cerwin vega ve12 hvor høyt kan jeg spille?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation cerwin vega ve12 hvor høyt kan jeg spille?

heii har noen cerwin vega ve 12 får aldrig spille høyt nok pga naboer som klager men jeg lurer på hvor høyt jeg kan spille med cerwin vega ve 12 jeg har en alto mistral 1500.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du vite det når du aldri kan spille så høyt uansett?
    Bruk google å finn en decibel kalkulator.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen gitt regel for hvor høyt du kan spille.
    Det er din oppgave å lære deg å høre etter tegn fra høyttaleren når den når sin grense.

Disse tegnene kan komme fra enten diskanten, mellomtonen eller selve bassen.

Det er en stor variasjon av lyder som fremtrer når en høyttaler presses over sin grense, og det er hvor mye over denne grensen som avgjør hvilke lydfeil du får.

I nærheten av grensen er det ofte kun et element som lager ulyder, presser du enda mer begynner kanskje enda et element å lage ulyder i tillegg til at det første elementet blir enda verre. Presser du enda lenger begynner alle elementene å lage ulyder og det er bare spørsmål om sekunder før et av dem ryker.

Hvis du ikke klarer å lære deg hvordan du skal gjenkjenne dette kan du være glad du har naboer som ikke tillater deg å spille så høyt

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er ikke noen gitt regel for hvor høyt du kan spille.
    Det er din oppgave å lære deg å høre etter tegn fra høyttaleren når den når sin grense.

Disse tegnene kan komme fra enten diskanten, mellomtonen eller selve bassen.

Det er en stor variasjon av lyder som fremtrer når en høyttaler presses over sin grense, og det er hvor mye over denne grensen som avgjør hvilke lydfeil du får.

I nærheten av grensen er det ofte kun et element som lager ulyder, presser du enda mer begynner kanskje enda et element å lage ulyder i tillegg til at det første elementet blir enda verre. Presser du enda lenger begynner alle elementene å lage ulyder og det er bare spørsmål om sekunder før et av dem ryker.

Hvis du ikke klarer å lære deg hvordan du skal gjenkjenne dette kan du være glad du har naboer som ikke tillater deg å spille så høyt

vet ikke

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •