Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 238
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Datamaskin(asus xonar HDAV1.3).

Har det noe å si da? kansje jeg skal prøve å bytte på noen kabler?

Nå er det litt svak skurr i bakgrunn av TrueHD og DTS-MA, og det "klipper" ca hvært 3. sekund.
    Hadde noe lignende problemer med min Popcorn Hour tidligere på filmer med DTS lyd. Dette ble da fikset med en ny firmware.

Så det kan være kilden som er skyld i problemet og ikke receiver.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hadde noe lignende problemer med min Popcorn Hour tidligere på filmer med DTS lyd. Dette ble da fikset med en ny firmware.

Så det kan være kilden som er skyld i problemet og ikke receiver.
    dang, ny firmware på lydkort og nye drivere instalert og problemet ser ut til å være løst, men jeg syns det høres anerledes ut nå:-? tilbakemelding etter videre tortur av reciveren.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, problemet var ikke løst, prøvde å bytte hdmi kabel, og merkelig nokk så forsvant støyen i bakgrunn, det gjør den hvær gang jeg slår reciveren helt av, og klippingen starter ikke før den står på en stund.

Men både klippingen og støyen virker til å bli værre nå som jeg sitter å ser introen på Wall-E for n'te gang i dag.

Ikke si at denne og er et mandagsprodukt

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du bør virkelig teste en annen kilde, HTPCer er et ormebol av potensielt trøbbel hva lyd, og da spesielt HD-lyd, angår (og bilde for den saks skyld!)...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...du bør virkelig teste en annen kilde, HTPCer er et ormebol av potensielt trøbbel hva lyd, og da spesielt HD-lyd, angår (og bilde for den saks skyld!)...
    Har en standalone blueray spiller på tur as-we-speak. Men samme HTPC funket utmerket sammen med både TV og en tidligere onkyo(806). Oppdatering følger=)

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som den hakker ved samplingsfrekvens fra 96khz og opp, og da kun ved bruk av flere en 2 kanaler.

Noe er muffens, vil jo ikke ha den hvis den viser seg å være litt mandag. Skal teste å spille av samme filmene i HTPC'n.

EDIT:

Skurringen jeg nevnte tidligere har noe med MultiEQ XT å gjøre, slår jeg MultiEQ av så forsvinner den. Jeg klarer heller ikke å få den til å fulføre autokalibreringen hvis jeg bi-amper frontene, den stopper halveis å gir meg en feilmelding.Men nå er det en god stund siden jeg har hørt noe til hakkingen. Er det muligens kommet ny firmware til denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, nedtur det med manglende delefrekvens for sub-utgangene... Som du sier en liten trøst at en kan justere avstand og nivå separat, men nivå kunne en jo uansett ha justert manuelt da... Uansett - noe må de jo ha å oppgradere til på neste utgave også - og jeg tør påstå at separat delefrekvens bør prioriteres på receivere i denne prisklassen!

Det har vært en del spekulasjoner også på andre forum om hvordan Onkyos 007 serie håndterer to sub'er. Nå ser det ut som om man har kommet til at Audyssey kjører separat equalizing på hver sub (så lenge hver sub blir "pinget" separat av Audyssey under setup), noe som betyr at det er kun separate delefrekvenser som mangler. (Manuell separat equalizing på hver sub er ikke mulig).

"Official" Audyssey thread. - Page 664 - AVS Forum

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um, fikk bananplugger i posten i dag, vanlige 4mm som brukes bake på alle høytalere osv. men jeg har ikke sjangs i livet å få disse inn bake på reciveren, er dere sikkre på at disse tar bananplugger?

Og til deresom har 1007, skurrer det når dere bruker Audyssey funksjonene? (multiEQ, DynamicEQ osv) Har en svak skurring i diskantområdet med bruk av Audyssey funksjonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Um, fikk bananplugger i posten i dag, vanlige 4mm som brukes bake på alle høytalere osv. men jeg har ikke sjangs i livet å få disse inn bake på reciveren, er dere sikkre på at disse tar bananplugger?

Og til deresom har 1007, skurrer det når dere bruker Audyssey funksjonene? (multiEQ, DynamicEQ osv) Har en svak skurring i diskantområdet med bruk av Audyssey funksjonene.
    Du har tatt ut "plastikkproppene" som blokkerer?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Du har tatt ut "plastikkproppene" som blokkerer?
    ops: nå passer bananpluggene:-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: nå passer bananpluggene:-D

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI problemer med NR1007

Hei en kamerat av meg har problemer med HDMI ut fra NR1007 til et Panasonioc TV.

Er det noen som har noen tips, vi kan teste før den blir levert tilbake, så er jeg takknemlig?

Uten å gå for mye i detalj på alt det vi har testa, så ser det slik ut.

Oppsett:
    Panasonic Blu-ray BD80 - Onkyo NR1007 - Panasonic TX-P37X10
    All Viera link slått av på BR spiller og TV (1m Supra v 1.3 kabler, disse er testet på et annet anlegg og virker der). NR1007 satt til Through (andre instillinger / oppløsninger også testet).

Ved å kjøre med innstillingen / oppløsning Automatisk i BD80 og 24 ut On, klarer ikke receieveren å få bilde på TVen? Blir gråbrus og så kommer et svart bilde og så gråbrus osv, men NR1007 klarer ikke å koble / låse signalet. Ved å bytte oppløsning til 1080i på BD80 kommer bildet opp.

Men derimot slik uten NR1007:
    BD80 - Panasonic TVen og det virker uten noen som helst problemer.

Litt kjipt da hensikten med kjøpet var nettopp HDMI huben.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Da ble det jaggu en 3007.
    3007 avhentet på posten på fredag. Det står på esken at man burde være to for å bære den. Det var ikke mange meterne før jeg sluttet å le av den meldingen.

En lengre tilvenningsfase er igang, men det ser bra ut alt sammen. Gjorde en kjapp MultEQ-kjøring, og synes diskanten ble litt myk og dempet og mindre åpen, men dette skal det forskes mer på før noen konklusjon trekkes.

Problemene jeg har hatt så langt har vært knyttet til en Mac Mini som jeg har koblet til. Voldsomme problemer med å få bilde gjennom, men i går fungerte det plutselig med 1080p25 og 1080p30 og ingenting annet. Også tidvis utfall av lyd (no signal i displayet) fra minien. Bruker s/pdif fra M-Audio Transit. Når jeg setter den i standby flyter signalet fint gjennom til TVen, men jeg har ikke klart å få den til å ikke røre signalet. Får av og til forvrengte bilder i sprø farger og mønstre, men trykker jeg display får jeg vite at receiveren får 1080p inn og gir 1080p ut, glad og fornøyd.

Noen andre som har slitt eller ikke slitt med pc-signal? Og ingen skadefryd takk, Lygren :wink:

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25th October 2009 11:55
    Ref post 112. Hei en kamerat av meg har problemer med HDMI ut fra NR1007 til et Panasonioc TV.
    Oppdatering.
    Kompisen min fikk i dag melding fra Panasonic om at de sender han en firmware oppdatering på en minebrikke. Vi får se når han får installert den nye FWen hvordan det funkar da?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware Update for TX-NR1007/3007/5007, PR-SC5507

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Installert. Ingen problemer. Eller, noe skjedde med nettverket her på 63% av den første pakken, så jeg bootet receiveren på nytt underveis, og det var ikke noe problem. Andre gangen gikk det som det skulle. På slutten sto det bare OK og en sjekksum, og siden det ikke skjedde noe mer etter det bootet jeg på nytt, og alt var oppdatert og fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Oppdatering.
    Kompisen min fikk i dag melding fra Panasonic om at de sender han en firmware oppdatering på en minebrikke. Vi får se når han får installert den nye FWen hvordan det funkar da?
    Jeg er nå på min andre Onkyo 1007 med problemer. Den første hadde problemer med at den ikke klarte å "låse" lyddelen i signalet (jeg opplevde å få bare "hvit støy"/ brusing i høytalerne etter å ha gått inn og ut av setup menyen eller etter å ha slått receiveren av og på. Bildet var bra hele tiden. Denne receiveren låt også generelt dårlig). Min andre 1007'en har problemer med at det kommer en skrikelyd i høytalerne når jeg skifter kanal på Canaldigital dekoderen. Skrikingen går over etter et 4-5 sekunder, og lyd og bilde høres/ser da bra ut (innntil jeg skifter kanal igjen, da det hele gjentar seg).

Jeg har en Panasonic TH-42PX80E Plasma. Kan det være at denne er problemet hos meg også tro? Har du navn og nummer på den fra Panasonic som tydeligvis kjenner problemstillingen og som sender ny FW til kompisen din? (Send meg PM).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodig. Jeg har min 5007 inne nå da den ikke starter effektdelen før 2 restart. Altså jeg må slå den på - av og på igjen for å få lyd. Tilkoplet Panny TH42PX80...

Vi får se hva tech-freaksa finner ut av.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 5507 i 1 uke og er generelt fornøyd med den. Jeg bruker den sammen med en Denon 2500 som da er koblet med HDMI.
    Har samme problemer med å få frem Lyd og bilde med flere hdmi kilder tilkoblet som ikke er på (Get boks, Projektor)
    Det tar også litt tid fra Bd spilleren begynner å spille til onkyoen skifter til riktig lydmodus. Er det noen som vet om dette bedres med firmware opdate?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo - Panasonic TV

31st October 2009 11:09
    DP-01 Sitat:
    Opprinnelig skrevet av edding
    Oppdatering.

Jeg er nå på min andre Onkyo 1007 med problemer. Den første hadde problemer med at den ikke klarte å "låse" lyddelen i signalet (jeg opplevde å få bare "hvit støy"/ brusing i høytalerne etter å ha gått inn og ut av setup menyen eller etter å ha slått receiveren av og på. Bildet var bra hele tiden. Denne receiveren låt også generelt dårlig). Min andre 1007'en har problemer med at det kommer en skrikelyd i høytalerne når jeg skifter kanal på Canaldigital dekoderen. Skrikingen går over etter et 4-5 sekunder, og lyd og bilde høres/ser da bra ut (innntil jeg skifter kanal igjen, da det hele gjentar seg).

Jeg har en Panasonic TH-42PX80E Plasma. Kan det være at denne er problemet hos meg også tro? Har du navn og nummer på den fra Panasonic som tydeligvis kjenner problemstillingen og som sender ny FW til kompisen din? (Send meg PM).
    Sorry for mitt litt sene svar.
    Det skal visstnok være G10 av skjermene til Panasonic det er problemer med.
    Jeg snakket med han kompisen min og han ringte Panasonic support og fikk snakke med en svenske. Ikke noe navn dessverre. Han har helle rikke mottatt FWen fra dem enda.

Det ligger også et "statement" her: Onkyo Europe - Onkyo & Panasonic Statement

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •