valg av hjemmekino reciver..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer cerwin-mathias sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question valg av hjemmekino reciver..

er ute etter en rimelig hjemmekino reciver til rundt 5k, ikke mer! den må ha pre-out på alle kanaler å funke fint på cv cine stativ høytalere(CLS/VE).
    har planer på å bygge meg en liten hjemmekino i kjelleren er bare 14år, men ganske praktisk, og liker og gjøre ting nøye

regner med at jeg må pusse opp kjellerstua selv også..

vært fint om dere kunne ha hjulpet meg med dette projektet med valg av hjemmekino reciver

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser litt dårlig ut. Sjekket de receiverene jeg fant til maks 5000kr og ingen har full pre-ut. Du kan se om du får tak i en Yamaha RX-V663. Det er en utgått modell, men de finnes her og der. Elkjøp på Oppdal har ihvertfall én utstillingsmodell. Eneste negative er at den ikke oppskalerer og har bare 2 HDMI inn. Jeg har en 663 og for meg er ikke dette noe problem. Er veldig godt fornøyd. Jeg valgte den pga pris (4300kr hos X3MHC), positivte tester og full pre-ut. Angrer ikke nå siden jeg har effektforsterker på vei i posten.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereofil er også gode på priser når det gjelder Yamaha, kjøpte en 565 der i sommer som fungerte svært godt.
    663 er en gode en den også, om du kan få taki en.

Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    er ute etter en rimelig hjemmekino reciver til rundt 5k, ikke mer! den må ha pre-out på alle kanaler å funke fint på cv cine stativ høytalere(CLS/VE).
    har planer på å bygge meg en liten hjemmekino i kjelleren er bare 14år, men ganske praktisk, og liker og gjøre ting nøye

regner med at jeg må pusse opp kjellerstua selv også..

vært fint om dere kunne ha hjulpet meg med dette projektet med valg av hjemmekino reciver

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må egentli bare ha pre-out til frontene, og optisk inngang for lyd

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig kjekt med full pre-ut. Med bare effektforsterker på frontene så får du ikke utnyttet forsterkeren skikkelig på surround siden de andre kanalene vil holde igjen for at lydnivået mellom de forskjellige kanalene skal være korrekt. Effekt på front gir selvsagt bedre lyd på musikk og på surround så vil receiveren ha mindre å hanskes med slik at resten av kanalene får mer kraft, men full pre-ut er best. Har forresten ikke sett noen rimelige receivere med annet enn sub-ut.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er utrolig kjekt med full pre-ut. Med bare effektforsterker på frontene så får du ikke utnyttet forsterkeren skikkelig på surround siden de andre kanalene vil holde igjen for at lydnivået mellom de forskjellige kanalene skal være korrekt. Effekt på front gir selvsagt bedre lyd på musikk og på surround så vil receiveren ha mindre å hanskes med slik at resten av kanalene får mer kraft, men full pre-ut er best. Har forresten ikke sett noen rimelige receivere med annet enn sub-ut.
    jeg tenkte på en yamaha eller en onkyo, hvis ikke det finnes noe annet. det er jo et par nad'er på hifi klubben. vet at NAD T754 har pre out på alle kanalene i værtfall. det står nå det den er vell grei, er en 7.1 til 5500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Yamaha RX-V765? Ligger på 5750,- hos netshop.

Newcomer Arne M sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cerwin-mathias
    jeg tenkte på en yamaha eller en onkyo, hvis ikke det finnes noe annet. det er jo et par nad'er på hifi klubben. vet at NAD T754 har pre out på alle kanalene i værtfall. det står nå det den er vell grei, er en 7.1 til 5500,-
    Den er "gammel". Har ikke HDMI.

Arne M

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •