Offisiell tråd for Onkyo NR-1007, NR-3007 og NR-5007 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 238
    Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tx-nr1007

Da har jeg hatt en TX_NR1007 i hus i ei uke. Jeg mistenker Onkyo for å sende ut nye produkter som ikke er gjennomtestet. Mitt eksemplar var ikke godt. Det startet allerede da jeg skulle kjøre kalibrering. Det hylte og hvinte så høyt i høyttalerne at jeg var redd de skulle ødelegges. Etter å summet meg prøvde jeg en gang til. Denne gangen gikk det bra. Kalibreringen var så der. Volumet på de forskjellige høyttalerne var helt feil. Dette måtte jeg stille inn selv med desibelmåler. Avstandene var greie nok.

Etter å ha kommet i gang synes jeg at lyden var litt vel skarp på mine Klipsch. Dette roet seg etter noen timers bruk. Etter det ble lyden bra.

Under hele perioden har det vært slik at de første minuttene forsterkeren står på kommer det pulserende lyder ut fra høyttalerne. To ganger har disse lydene plutselig kommet under bruk også. Problemet gikk ikke bort etter oppdatering av firmware. Jeg må si at oppdatering av firmware via nettverkskabel er genialt. Dette foregikk smertefritt.

Forsterkeren har mange gode sider. Fint menysystem, men Harman/Kardon og Denon sitt er mye mer sexy. Programmering av fjernkontrollen var jo moro. Dette var mitt første møte med Internettradio. Konseptet er kjempekult.

På papiret ser TX NR-1007 veldig bra ut, men jeg føler at Onkyo har sendt ut disse forsterkerne litt prematurt.

Newcomer gravlax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NR-1007 og PS3

Hei.
    Fikk min 1007 i hus i dag.Eneste problemet så langt er at jeg ikke får den til å spille av Dolby Digital på PS3 spill (MW2 f.eks...) Ved BluRay avspilling går den automatisk over på DD True HD osv.Noen som vet om dette har med innstillinger på PS3 eller receiver å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har nok med ps3`n å gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ut med 5007 - Inn med DP A1b

Sitat Opprinnelig postet av yel
    Har usher be-20 til front, og den nye usher be616 senter. Ikke stroe problemer med bare 905 som driver senter her.. men da slipper den (905) å dele strømforsyningen med frontkanalene, og har litt mer i reserve.. Har solgt 905, og handlet 5507.. ikke fordi jeg ikke var fornøyd, men den må ha greia,,, Har en kompis som har 905 også, han har Jmlab elektra 946 front, med en svær Usher 3,0 eff, men bruker bare 905 til senter og bak... med godt resultat. Det er forøvrig den største senteren til Jmlab i elektra serien. Han har også 4 swans diva 5,2 til suurround. 905 leverer bra her. Men, med front tilkoblet 905, kolapser hele greia. Hvis du ikke bor langt unna meg, kan du få teste en bryston sst14 til frontene dine, så ser du hva som skjer med resten...:idea:

-Y
    Da er vi tilbake til min gamle trofaste Thule PR250 + Dynamic Presicion A1b. Snakk om at smilet kom tilbake :-) Verden åpnet seg og jeg ble slått i magen av bassen :-) :-) Noe annet enn grøten fra 5007.

SKal nå spare penger til en ren prosessor og vurderer Onkyo sin. Blir en 5 kanals effekt til resten, trolig Parasound A51.

Takk for tilbudet :-)

Newcomer snackbag sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *feilpost*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Har nettopp fått meg en 1007 og har oppdaget et irriterende problem.
    Det kommer en klikkelyd fra forsterkern med jevne mellomrom under filmavspilling. Omtrent samme lyd som ved bytte av lydmodusene. Hva er dette for noe? Noen forslag på å fikse dette?

Gunnar

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert samme lyden jeg får når jeg f.eks. spoler i en film, det er også plenty irriternede, høres ut som rele som kobler inn/ut. Tror dette skjer når forsterker automatisk går over til DTS/Digital og at den kobler vekk når den mister signal når en f.eks. hopper i filmen.

At det skjer under vanlig avspilling har jeg ikke opplevd, høres nesten ut som du kanskje har problem med avspiller som gjør at forsterker mister signal fra den ett ørlite øyeblikk?!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke opplevd dette på film jeg heller men det det hender av og til i serier ala 24 når de går til pause/reklame.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nesten virke som problemet forsvant når jeg spilte vanlig DTS og ikke master. Kan det være noen innstiller som ikke er korrekt utført. Har en Panasonic BD80.

Gunnar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Går det an å dempe displayet fra 1007 helt ned, slik at det ikke kommer noe lys fra den. Går ikke på min 875. Irriterende.

Noen andre som har testet disse to opp mot hverandre og har noen synspunkter på hva evt. 1007 er bedre på? (Har egen effekt til front og senter.Emotiva)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en firmware oppdatering og det virker som om problemet er borte!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikki
    Går det an å dempe displayet fra 1007 helt ned, slik at det ikke kommer noe lys fra den. Går ikke på min 875. Irriterende.

Noen andre som har testet disse to opp mot hverandre og har noen synspunkter på hva evt. 1007 er bedre på? (Har egen effekt til front og senter.Emotiva)
    Jeg får ikke til å dempe det helt ned på min ihvertfall.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får kun dempet lyset helt når en velger pure audio Nok en irriternede og unødvendig detalj fra Onkyo sin side, skulle virkelig ønskt Onkyo var litt mer interesert i å ta imot tilbakemeldinger fra brukerne enn det de er.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo er ikke alene om det. Var slik på Sonyen jeg hadde tidligere også og sånn er det også med Yamahas helt nye serie og. Det er kun i pure det er av i de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. jeg har yamaha rx-v1900 og monitor audio gs20 høytalere.
    Har bestilt en onkyo 5007 for test.
    Hva er best av yamaha med effektrinn feks copland eller primare, eller onkyo 5007 alene? stereo biten teller mye

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Mitt tips.. Gå for en prossesor fra Onkyo, Feks denne: Demo Onkyo PR-SC886 Processor og en Emotiva sak.. Og noe flott til front.

Jeg har en 5507 selv og er meget fornøyd. Du vil få en helt ok multiamp for mellomlegget mellom en 5007 og 889...

I beste mening
    -Y

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile So far, so good...

Har hatt 1007 i stua noen dager, tenkte å dele noen erfaringer. Gikk i fra en Denon AVR-2805. Hovedsaklig var grunnen til byttet og få HDMI inn/ut. Hadde egentlig vurdert AVR-3310 men leveringstid langt utpå sommeren var jo galskap...

Oppdaterte firmware med en gang etter tips i denne tråden. Umiddelbart kan jeg si at lyden er kraftigere enn med 2805. Det er tydelig at dette er en sprek sak. Audyssey fungerte perfekt, fikk noe strammere bass og klarere tale etter kalibrering. Ingen problemer med klikking i forsterkeren som noen melder. Men jeg hadde ikke fått med meg at den er viftekjølt, så jeg ble overrasket da filmen var over Ikke veldig plagsomt, men det høres. Er ikke noe problem ved daglig drift, men når man drar på så kommer vifta.

Ellers så har jeg merket at grafikken i NET (dlna) modus er noe korrupt. Andre med samme problem?

Lurer også på hvordan man enkelt kan skru av Audyssey med fjernkontrollen for å høre forskjellen?

Kan man styre denne med en PC slik man kan med Denon?

Er så langt meget fornøyd, får ikke lagt unga tidlig nok om dagen

Gleder meg til kjellerstua er ferdig så jeg får dratt på litt mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nr-5007

Hei

Noen som har en TX-NR5007 i stuen ? Fungerer denne bra?

Bra lydkvalitet og ingen bugs? Forstår at en del har litt problemer med
    TX-NR1007 og at de ikke er helt 100% fornøyd med lydkvaliteten.

Noen som kan dele erfaringer fra TX-NR5007?

Har lurt på og oppgradere litt i vår. Har tenkt litt på en Denon AVR-4310/4810 eller Onkyo TX-NR5007.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nr-5007

Noen som vet om det går og re update firmware på nr-5007?
    Har ikke bilde lenger, kun lyd..Og har installert siste firmware idag.. Men tok det via nette, vil heller prøve via usb..Men får jo ikke gjort noe nå,pga eg har siste versjon.. forslag?

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •