HDMI til Komponent?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI til Komponent?

Jeg trenger en resceiver som oppskalerer og router bilde. Så langt er alt greit. De fleste nye hjemmekinoforsterkere gjør det. Men jeg er av den gamle skolen og har en Barco 701.http://avforum.no/forum/images/icons/icon14.gif Den tar bare komponent "in" hvis jeg da ikke går for en HD Fury- boks. Men jeg har fått laget meg gode komponentkabler, og ønsker ikke forskjellige løsninger med overganger o.l. Så til pørsmålet: Når signalkilder med HDMI kobles til en siste generasjons resceivere, hva får man da ut gjennom komponent "out". På nye resceivere får man konvertering av de fleste signaler opp til HDMI 1080p, men jeg har ikke kunnet finne noe som sier den andre veien: HDMI til komponent.

Stemmer det at komponent out ikke gir mer enn 1080i? Uansett så takler ikke Barcoen min no mer....

Mvh
    Lars

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larser'n
    Jeg trenger en resceiver som oppskalerer og router bilde. Så langt er alt greit. De fleste nye hjemmekinoforsterkere gjør det. Men jeg er av den gamle skolen og har en Barco 701.http://avforum.no/forum/images/icons/icon14.gif Den tar bare komponent "in" hvis jeg da ikke går for en HD Fury- boks. Men jeg har fått laget meg gode komponentkabler, og ønsker ikke forskjellige løsninger med overganger o.l. Så til pørsmålet: Når signalkilder med HDMI kobles til en siste generasjons resceivere, hva får man da ut gjennom komponent "out". På nye resceivere får man konvertering av de fleste signaler opp til HDMI 1080p, men jeg har ikke kunnet finne noe som sier den andre veien: HDMI til komponent.

Stemmer det at komponent out ikke gir mer enn 1080i? Uansett så takler ikke Barcoen min no mer....

Mvh
    Lars
    Tror ikke komponent takler 10180p nei!
    Når det gjelder konvertering fra hdmi til komponent,så tror jeg ikke dette går på noen recivere! Mulig noen som vet bedre??
    Det går hvertfall ikke på Pioneer!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forstått det slik at rettighetshaver på HDMI-standarden nekter nedkonvertering til analoge signaler, derfor er det vel ingen offisielle produkter som gjør dette heller...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •