Valg av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av forsterker

Hei.

Nå sitter jeg her å har lyst til å prøve noe nytt. har en del hjemmekino recivere blant annet Denon 3808A. Harman / kardon avr 635 å 745. Nå sitter jeg å leser litt om Yamaha DSP-Z7.

Vurderer å selge unna de jeg har i fra før, for å teste noe nytt. Jeg syntes Yamaha`s Z7 høres ut som en god reciver, jeg trenger ikke all effekten som er oppgitt da jeg kjører effekt forsterkere på alle høyttalerne uten om bak høyttalerne. Noen som har erfaringer / meninger om denne reciveren? Er det andre recivere som kan anbefales ? som sagt er ikke watt en prioritering da alt går på effekt forsterkere. i denne pris klassen er det et bredt utvalg, men har litt lyst til å teste ut Yamaha sine. Har sett litt på Yamaha rx-v 3900 også.

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt 3900 og brukt de pengene du sparer på skikkelig gode effektforsterkere. Kanskje 1900 også gjør jobben like bra som 3900 som forforsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sitti å sammenlignet litt å det er ikke akkurat store forskjellen på de to reciverne, største forskjellen er vel kanskje prisen :?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man må vel opp i Z11 for å virkelig se forskjeller, den er jo one-of-a-kind!
    V1900 er ett kupp til prisen, V3900 om du vil ha 2hdmi ut og ethernet tilkobling.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har egentlig ikke brukt for 2 hdmi ut og ethernet tilkobling. men det må da være andre forskjeller? dyrere komponenter eller noe sånt? etter å ha lest så finner jeg kun inn å utganger som er klare forskjeller, de kan da ikke skru opp prisen med mange tusen kr bare pga hdmi osv. det må vel være dyrere komponenter i de som da resulterer i bedre lyd kvalitet eller noe?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har effektforsterkere så hvorfor ikke kjøpe en prosessor? Du får Rotel og Onkyo sine endel billigere enn DSP-Z7.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte akkurat å anbefale Onkyo sc-886

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jeg ville kjøpt 3900 og brukt de pengene du sparer på skikkelig gode effektforsterkere. Kanskje 1900 også gjør jobben like bra som 3900 som forforsterker
    Chrisonfire,

Ser du bruker Rotel RB-1070. Har du noen erfaring med RMB-1095 (5x200w)?
    Tenker på å kjøre en slik på B&W DM 604 S3 oppsettet mitt..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Siden du har effektforsterkere så hvorfor ikke kjøpe en prosessor? Du får Rotel og Onkyo sine endel billigere enn DSP-Z7.
    Greit å ha en reciver egentlig, plutselig skal man bytte ut et komponent å da er det litt kjipt å faktisk ikke få brukt noen ting før man har handlet nytt, jeg jobber med lyd & bilde produkter, så jeg bytter ut ting å tester ut ganske mye i løpet av året. Jeg har flere forskjellige oppsett hjemme, har 2 stuer der begge er utstyrt med div hjemmekino komponenter. planen min var i utgangs punktet å teste ut en nyere yamaha reciver. tenkte først på Z7 men ser at det ikke er så store forskjeller på RX-V 1900 / RX-V3900 å Z7. watt er uvesentlig å antall hdmi er heller ikke så viktig. eneste krav er preout noe alle disse har. HD-dekoding som også alle har, lurer egentlig bare på hvilken som har best lyd. Det er store pris forskjeller på disse 3. å eneste jeg klarer å lese meg fram til er fler hdmi å mer watt på den dyreste, mulig det er litt mer som blant annet mer avansert osd å romkoriksjon`s oppsett. men i hoved sak er det lyd kvaliteten jeg er kresen på. harman / kardon har i mine ører gjort en bra jobb så langt. Men er som sagt nysgerig på Yamaha

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Z7 er meget bra på 2 kanalslyd som forforsterker, og har en bra bildeprosessor på oppskalering til 1080P.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den så mye bedre en 1900 / 3900 at den er verdt pris forskjellen basert på de to argumentene? eller er det tilnærmet like gode på disse to punktene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •