Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 238 av 238
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det andre som har lagt merke til at 1007 endrer fase på høyttalerne når en endrer fra full range til f.eks. 40hz? Vet fra tidligere at bl.a. HK også har gjort dette men først nå etter rekalibreing at jeg oppdaget at det samme gjaldt også for Onkyoen... litt rare greier egentlig

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd TX-NR3007

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvilken Blu ray spiller har du? >Det er som oftest i spilleren innstillingene må gjøres, ikke på receiver.
    Hei, jeg har en Sony BDP-S 550 Bluray og dette hadde jeg problemer med på min gamle Onkyo TX 875, håper du har noen tips ??

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, jeg har en Sony BDP-S 550 Bluray og dette hadde jeg problemer med på min gamle Onkyo TX 875, håper du har noen tips ??
    Bluray spilleren må settes til å sende lyden som "bitstream" !
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD lyd

Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Bluray spilleren må settes til å sende lyden som "bitstream" !

OK, så der står bitstream i menyen, jeg får prøve den varianten og se om dette løser problemet, takker for svaret :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen knapp å trykke på, så man kommer rett på Pure Direct, å ikke må trykke igjennom alle de forskjellige lyd greiene som er på den?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    Er det noen knapp å trykke på, så man kommer rett på Pure Direct, å ikke må trykke igjennom alle de forskjellige lyd greiene som er på den?
    Nei, ikke egentlig, men en løsning er å bruke TV Listening Mode knappen for å finne frem til Direct modus, og Music Listening Mode til den andre modusen man vil sammenlikne med, eksempelvis Stereo. Da kan man med de to knappene veksle direkte mellom de to valgte modusene.

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Update 5507 Hjelp!!!

Hei!

Har en Onkyo 5507 som jeg forsøker å oppdatere firmware på.. sliter mildt sagt.

Prøver via nett, ikke via usb. Har lastet ned.. gikk fint, og nå står det "writing" i displayet. gikk fint frem til 98%.. og der står den. Har stått slik ca 45 min nå, og jeg tør ikke røre den... hvor lenge kan jeg vente at den står slik? Evt hva gjør jeg nå???

Hjelp!!

Mvh
    Y

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware på plass... men, på sub, er det mulig å justere fase på 5507?

.Y

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yel
    Firmware på plass... men, på sub, er det mulig å justere fase på 5507?

.Y
    Fase er det samme som å justere avstand til sub i receiver!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... se det! Da skal det la seg gjøre. Har sett på et par earthquake minime 12, men disse har bare 0 og 180 graders fase.. Så det skulle la seg justere det da??

Takker for svar!!

-Y

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite skriverier her om nettverksstyring. Har brukt dette programmet en stund, det fungerer OK, blir oppdatert en gang i blant med nye funksjoner.

ONKYO Audio Video Receiver programming

Noen som har prøvd andre programmer? Kunne vært kult med et for iphone/windows mobile.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah... se det! Da skal det la seg gjøre. Har sett på et par earthquake minime 12, men disse har bare 0 og 180 graders fase.. Så det skulle la seg justere det da??

Takker for svar!!

-Y
    Det skulle ikke vere noe problem - hvertfall ikke så lenge det er snakk om bare en sub!

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehem... det blir 2 stk sub, plassert rett bak hver høytaler. Dette pga plass..
    Byr det på større utfordringer med 2 stk? Finnes det noen box som evt kunne hjulpet meg her?

-Y

-Y

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehem... det blir 2 stk sub, plassert rett bak hver høytaler. Dette pga plass..
    Byr det på større utfordringer med 2 stk? Finnes det noen box som evt kunne hjulpet meg her?

-Y

-Y
    Så lenge dem står sånn plassert (symmetrisk),så burde det gå bra!

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det være noe særlig oppgradering med hensyn til lyd og kraft fra en 876 til 5007?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med oppsett av front high kanaler ?

Hei, sliter med og utvide oppsett på min Onkyo 3007. Har nå gått til inkjøp av 2 x Klipch RB-51 II for bruk til front high kanaler, koblet opp og la inn nye kanaler på setup til front high, med en gang jeg går inn for og justere lydnivå på de nye kanalene kutter reciveren og går i sandby modus ? Koblet i fra den første front high kanalen og prøvde på ny for å se om der var feil på dei nye høytalerene, men reciver kutter momentant når jeg prøvde og justeren lydnivå igjen ?

Håper noen kan gi meg et tips på hva som eventuelt må forandres ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo 3007 og den har 2 hdmi utganger. Har prosjektor på vei i posten og lurer på hvordan jeg bytte hdmi på receiveren? Altså tv på den ene og pj på den andre.
    Finne ikke bruksanvisningen.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Har Onkyo 3007 og den har 2 hdmi utganger. Har prosjektor på vei i posten og lurer på hvordan jeg bytte hdmi på receiveren? Altså tv på den ene og pj på den andre.
    Finne ikke bruksanvisningen.. :P
    Koble til den andre HDMI ut på baksiden. Gå inn i setup -> Input/output assign -> monitor out. Her velger du Both i første parameter. Merk at du ikke får kjørt forskjellig oppløsning til de to skjermene dine.

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •