjonene uten at det oppleves som om et stork kvalitetstap forekommer.

Noe annet en "Pure Audio" er nesten ikke brukbart, setter jeg reciveren i Stereo modus så får jeg ikke samme fylden i bassområdet selv med bassen på +10db. Pure Audio er så tydelig bedre hos meg at noe annet er uakseptabelt å bruke. Det var ikke tilfelle med den forige reciveren min(TX-SR806).
    Hos meg gjelder dette utelukkende når jeg bruker Dynamic EQ (som er forutsetning for å bruke dynamic volume, men ikke dolby volume). Vanlig MultEQ lyder fantastisk. Jeg hadde skumgummiproppene i bassrefleksene på grunn av fæle resonanser, men nå kan jeg fjerne dem og få mye mer ut av høyttalerne med en dypere og (for mine ulærde ører) tilsynelatende lineær bassrespons.

Har du prøvd å gjenopprette fabrikksinnstillinger og sett om problemet fremdeles er der etterpå?

Det er en annen ting som plager meg også, og det er at valgene under audio-knappen (som jeg takker herrene hos Onkyo for at man kan endre uten OSD) ikke holdes per inngang. Det er jo langt mer aktuelt å bruke dynamic/dolby volume på TV enn på PS3/BD. (OSD er egentlig en uting når det gjelder ting man vil endre under normal bruk. I gamle dager hadde TVer lysstyrke/kontrast-innstillinger på fjernkontrollen direkte, og da kunne jeg stealth-justere uten at andre klaget.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alaaaarm her også!

Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Jeg får til tider en del støy i høyttalerne på tomgang med dynamic eq på. Høy summing altså, som fra en god gammeldags kasett. Har noen samme problemet, eller har noen kommet over andre som har dette problemet?

Liker ikke denslags.

Jeg er nå på min andre Onkyo TX-NR1007. Den første låt generelt meget dårlig (sammenliknet med nr. 2) og jeg kunne oppleve å miste bilde og lyd når jeg gikk ut av Setup menyen på denne.

Min andre TX-NR1007 låter fint, men lyden i Dolby TrueHD lydspor faller ut ca. 1 sek. hvert 5 sek. Lyden i DTS HD Master lydspor faller ut ca. 0.5 sek. hvert sek. Når jeg skifter over til Dolby Digital lydsporet på den aktuelle filmen er problemet borte. PCM 5.1 fungerer også greit. Det samme gjelder lyden fra Canaldigital boksen.

Når 2 av 2 receivere inneholder feil så må jeg si jeg har blitt skeptisk til å prøve en tredje gang. Virker som om Onkyo sliter med kvalitetsikringen sin gitt.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DP-01: Det problemet hadde jeg med min før jeg tok en hardware reset og skiftet litt på kildene.

Jeg lurer på om det er noe galt med min, eller alle våres.

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

hvordan låter 1007 i forhold til 807, i stereo. om man ikke trenger de 9 kanalene.. skal bruke et effektrinn til frontene.. er det noe hensikt å legg ut de ekstra pengene til 1007...!!!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt 806og nå har jeg 1007(var feil på 806 i bildet). og jeg må si: Nei, det er ikke noen forskjell.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er neppe noen store forskjeller i lyd karakteren på disse.

Onkyo Europe - Product Comparison Chart

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Takk før svar ..supert, da kan eg spare del penger.. hehe får teste ut 807 da..

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

datan på de to er bra like.. lurer veldig om dette kan hva god match til dali.. har selv mentor 6.. står i mellom yamaha og onkyo.. trur onkyo skal hva bedre hos meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har gått til innkjøp av Tx-nr1007 som kan si om de to hdmi utgangene på den fungerer uavhengig av hverandre?

Dvs. om receiveren fungerer som en matrix switch slik at den kan vise både samme og ulike videokilder på de 2 utgangene?

Finner ingen informasjon om dette noe sted, selv ikke i manualen fra Onkyo.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de skal funke uavhengig av hverandre, de skal uansett ikke vise samme bilde, da det vil bryte kravene til PAVP.

Jeg mener du kan velge mellom de to utgangene hvis de står på samme "zone" eller la to forskjellige bilder vises om de står på forskjellig "zone"

Den har jo tross alt to bildeproseseringsbrikker.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nope, det er enten eller på HDMI-utgangene på Onkyoene gitt...

Newcomer LonelyOne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg desverre melde om enda et mandagsprodukt av 1007. Fra første oppstart var det bare susing i høyttalerne. Fikk heller ikke kjørt auto-oppsettet pga støy... Men uansett sendte jeg en mail til avshop på lørdag, fikk svar etter 10min og kunne komme inn å bytte den i en ny en. Glimrende service fra avshop sin side! Vil også nevne at jeg er ganske ny i gamet og var innom avshop sitt lokale og ble møtt med mye mer kunnskap og service enn jeg kan si om noen andre butikker. All ros til gutta som driver dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nope, det er enten eller på HDMI-utgangene på Onkyoene gitt...
    Dvs. at ingen av Onkyo sine receivere med 2 hdmi utganger kan vise 2 ulike kilder på de to utgangene på samme tid, uansett valg av "zone", eller misforstår jeg?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det er korrekt oppfatning... Nå koster jo ikke en HDMI-matriseswitch all verden uansett da, men jeg er helt enig i at den i det MINSTE burde klart å vise bilde på begge utganger samtidig om en ikke i matrise... Er jo en temmelig enkel HDMI-switch innbygget, for å si det slik, og det står jo ikke helt i stil med prisen på disse produktene!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar lygren, har lurt en stund på dette
    Enig i at receivere på 12k og oppover burde hatt denne funksjonaliteten.

Da er det liten grunn å gå for 2 hdmi - utgangers modellene for meg ihvertfall. Har allerede en dreamscreen hdmi matrix 4:2 switch som fungerer helt glimrende. Hadde bare vært fint om min fremtidige receiver kunne gjøre samme jobben slik at det ble en mindre boks i stuen.

Da skjønner jeg ikke hvorfor nr-1007 koster 5 000 mer enn 807, de har stort sett like spesifikasjoner bortsett fra 2 hdmi utganger og kraftigere strømforsyning på førstnevnte og selvf. 9.2 vs 7.2 kanaler.

Da blir det antagelig en 807 på meg. Synd med alle som opplever problemer med disse nye modellene. Får bare håpe jeg er heldig og får en problemfri utgave.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, det er korrekt oppfatning... Nå koster jo ikke en HDMI-matriseswitch all verden uansett da, men jeg er helt enig i at den i det MINSTE burde klart å vise bilde på begge utganger samtidig om en ikke i matrise... Er jo en temmelig enkel HDMI-switch innbygget, for å si det slik, og det står jo ikke helt i stil med prisen på disse produktene!
    Hvor har du dette fra? De kan sende på begge utgangene samtidig i det formatet de begge støtter, eller du kan prioritere én av dem, slik at den andre skrus av dersom du har et signal den ikke støtter. Jeg har brukt det her, siden vi har to TVer i stuen.

Men ja, naturligvis burde de støtte å sende en annen kilde til sone 2.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg som sitter igjen med følelse at produktene sannsynlig slippes litt for tidlig om dagen? Er det pga at det er så "enkelt" med FW oppgradering via nettverk/internett? Gjelder ikke bare Onkyo, men flere også - synes det er litt merkverdig.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •