Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 238
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av normale74
    Hei

Noen som har en TX-NR5007 i stuen ? Fungerer denne bra?

Bra lydkvalitet og ingen bugs? Forstår at en del har litt problemer med
    TX-NR1007 og at de ikke er helt 100% fornøyd med lydkvaliteten.

Noen som kan dele erfaringer fra TX-NR5007?

Har lurt på og oppgradere litt i vår. Har tenkt litt på en Denon AVR-4310/4810 eller Onkyo TX-NR5007.

Har hatt 5007 i en uke nå og det fungerer smertefritt:-D

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen.

Nå spekulerer jeg noe helt sinsykt hær, har en TX NR-1007.

I går skulle jeg parere bluetooth utstyr med PC'n, og til min store overaskelse så fant PC'n en "TX NR-1007" blant bluetooth enhetene. Dumt at jeg ikek fikk en screenshot av det, for etter jeg prøvde å parere den med PC'n så forvant den helt igjen...

Noen andre som kan prøve å lete etter bluetooth enheter for å se om de finner reciveren sin?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kjøpt meg en Onkyo tx-nr3007 til mitt Kef xq sett men høyttalerne har en impedans fra 8 Ohm ned til 3.2 Ohm. På Onkyo sine nettsider finner jeg dette;

"due to CE configuration regulations, we can only guarantee safe use with minimum 6-ohm speakers.

However, many speakers operate at 4 ohms, and some even drop below 4 ohms at certain frequencies. In certain circumstances, both speakers and amplifier could be seriously damaged or even destroyed"

Noen som vet litt om dette?
    Takker for svar!

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Fredrik: Det går bare fint skal du se =) Har min Onkyo til å drive noen som og dropper ned til 3ohm.

Og så til det jeg skrev to innlegg over, med det bluetooth greiene, fant den i dag og fikk en Prt Scr av det og

Vedlegg 65021

Jeg fant den på nettverket, kan forandre på nettradioinstillinger osv, noen som har noe erfaring med dette?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    @Fredrik: Det går bare fint skal du se =) Har min Onkyo til å drive noen som og dropper ned til 3ohm.

Og så til det jeg skrev to innlegg over, med det bluetooth greiene, fant den i dag og fikk en Prt Scr av det og
    Dette har såvidt jeg vet ingenting med bluetooth å gjør, den bare dukker opp som en upnp enhet siden den er tilkoblet nettverket ditt

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så rett du har Baldrick, er bare windows 7 som har lurt meg, når du søker etter Bluetooth enheter så leter 7 og etter enheter på alle typer netverk, og viser dem i samme rute. Nå føler jeg meg snytt!

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HDMI out "sub "på 5007.

Jeg gjør et forsøk her før jeg leverer min 5007 tilbake til Elkjøp. Helt siden jeg kjøpte min 5007 i desember så har jeg hatt problemer med utgang nr. 2 dvs "sub".

Problemet består i at jeg ikke får et stabilt bilde med denne utgangen. Det variere fra å ikke ha bilde til å ha bilde med snø som kommer og går. Men for det meste varierer det i fra ingen bilde til bare snø.

Problemet er der både når jeg bruker " both" eller bare "sub" på innstillingene av monitor out.

Den lokale Elkjøp butikken har tidligere sendt den til service / reperasjon, hvor det kun ble gjordt en software oppgradering og resetting av receiveren. Den ble så sendt tilbake med beskjed om de ikke fant noe feil. Regningen ble sendt til Onkyo, noe også representanten i fra Elkjøp også synes var rart, da de ikke fant noen feil.

Elkjøp har også tatt inn en annen 5007 for å gi meg denne, men også den oppfører seg på samme måte.

Vi har også koblet begge utgangene til to forskjellige TV'er i butikken, også der varierer det i fra ingen signal til klart bilde. Vi ble også tipset om at det kunne komme seg av oppløsningen som receiveren var stillt inn på. Men selv med 720 p som både min Pioneer 436 og projektor er på, så er problemene der. Selv synes jeg det ikke skulle ha noe å si, da HDMI out " main" har krystall klart bilde hele tiden.

Jeg tror det ikke er selve HDMI " sub" utgangen som er problemet, men bildebehandlingen som foregår før utgangen. For når jeg ikke for bilde i fra DVD eller BD gjennom receiveren, så for jeg "Set up" bilde alikevell. Dette bilde er stabilt.

Er det noen som kan gi meg tips for å få stabilt bilde på begge utgangene, så er jeg veldig takknemlig.

Mvh
    Vidar

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt skal helst vær ei "pass trought"

Tror det er noe som heter game mode som slår av alt av bildebehandling. Da skal den i all hovedsak kun fungere som en HDMI switch(regner med at det kun er det du trenger)

Newcomer Nølle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Alt skal helst vær ei "pass trought"

Tror det er noe som heter game mode som slår av alt av bildebehandling. Da skal den i all hovedsak kun fungere som en HDMI switch(regner med at det kun er det du trenger)
    Takk for svar!

Dette har jeg forsøkt både nå og tidligere, men bilde oppfører seg på samme måte.
    Uansett om hvilken oppløsning jeg velger er resultatet det samme, det gjelder også når jeg kjører via receiveren, uten bildebehandlingen.

Det er også det samme om det er TV'en eller projektoren som mottar signalet i fra " sub" utgangen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å samme problemet på to forskjellige 5007? Rart, sub out fungerer på min 1007. Har heller ikke hørt om dette problemet på disse reciverne, så jeg må nokk rulle inn og melde pass på denne

Newcomer cy sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest i denne tråden at det har vært endel "barnesykdommer" med NR-1007.

Er disse fikset på de modellene som er til salgs nå?
    Å oppdatere firmware er greit, men litt kjedelig om man raskt må sende produktet inn til reperasjon av kjente feil...

Og en annen sak: 1007 har ingen USB-tilkobling. Men er det en stor ulempe?
    Receiveren har jo nettverk, så da kan en vel sette inn USB'en i en pc, og så hente inn USB'en via nettverket?

Eller er det andre ting vedr. USB som hadde vært kjekt å ha som jeg ikke har tenkt på...?

Newcomer Ammatør sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-875 til Onkyo TX-NR3007

Ja i går ble lysten på ny reciver for stor og bestilling av Onkyo TX-NR1007 ble utført, men etter litt grubling og lesing i denne tråden angående problemer med NR1007 sendte jeg mail til Avshop om det var mulig og oppgradere bestillingen til Onkyo TX-NR3007 siden denne skal ha en bedre Video brikke og en del andre ting får bare håpe den gir et hakk bedre resultat. Noen som kan gi inspill på hva som er den største forskjellen mellom den gamle TX-875 og nye TX-NR3007 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cy
    Har lest i denne tråden at det har vært endel "barnesykdommer" med NR-1007.

Er disse fikset på de modellene som er til salgs nå?
    Å oppdatere firmware er greit, men litt kjedelig om man raskt må sende produktet inn til reperasjon av kjente feil...

Og en annen sak: 1007 har ingen USB-tilkobling. Men er det en stor ulempe?
    Receiveren har jo nettverk, så da kan en vel sette inn USB'en i en pc, og så hente inn USB'en via nettverket?

Eller er det andre ting vedr. USB som hadde vært kjekt å ha som jeg ikke har tenkt på...?
    Litt tregt svar men...
    Jeg er kjempefornøyd med min 1007, enda ikke hatt noen problemer med ulyder eller andre ting. Det første jeg gjorde da jeg fikk min var og oppgradere via nettet, så det er nok derfor jeg ikke har merket noe.
    Ang USB så er vel det stort sett et alternativ til nettverksfunksjonen. Jeg har DLNA server som fungerer bra. Du kan kjøpe Ipod docking eller DAB radio som tilleggsutstyr hvis du ønsker.

Lydmessig er den et stort steg opp fra min gamle avr-2805 og også mye bedre enn en avr-1910 som jeg har. Burde vel være det, prisen tatt i betraktning...

Ny oppdatering er tilgjengelig 15.6.10, for de som ikke har fått med seg det:
    Onkyo Europe - Firmware - Firmware Update TX-NR807/1007/3007/5007, PR-SC5507 (15-06-2010)

Snart er kinoen ferdig, da skal jeg få testet hvordan det funker med dobbel HDMI out :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil tekst

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoffer kalibrering på Onkyo TX-NR3007 ?

Hei jeg har fra før en Svs As Eq1 for kalibrering av 2 stk subber og etter at jeg har fått Onkyo TX-NR3007 lurer jeg på om denne kan erstatte funksjonen til EQ 1, håper noen kan komme med innspill på dette ??

Newcomer StianBrand sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Onkyo NR-5007

dette står sikkert tiligere i tråden, men hvilke lyd korreksjons program følger med Onkyo NR serien? Er det Audyssey som følger med?

Håper på raskt svar, skal bestille veldig raskt :-D :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Audyssey som leveres på alle Onkyo receivere.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RE: Onkyo TX-NR3007

Hei, har noen inspill på hvor god jobb Onkyoen vil utføre på kalibrering av 2 stk subber kontra min SVS AS EQ 1, kan jeg pensjonere SVSn eller vil denne utføre en bedre kalibering en Onkyo sitt innebyggede kalibering system for 2 subber ??

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd på Onkyo TX-NR3007

Hei, jeg lurer på om noen kan gi meg et tips angående lydinstilling på 3007. Når jeg spiller av en BD som er innspilt med feks HD Master Audio så får jeg ikke dette frem i displayet på reciveren, hvordan bør reciveren vere satt med tanke på lyd feks multichanel eller direct ??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ammatør
    Hei, jeg lurer på om noen kan gi meg et tips angående lydinstilling på 3007. Når jeg spiller av en BD som er innspilt med feks HD Master Audio så får jeg ikke dette frem i displayet på reciveren, hvordan bør reciveren vere satt med tanke på lyd feks multichanel eller direct ??
    Hvilken Blu ray spiller har du? >Det er som oftest i spilleren innstillingene må gjøres, ikke på receiver.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •