Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elkjøp.no har Onkyo 607 for 3998 denne helgen. Jeg mottok nettop min fra netshop.no for 4500.. :sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heia godt folk.
    Er nu strålende fornøyd med min første AVreciver, overgangen fra et billig dritt annlegg er overveldende ennå jeg ikke har tatt meg råd til nye høytalere.

Kjøpte to dali 104 og en center av samme serie for en 6er pils for å ha noe til å begynne med å så bruker jeg frontene til gammel annlegget som bak.
    Fra maranzen jeg lånte en stund og til onkyoen jeg kjører nå er det en stor forsjell.

Ennå høytalerne er gammle så låter musikken varm og fin ut av de enn av billig annlegget, samt maranzen hadde heller ikke så fin lyd på musikk i disse høytalerne mye mulig siden jeg ikke er no flink til å sette det manuelt opp.

På film funker den veldig bra, har nok hørt bedre men det er nå høytalerne mine som ikke er uptodate ennå. Etter å ha sett film med bedre høytalere. Men vil nå tro at den ikke ligger så langt bak en yamaha 1900 som var planen først før 807 dukket opp som bedre valuta for pengene.

Det jeg lurte på var om noen har prøvd MA RS6 eller RS8 på Onkyo, satser på et 5.0 med Monitor Audio RS8 eller RS6, RSLCR center og RSFX bakhøytalere?
    Planen er å vente litt før jeg bestiller, litt økonomi som må i orden...

Har nå en mulighet til å drasse med meg reciveren til en kompis å teste ut de samme høytalerne. Men er ikke den letteste å drasse med seg, men er vel det sikreste å teste at de passer bra ilag.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sebastr
    Elkjøp.no har Onkyo 607 for 3998 denne helgen. Jeg mottok nettop min fra netshop.no for 4500.. :sad:
    Dette er ikke en tråd for pris diskusjon. :!:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtiiis
    Heia godt folk.
    Er nu strålende fornøyd med min første AVreciver, overgangen fra et billig dritt annlegg er overveldende ennå jeg ikke har tatt meg råd til nye høytalere.

Kjøpte to dali 104 og en center av samme serie for en 6er pils for å ha noe til å begynne med å så bruker jeg frontene til gammel annlegget som bak.
    Fra maranzen jeg lånte en stund og til onkyoen jeg kjører nå er det en stor forsjell.

Ennå høytalerne er gammle så låter musikken varm og fin ut av de enn av billig annlegget, samt maranzen hadde heller ikke så fin lyd på musikk i disse høytalerne mye mulig siden jeg ikke er no flink til å sette det manuelt opp.

På film funker den veldig bra, har nok hørt bedre men det er nå høytalerne mine som ikke er uptodate ennå. Etter å ha sett film med bedre høytalere. Men vil nå tro at den ikke ligger så langt bak en yamaha 1900 som var planen først før 807 dukket opp som bedre valuta for pengene.

Det jeg lurte på var om noen har prøvd MA RS6 eller RS8 på Onkyo, satser på et 5.0 med Monitor Audio RS8 eller RS6, RSLCR center og RSFX bakhøytalere?
    Planen er å vente litt før jeg bestiller, litt økonomi som må i orden...

Har nå en mulighet til å drasse med meg reciveren til en kompis å teste ut de samme høytalerne. Men er ikke den letteste å drasse med seg, men er vel det sikreste å teste at de passer bra ilag.

Den ligger ikke noe tilbake for en RX-V1900 lydmessig. Jeg hadde denne før jeg kjøpte Onkyoen. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget står for meg mellom RXV1900 og TXNR807 (muligens RXV3900 og TXNR1007).

Er svært interesert i hva som fikk deg til å bytte ut Yamahaen i Onkyo 807. Hadde vert utrolig fint om du kunne skrevet litt om hva du følte ble bedre med Onkyoen, og hva du eventuelt måtte gi opp ved Yamahaen.
    Hvordan er de med tanke på strømreserver?

Har også et par generelle spørsmål mtp. Onkyos større 9.2 receivere.
    Har noen testet dette mot Yamahas presence? Det snakkes om Pro Logic IIz, kjøres da Pro Logic over hele linja, eller bare på de to ekstra kanalene? Jeg håper og tror egentlig det er sistnevnte, men hadde vert greit og fått en bekreftelse.
    Hvordan blir det å kjøre biamp på Onkyos 9.2? Kan en fritt velge om en vil gi opp "presence" eller surround back?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på siste siden i "min tråd". Har skrevet litt der om forskjellene.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Har også et par generelle spørsmål mtp. Onkyos større 9.2 receivere.
    Har noen testet dette mot Yamahas presence? Det snakkes om Pro Logic IIz, kjøres da Pro Logic over hele linja, eller bare på de to ekstra kanalene? Jeg håper og tror egentlig det er sistnevnte, men hadde vert greit og fått en bekreftelse.
    Hvordan blir det å kjøre biamp på Onkyos 9.2? Kan en fritt velge om en vil gi opp "presence" eller surround back?
    Pro Logic er jo enkelt sagt bare en måte å bearbeide lydsignalene på...PL IIz koder "høyde-info" fra signalet og sender dette kun til Front High. Lett å bli forvirret og blande sammen med Audyssey DSX, som er noe annet. Aner ikke hvordan PLIIz oppfører seg i forhold til Yamaha's såkalte "presence".

Ser ut som det er Surround Back som brukes til bi-amp,ja.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har sammenliknet bi-amp og vanlig singel-wire på sin Onkyo 807?
    Jeg har kun prøvd dette med separate forsterkere tidligere, men har ikke helt troen på bi-amp ved reciever. Det er jo fortsatt samme strømforsyning så jeg kan ikke se at den skal levere noe mer strøm over 2 sett kabler? Ingen grunn til å ta den diskusjonen her, men lurer altså på om noen har prøvd og mener det er betydelig forskjell.

Er fornøyd med min 807 så langt, men jeg er litt trist for at Onkyo/Audyssey i kan levere en manuell EQ slik Yamaha gjør. Altså grafisk EQ som jeg selv velger båndene. Onkyo har fastsatte bånd. Mulig den automatiske er så god at det er liten vits, jeg skal komme tilbake med noen grafer før og etter romkoreksjon så får vi se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at bi-amp fungerer. Du bruker da to ekstra delforsterkere, og gir høyttaleren dobbel effekt. Det merkes helt klart (uten at jeg har testet dette spesifikt på 807).

Tror kanskje du blander litt begreper. Det er kanskje bi-wire du tenker på? Da brukes jo ikke flere delforsterkere, så effekten av bi-wire menes det mye rart om. Det går forsåvidt inn i en kabeldebatt de lærde aldri blir enige om...

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker ikke om bi-wire nei. Og det er ikke tvil om at Bi-amp fungerer, men i hvor stor grad og om det fungerer når strømforsyningen er den samme.

Altså det kan være riktig at du tar i bruk flere effektdeler ved å bi-ampe, problemet er at alle henter strøm fra samme strømforsyning. Ved musikk er det viktig at forsterkeren kan levere store mengder strøm i en kort periode (Ampere) og ikke kontinuerlig 150W. Disse tingene henger ofte sammen, men det finnes en rekke forsterkere som f.eks Doxa som ikke levere høy kontinuerlig effekt, men som er strømsterke.
    100W er i teorien nok til å spille til smertegrensen på de fleste høyttalere, men skal det gjøres med kontroll må man ha masse strøm. Slik jeg ser det gjør ikke bi-amp av reciever noe med dette, men om noen mener noe annet så hører jeg gjerne på det! Ikke noe er bedre enn at det fungerer.

Jeg prøvde ut dette på en Onkyo 606 hos Hi-fi centeret uten særlig resultat og han mente det at effekten stort sett er minimal da forsterkeren ikke har noe mer strøm å gi uansett om man hekter på flere kanaler.

Skal prøve bi-amp litt i kveld så skal jeg si hva jeg syntes i dette tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det skjeldent alle kanalene er under full belastning, og effekten du leser bak på strømforsyningen har også en høyere peak.

Den ballen med strømforsyning og effektdel kan også kastes andre veien. Hva om strømforsyningen har store strømreserver effektdelen ikke kan levere? Og det er jo nettopp dette som er poenget med bi-amp. Strømforsyningen kan man ikke gjøre noe med, men en kan passe på at effektdelen ikke er flaskehalsen, og at en får utnyttet de strømreservene som ligger i strømforsyningen.

Så er det egentlig når man trenger en større strømforsyning en må kjøpe en dyrere og sterkere forsterker... Jeg har forøvrig testet bi-amp på litt forskjellige høyttalere og forsterkere, og det har alltid vert merkbart bedre kontroll. Men som du sier pga. strømforsyning blir det ikke "dobbelt så bra".

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar chrlord, med på logikken i det du sier.
    Prøvde å teste bi-amp i dag, men det var ikke mulig å gjennomføre noen sammenlikning da de ekstra kablene (tara labs omni :S) jeg hadde til rådighet er meget stive og tykke, (samt så smått koroderte på endene) at jeg ikke fikk skikkelig kontakt til terminalene i recieveren. Lyden kom liksom ikke ordentlig ut i høyttalerne, alle detaljer ble vasket ut og det hørtes ut som jeg satt i et rom ved siden av hørte på...

SPM:
    Bestiller meg nye kabler nå,
    Hvor tykke kan jeg ha før jeg sliter med å få plass i terminalene på reciever? Tenkte kanskje å kjøpe en tykk til bassene og en tynnere til diskant/mid. Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lette en stund etter bi-amp kabler, men det meste jeg kom over var svært kostbart. Jeg fandt til slutt Supra Rondo 4 x 2,5 mm2, som jeg synes er en ypperlig kabel. Har terminert den med bananplugger i både forsterker og høyttaler. Kan absolutt anbefales som en god kabel som ikke koster sjorta...

Supra Rondo finnes som både 2,5 og 4 mm2. Det enkleste er, som jeg gjorde, å terminere med bananplugger. De fleste bananplugger tar kabler opp til 10 mm2 og gjør installasjon mye enklere. I tillegg slipper du at kabelen korroderer i like stor grad.

Link:
    http://www.mamut.net/controls/shop/s...bgid=73&gid=71

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FredrikC: Kan det tenkes at du har samme problem som bla. meg?: http://avforum.no/forum/receivere-fo...07-bi-amp.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    How do I see the Temperature readout on this receiver?
    1) Turn on Receiver
    2) HOLD down the "Display" button and press "Standby" button once.
    3) Release the "Display" button.
    4) Now press the "Tone" button once
    5) The temperature in Celsius and Fahrenheit will be displayed. These temperatures are being displayed in real time so you can leave this info on display for as long as you want to monitor the receivers temp.

How do I know which firmware I have?
    1) Turn on Receiver
    2) HOLD down the "Display" button and press "Standby" button once.
    3) Release the "Display" button.
    4) Press the + or – keys to cycle forward and backward through all the firmware display pages.

How do I force the 705 to upscale video to 720p? (Also, other adjustable video settings)
    1) Turn on Receiver
    2) HOLD down the "Aux" button and press "Standby" button once.
    3) Release the "Aux" button.
    4) The LED display should read "Resolution: Auto." Locate the circular directional control pad to the left of the main volume knob. Use this circular directional pad and click "right or left" to change to select 720p or cycle through other settings you desire.
    5) You can also use this circular directional pad and click "up or down" to cycle through other adjustable video options located in this hidden menu.

Is there a way to store my settings before doing the Factory Reset Command?
    (Warning: A user has reported this command failed and wiped there user settings. Only do this before you are about to do a Factory Reset so you have nothing to lose since there is a risk of wiping the settings with this command it it happens to fail.)
    Save the settings with this command:
    1) Hold down Setup & press enter twice. (It will say settings stored.)
    Then when ready to restore your settings:
    1) Hold down Setup and press return. (It should say settings restored.)

Is there a Factory Reset Command?
    (Warning: You will lose ALL of your settings, labels, Audyssey, etc.)
    1) Turn on Receiver.
    2) HOLD down the "VCR/DVR" button and press "Standby" button once.
    3) All your settings get manually cleared out.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    FredrikC: Kan det tenkes at du har samme problem som bla. meg?: http://avforum.no/forum/receivere-fo...07-bi-amp.html
    Interessant friskies, skal gi beskjed når jeg har prøvd med andre kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo ikke ut til å være helt Yamaha RX-V1900 takter over Onkyo 807

Onkyo TX-NR807 Home cinema amplifier review - from the experts at whathifi.com

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen sa meg ikke mye. Den sammenliknet ikke direkte mot noen og jeg oppfatter den helt annerledes. Jeg har ikke brukt min til film enda, men jeg opplever den ikke som et effekt monster, eller spessielt autoritær og brutal i bassen. Det er sånn jeg skulle ønske den var....

Noen som er imponert over Dynamic volume? Fungerer dette bar til film? Hvis man aktiverer dette på musikk blir dynamikken nemlig helt borte.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjente meg ikke helt igjen jeg heller. Høres ut som 807 er brutal og 'grov', og det virker merkelig. (Nå skal det sies at jeg bruker 4-ohm innstilling, så effekten er muligens annerledes i 8 ohm ?)

Med denne receiveren syns jeg det er så mange muligheter til å påvirke lyden i den retning en ønsker, så en kan "skreddersy" lydbildet i stor grad. Men jeg har også Dynamic Volume avslått. Oppløsingen har jeg ihvertfall ikke noe å klage på...men jeg har 'veloppløste' høyttalere, da...og det sies ikke hva slags høyttalere som er benyttet i "testen". Heller ikke et ord om bildebehandlingen...:-?

Side 7 av 44 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •