Praktisk forskjell: Oppskalering Yamaha RXV-765 og RXV-1900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Praktisk forskjell: Oppskalering Yamaha RXV-765 og RXV-1900?

Jeg vurderer å prøve en Yamaha RX-V765 i hjemmekinoen min. Jeg skal bl.a. koble til en PS3 via HDMI, en eldre Xbox 360 via komponent og Dreambox via composite. Vil jeg tape noe bildekvalitet ved å bruke 765 i stedet for eksempelvis RXV-1900, som oppskalerer analoge signaler?

Jeg bruker nå en Panasonic PT-AE700 720p projektor. Vil jeg merke positiv forskjell ved å kjøpe større Yamaha receiver på denne projektoren, eventuelt merke mer forskjell hvis jeg eks. oppgraderer til Benq W5000?

Takknemlig for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "bumper" denne tråden, da jeg håper noen kan bidra med enkelte synspunkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror ikke du vil merke noe forskjell på PT-AE700 pj`en... sitter en ganske så god bildebrikke på W5000 så tror den kan oppskalere veldig bra selv!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det med andre ord si at det uansett er like greit å satse på RX-V765, og heller supplere med effektforsterker ved senere behov, i stedet for å kjøpe de noe dyrere modellene fra Yamaha (som RX-V3900), eller taper man mye utover ren forsterker-effekt ved 765?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte nylig opp et anlegg med Yamaha 765, PSB Imagine (bi-ampet) og SVS SB12 Plus hos en venninne av meg. Receiveren fikk litt problemer i sjiktet mellomtone/bass under "Bridge over Troubled Water" med Josh Groban og Brian McKnight fra en Vegas-konsert, uten at vi spilte sinnsykt høyt.

Men nå er det ikke effekten som er hovedpoenget for deg. Jeg liker OSD-menyene og antall innstillinger bedre på 3900 enn 765. Fjernkontrollen har også langt flere innstillinger. 3900 har en god del flere tilkoplingspunkter i front. Det som er bra med 765 er at den har 2 sub-utganger.

Om du ikke går hele veien opp til 3900, ville jeg vurdert ett hakk opp fra 765. Selv har jeg en Yamaha 3900.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynte ivei med en Yamaha 663 siden både DVD-spilleren og BD-spilleren oppskalerer selv. 663'en har fungert helt perfekt bortsett fra litt liten effekt på musikk. Nå har jeg slutttrinn i tillegg så 663'en fungerer som ren prosessor.

Poenget med å skrive dette er at så lenge du ikke er fanatisk så vil en rimelig receiver med full pre-ut være bra nok. Den ekstra effekten til de større receiverene kan uansett ikke matche et skikkelig sluttrinn. Du trenger ikke oppskalering i alle komponentene. Én holder.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott å få litt forskjellige syn på dette, men heller nok mest i retning av å beholde bestillingen jeg har på 765, og heller bruke pengene jeg "sparer" på en ekstra senter og ekstra sub. Det vil jo alltids være mulig å legge til f.eks. en Emotiva XPA-3/Rotel hvis behovet for mer kraft til frontrekke skulle være nødvendig på sikt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •