Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 238
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR1007 lydkvalitet

Noen som har kommentarer til lydkvaliteten på Onkyo TX-NR1007? Jeg fikk merkelig nok en nedgang i lydkvalitet når jeg byttet ut min TX-NR807 til TX-NR1007

Jeg kjører med KEF KHT3005 SE settet i 7.1 (5.1 + 2 høytmonterte presenshøytalere foran). Lyden låter mer anstrengt, mer støyete og de små detaljene i surroundlyden blir borte med 1007'en. 807'en produserte et stort surroundlydbilde der direktelyden fra de enkelt høytalerne ble nesten borte. Med 1007'en hører en isteden 8 separate høytalere som spiller hver for seg.

Tonalt er lyden fra hver enkelt høytaler ganske grei. Med 807'en var det likevel mer "punch" i lyden. Den hørtes rett og slett ut som en større receiver.

Jeg begynner å lure på om det kan være noe feil med denne receiveren, eller evt. målemikrofonen. Jeg kjører med stort sett de samme Audissey inntillingene på 1007'en som på 807'en /Dynamic EQ og Loudness Plus on.

Er det andre som har erfaringer med denne receiveren? Hvis jeg ikke får justert opp lydkvaliteten på denne så blir det retur til Elkjøp:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har 1007'en tatt kvelden. Den produserer nå bare "hvit støy" / brusing i høytalerne (kan høre signalet veldig svakt i brusingen) :cry:

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragisk at det gikk dårlig for deg DP-01, men det er gode nyheter for meg! Jeg var redd alle 1007'ene var dårlige, nå håper jeg at det bare var din:twisted:

(jeg venter en i posten forstår du).

Tror det er en reklamasjonsak du har for deg, eller du kan jo se om en firmware oppdatering hjelper.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke noe særs. Ser ut til at du har fått et mandags produkt. Du får helt sikkert en ny enhet. :neutral:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ikke meningen å spre bad-love om Onkyo, men min 5007 har enda problemet med at den må slås på, så av og så på igjen for at lyd skal virke. Utrolig snodig. Etter det virker den 100%. Dette gjelder også analoge kilder, i tillegg til HDMI.

Har snakket med leverandør og de skal ordne opp ASAP i følge dem. Jeg skal holde saken varm, er vel greit å få info om eventuelle problemer nå i starten av xxx7 receivernes karriere.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Tragisk at det gikk dårlig for deg DP-01, men det er gode nyheter for meg! Jeg var redd alle 1007'ene var dårlige, nå håper jeg at det bare var din:twisted:

(jeg venter en i posten forstår du).

Tror det er en reklamasjonsak du har for deg, eller du kan jo se om en firmware oppdatering hjelper.

Det ser ut til at det er flere som har problemer med 1007'ene sine ute i den store verden.

Onkyo tx nr1007 owners' thread - Page 11 - AVS Forum

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får jeg et mandagsprodukt, nå etter å levd med tv lyd i snart 2 mnd, ja da dør jeg...

Men hvordan var 1007 rent effektmessig? har den god kontroll på høytalerne?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...da har jeg fått lekt meg litt med en 1007... Sett opp mot 876, som er siste variant jeg har testet, er antall lydinnstillinger langt flere, og den ser mer gjennomtenkt ut mht multikanalsjustering. F.eks. har den en egen THX Ultra2 Cinema som gir 7.1-lyd fra 5.1-signaler, der en på 876en måtte bruke Dolby IIz uten "THX"-signatur...

Nå er den jeg har sett på koblet opp med Crown effekter på alle frontkanaler, og med Klipsch KL-650 som kjører 6Ohm er det derfor rundt 500W til rådighet pr. kanal. Synes det fungerte veldig bra mht surroundlyd, og når en avlaster receiveren, er det mer enn nok guffe til å drive surroundlyden på en god måte uten eksterne krefter slik jeg ser det. For å si det slik; vi snakker DYNAMIKK - uten at det nødvendigvis skal tilskrives receiver alene...

Når det gjelder autokalibreringssystemet fungerer det jo som kjent veldig godt, og har nå selvsagt da støtte for wide eller high 9.2-oppsett. Synes imidlertid det tar litt i overkant lang tid å kjøre programmet, må si det, og selve kalkuleringen er også treig. De kunne med fordel satt inn en noe større prosessor...

Videre ser det ikke ut til å være støtte for separate delefrekvenser på de to sub-utgangene. DET er jo egentlig ganske synd da, for mange kunne jo sikkert tenke seg å tune to subber noe ulikt, da f.eks. en litt kjapp en på 100-120Hz og en "buldrebruser" på 40-60Hz... Det er altså derfor litt feil å kalle dette en 9.2-receiver, all den tid .2 jo bør forutsette at det faktisk lar seg gjøre å sette delefrekvens pr. kanal! Nå er det mulig jeg har misforstått noe, men tror jeg har prøvd det meste...

Utover det har en en finurlig funksjon som heter "double bass" eller noe i den duren. Denne funksjonen sender dypbass-signaler til subben som egentlig er tiltenkt frontrekka i "large"-oppsett - som dermed gir mer mat til subbene uten at en trenger å sette frontene til "small"... En dupliserer altså gjengivelsen, uten at jeg helt forstår hva den store forskjellen er fra å sette "large" på frontene og en høy delefrekvens på subbene... Skal teste denne funksjonen litt mer.

Videre mangler den HQV videoprosessering som 876en, kun Faroudja som følger med, og når en vet at HQV-chippen koster løst 25USD til OEM-produksjon synes jeg de kunne kostet på seg en slik... Ettersom HQVen uansett ikke har støyreduksjon er det ikke all verdens tap, men det øker jo kravet noe til Blu-ray-avspilleren, all den tid HQVen tross alt funker bra til prosessering også av HD, bl.a. 1080i, noe Faroudja-prosessoren ikke er like god på. En må jo faktisk helt opp på 5007 for HQV i den nye receiverserien.

Jeg synes uansett at dette tegner an til å bli en god receiver for hjemmekinomarkedet. 9.2-støtte (vel, 9.1 med innbygget Y-splitt er vel kanskje mer korrekt betegnelse), en lang rekke nye lydmodus, et velfungerende, dog litt tregt autokalibreringssystem samt godt med krefter gjør dette til en god allrounder i mine øyne!

Flere inntrykk kommer!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Lygren - double bass
    Forskjellen er ved at det ikke går? Når du kjører fronter som large kan du vel ikke sette subben til å spille høyere en frontenes nedre frekvens? Slik jeg husker det fra 807 men mulig jeg husker feil, brukte ikke mye tid da jeg solgte subbene mine 2 dager etter jeg fikk den.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragiskt det med at subbutgangen bare er en Y-splitter, håper da den har mer for seg en det. Kan man ikke justere slik at en subutgang er aktiv under musikk og en annen under film?

Anyway, over til hovedspørsmålet, er det mulig å bruke bananplugger eller spader på terminalene bak på 1007?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragiskt det med at subbutgangen bare er en Y-splitter, håper da den har mer for seg en det. Kan man ikke justere slik at en subutgang er aktiv under musikk og en annen under film?

Anyway, over til hovedspørsmålet, er det mulig å bruke bananplugger eller spader på terminalene bak på 1007?
    Spader og banan plugger tar den ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel, med en 1007 kan en stille inn individuell avstand og nivå for hver av subbene. Dette er jo litt mer enn en kan med en Y-splitt. Siden en ikke kan kjøre separate delefrekvenser og individuell equalizing på subbene så er det nok en fordel å ha to like subber som står plassert med noenlunde like akustiske betingelser (avstand til sidevegger etc.) for å få best mulig resultat.

Lurer på om 3007 eller 5007 håndterer subbene på samme måte?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, nedtur det med manglende delefrekvens for sub-utgangene... Som du sier en liten trøst at en kan justere avstand og nivå separat, men nivå kunne en jo uansett ha justert manuelt da... Uansett - noe må de jo ha å oppgradere til på neste utgave også - og jeg tør påstå at separat delefrekvens bør prioriteres på receivere i denne prisklassen!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 5007 vs Yamaha Z7, hva ville folket ha valgt her inne?

Hva er plusser å minuser på de to?

Skal brukes til film og musikk, med effekt på front å senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt å ta i å kalle x.2 kanalen for et Y ledd.

Har nå lekt med 5007, og er utrolig imponert. 32 bits dacen fra Burr Brown lyder meget bra.

Vurderte selv Z7, men det var faktisk ikke på noen områder jeg følte Z7 var bedre enn 5007... (kanskje video chipen)

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det jaggu en 3007. Snart skal min mellomperiodereceiver få hvile etter å ha slitt i 3,5 år. Siden Elkjøp vanligvis er runde i kantene og har fysiske steder å oppsøke er det lavt stressnivå her, selv om det kan ha vært antydninger til et og annet problem med enkelte receivere. Krabaten veier 25 kilo, så jeg frykter vel egentlig ikke at den ikke skal klare seg fint i møte med de tross alt rimelig små høyttalerne mine.

Hmm, det er en stund siden jeg var så spent. Jeg gleder meg til nettbutikkene får 24-timers på-timen direkteutkjøring.

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått tak i en reserve eff og en 5 kanaler. Henholdsvis en Bryston sst14 og en parasound 2205 T versjon. Har solgt den Malmin oppgraderte onkyo 905, noe jeg angrer svært på. Så til saken, noen som vet når den 5507 saken er i handelen? Låner meg en Arcam p700 nå... den kjenner jeg ikke til bortsett fra noen timer med lyd.. spiller bra. Er onkyo 5507 bedre? Og igjen, noen som vet når den dukker opp?

-Y

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er NR1007 i hus, men hva er det jeg er vitne til? Den tar seg et sekunds pause hvært 10-15'e sekund når den blir foret med 24b/192khz, TrueHD eller DTS-MA.

NÅ VAR DET MORRO Å ENDELIG SE FILM. Skal se om det blir bedre med en firmware upgrade.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er NR1007 i hus, men hva er det jeg er vitne til? Den tar seg et sekunds pause hvært 10-15'e sekund når den blir foret med 24b/192khz, TrueHD eller DTS-MA.

NÅ VAR DET MORRO Å ENDELIG SE FILM. Skal se om det blir bedre med en firmware upgrade.
    Hvilken kilde bruker du til film da?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datamaskin(asus xonar HDAV1.3).

Har det noe å si da? kansje jeg skal prøve å bytte på noen kabler?

Nå er det litt svak skurr i bakgrunn av TrueHD og DTS-MA, og det "klipper" ca hvært 3. sekund.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •