Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 44 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må si jeg er veldig fornøyd med min 807 så langt. Uten om noen småproblemer med nettverksoppkobling(tror det var modemet sin feil) så har alt fungert fint. Mangler bare noen skikkelig gromhøytalere til å teste med Når sitter jeg å prøver ut mediedelingen over trådløst. Funker veldig bra.

Men jeg et rart problem. Jeg har alle mine kilder koblet i 807 med HDMI, for så til TV(samsung 46" hd-ready lcd) via HDMI out. På min PC går det smertefritt og koble til HDMI og få ut lyd og bilde. Men på min samboers er det verre. Da blir det bare stående å blinke på pcskjermen og tv'n. Av og til kommer det opp "no signal" på reciver. Men det har fungert smertefritt før når HDMI gikk fra PC til TV. Jeg har prøvd og justere skjermoppløsning også, uten hell.

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også samme problem med signal.Dette var med en HDMI kabel fra Clas Ollson,skiftet til en HDMI 1,3 spesifisert kabel og problemet var borte

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, mulig. Men rart det bare er den ene maskina som sliter. Laptop begge to. Så clas sine kabler støtter ikke 1.3?

Andre som har opplevd at dette er pga kabelen?

Gidder ikke legge mye penger i to nye kabler på endel meter når min pc fungerer utmerket, samtidig som jeg og hun benytter ps3 medie server.

Er det forøvrig mulig å spille av musikk på 807 mens bilde fra ps3/dekoder fortsatt når fram til tv?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    FredrikC: Kan det tenkes at du har samme problem som bla. meg?: http://avforum.no/forum/receivere-fo...07-bi-amp.html
    Da har jeg konkludert med at jeg har samme problem. Har forsøkt med forskjellige høyttalere, forskjellige kabler osv. Lyden særlig oppover i registeret forandrer seg totalt ved bi-amp, det er helt klart noe feil. Leverer min på garanti.

Jeg er heller ikke fornøyd med lyden denne presterer i stereo på egenhånd, så her må det nok til med et skikkelig effekttrinn + en beresford til musikk i stereo.
    Ellers en bra reciever med utrolig mye funksjonalitet for pengene.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har opplevd lignende, eller om vet hva jeg kan gjøre for å fikse på dette:

Når jeg trykker på standby knappen, eller ON hvis den er av kommer det alltid et "smell" fra høyre surround høytaler.. jeg bruker 5.1 oppsett, og kjører med effekt på fronter og center, bruker ikke biamp.

hvis jeg f.eks trykker på pause under en film, eller når jeg slår receiveren av eller på kommer det altså et "POPP" eller "smell" om det kan kalles for det, fra Høyre surround, ingen andre plasser..

Jeg har tatt ned denne høytalen og sjekket at kabler var koblet riktig og skikklig, samt sjekket bak receiver at kabler står på riktig plass der også..

Bortsett fra dette ingen problem - hva kan gjøre dette?

virker også som dette smellet er høyere enn hva volumet til reicever er i, og følger heller ikke volumet - det virker å være " konstant " samme volum på dette "smellet"

håper på litt respons her!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Da har jeg konkludert med at jeg har samme problem. Har forsøkt med forskjellige høyttalere, forskjellige kabler osv. Lyden særlig oppover i registeret forandrer seg totalt ved bi-amp, det er helt klart noe feil. Leverer min på garanti.
    Problemet er at bi-amp-kanalene som driver diskantene har konstant ca 10db lavere nivå enn front-kanalene som driver basselementene. Derav den mørke lyden. Jeg mistenker at dette bare berører de tidligste firmware-versjonene, min har 1.05 mens 1.09 er tilgjengelig. For å sjekke hvilken versjon du har, hold inne Display og trykk på Standby (på forsterkeren, ikke fjernkontrollen). Leverte min til Elkjøp for å få det fikset.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1.09 =)

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også dette problemet på min 807. Jeg har ikke særlig lyst til å pakke ned min forsterker for å sende den inn og vente i lang tid.

Fungerer fint i pure audio og direct, men i stereo er det skikkelig ullent!

Har 1.09 firmware.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lagt inn den nyeste firmware'n og nå har det forandra seg litt.
    Lydnivået er veldig lavt, tonaliteten er litt, men nivået går opp og ned som en jojo, og det virker som den gjør det vilkårlig i forskjellige frekvensområder. i et sekund er mye av bassen borte, og så er det i det øvre registeret som er problemet. Dette er virkelig irriterende!

Virker som det er en software feil, så de må jo komme med en firmware som løser problemet snart?

Newcomer warhead sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-SR707 receiver

Hei. Er ny her på forumet. Etter noen års fravær fra lyd og bilde, var tiden nå kommet for å oppgradere litt. Så da falt valget på Onkyo TX-SR707.
    Så nå er den kommet på plass og koblet opp til nyinnkjøpte Audio Pro Blue Diamond v3 Fronthøytalere, Audio Pro Black vector V3 Senterhøytaler og
    Audio Pro Black Pearl V3 Bakhøytalerereceiver. Bruker et par Dantax som midthøytalere som fungerer helt fint i dette oppsettet.
    Og du verden til lyd dette vart. Både på film og musikk.
    Så neste som skal skiftes ut er TV'en

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godlyd!

Newcomer warhead sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det friskies :-D

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! jeg forsøker å sette opp min 807 til å spille av mp3 fra min pc som jeg har installert wm 11 på. 807 har nett via min home nettverks plugg.spiller nettradio vtuner veldig enkelt.når jeg trykker "net" på fjernkontrollen kommer jeg til server siden,men der står det ingen servere nå,er rimelig sikker på at det stod server 1,2,3 osv der før! må vell inn der å legge pc sin ip for å bruke den som server? noen som har fått til dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    Hei! jeg forsøker å sette opp min 807 til å spille av mp3 fra min pc som jeg har installert wm 11 på. 807 har nett via min home nettverks plugg.spiller nettradio vtuner veldig enkelt.når jeg trykker "net" på fjernkontrollen kommer jeg til server siden,men der står det ingen servere nå,er rimelig sikker på at det stod server 1,2,3 osv der før! må vell inn der å legge pc sin ip for å bruke den som server? noen som har fått til dette?
    Du må først av alt innpå WMP 11 og se om den finner 807 på mediedeling. Der må du tillate å dele med 807. Du er avhengig av at nettverket ditt er lagret som privatnett og ikke offentlig, det måtte vertfall jeg endre på.

Så er det bare å trykke på NET på 807 og se om det kommer opp noe.

Fungerte utmerket for min egen del.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Du må først av alt innpå WMP 11 og se om den finner 807 på mediedeling. Der må du tillate å dele med 807. Du er avhengig av at nettverket ditt er lagret som privatnett og ikke offentlig, det måtte vertfall jeg endre på.

Så er det bare å trykke på NET på 807 og se om det kommer opp noe.

Fungerte utmerket for min egen del.
    skal prøve det! takk for hjelpen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har problemer med å 807 til å spille av det audioformatet jeg sender inn.

Har koblet til Panasonic BD60 med Supra HDMI kabel. Den er satt opp til å sende ut audio som Bitstream. BD-live secondary audio er satt til off.
    Under Listening Mode Preset på 807 har jeg satt default listening mode iht input , eks Dolby TrueHD er satt til Dolby TrueHD.

Har satt på en DVD med DTS lyd, men denne ble spilt av i stereo. Har også prøvd en Blu-ray, men denne ble også spillt av i stereo.:-?

Har også en CD-spiller tilkoblet via optisk. Den bli spillt av i stereo, men uten sub..

Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BBS
    Jeg har problemer med å 807 til å spille av det audioformatet jeg sender inn.

Har koblet til Panasonic BD60 med Supra HDMI kabel. Den er satt opp til å sende ut audio som Bitstream. BD-live secondary audio er satt til off.
    Under Listening Mode Preset på 807 har jeg satt default listening mode iht input , eks Dolby TrueHD er satt til Dolby TrueHD.

Har satt på en DVD med DTS lyd, men denne ble spilt av i stereo. Har også prøvd en Blu-ray, men denne ble også spillt av i stereo.:-?

Har også en CD-spiller tilkoblet via optisk. Den bli spillt av i stereo, men uten sub..

Anyone?
    Hei!

Jeg har samme oppsett som deg og det fungerer fint. Har du prøvd å trykke på Display øverst til høyre på fjernkontrollen til forsterkeren når du spiller av DVD'en? Da viser den lydformat og hvilken input signalet komer fra inn og ut øverst til høre på skjermen. Hva ser du da?
    Hos meg står det f.eks:
    Input: HDMI 1
    Dolby D 48kHz
    5.1ch

Output: Dolby Digital
    5.0ch

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde og lyd samtillig?

heisann
    Fikk min 807 i dag.. husker på HK 355 at man kunne stille den inn sånn at man kan få lyd fra pc? en jack kabel? men hvor skal den inn? også få bilde fra hdmi?

Er jo gull det

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har cerwin vega 1515 + cls6c som senter og cls6 for surround, skal forsterkeren stå på 4 eller 6 ohm med disse høytalerne? Har biampet 1515 og kjører på 4 ohm i dag, men syns ikke jeg får nok trykk i bassen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Har cerwin vega 1515 + cls6c som senter og cls6 for surround, skal forsterkeren stå på 4 eller 6 ohm med disse høytalerne? Har biampet 1515 og kjører på 4 ohm i dag, men syns ikke jeg får nok trykk i bassen.
    Forsterkeren er ALT FOR LITEN til å få noe liv i 1515. Skal de bli liv i de må du nok ha noen store effektforsterkere utenom til å drive de.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Side 9 av 44 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •