Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Karius
    Har mottatt ovennevnte receiver fra Elkjøp etter kampanjen nå nylig. Jeg har inntil nå kjørt et 2.1 oppsett med XTZ 99.26 og en 10.16 sub drevet av EC ECI-1. Vært så fornøyd at det var naturlig å fortsette med XTZ da jeg ønsket å prøve surround (5.1), så jeg har kjøpt en center i tillegg, 99.25. Bakhøyttalere ble Dynavoice S4. Jeg er helt nybegynner og håpet det var plug & play tross tykk manual og en mengde koplingsmuligheter. Mitt problem er at Audyssey ikke finner Surround back left.
    Du må bruke surround, ikkje surround back i 5.1-oppsett. Eg gjorde det samme på min Yamaha RX-V663 nå akkurat :-).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret til surround l/r slik det ble rådet til her og det fungerte som ei kula! Stor takk!

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min 807 i hus:-D Har kjørt auto oppsett til 3 sitteplasser.Jeg har en frontrekke bestående av dali c 8,og suite 0,7 center,pluss en yamaha yst 515 sub(den er det svakeste leddet..) Det låter veldig bra og onkyon driver anlegget MYE bedere en min gamle venn yamaha rx-v 659.Er mye krefter,trøkk,og romkorreksjonen fjerner den slitsomme diskanten jeg slet med før.Fikk ikke lov til å ha mine concept 6 i tv stuen,så de blir front wide i kinoen,tror det blir veldig bra.Auto oppsettet stiller ned alle kanalene ganske mye, -4 Sorrund L til -8 på subben,alle de andre ligger mellom der.Vil det si at spiller jeg på volum 0 er det i realiteten -4 til -8? Er VELDIG fornøyd og skulle ønske jeg ikke skulle på jobb nå:cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ny på disse høyteknologiske resiverne, og håper noen her kan hjelpe meg.
    Jeg skjønner ikke helt dette med oppkoblingen til net fungerer på 807.
    Jeg ber resiveren søke etter oppdateringer, og dermed låser den seg fulstendig. Error ! ! 0-11 dukker opp i displayet etter noen sekunder, og jeg er må skru av resiveren med hovedbryteren for å restarte den. Noen som har vert borti lignende?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hjelp til romkorrigering 807

Høytaleridentifiseringsfeil FL - Nei ?

Cerwin vega 1515 front bi ampet

Test tonen låter i Front left høytaler, men kommer opp med høytaleridentifiseringsfeil.

Noen som har et tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av friskies
    Mange av disse DVI til HDMI adapterne virker rett og slett ikke av en eller annen merkelig grunn, du kan prøve med en kabel med DVI og HDMI i hver sin ende
    Har forsøkt et hel drøss med kabler nå, inkludert DVI->DVI og HDMI-> DVI, dvs både med og uten adapter, og kabel med riktig plugg i hver ende, uten at det hjelper selvfølgelig...

Uansett, har fått beskjed om atjeg kan sende dyret i retur for service, så får vi håpe det kan løse seg på den måte. Utfordringen blir jo å vente på å få den i hus igjen, da jeg har blitt utrolig bortskjemt med både presence-høyttalere og godlyd Typisk... hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp audyssey mic

Kan jeg koble audyssey micèn inn på mic inngangen på pc`n for å se om den virker?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svelar01
    Kan jeg koble audyssey micèn inn på mic inngangen på pc`n for å se om den virker?
    Hvorfor tror du den ikke virker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvorfor tror du den ikke virker?
    Trodde den ikke virket fordi jeg ikke fikk kjørt kalibrering, viste seg at det var dårlig kontakt i koblingen på forsterkeren.

Er ikke helt fornøyd med kalibreringen, ble ikke noe bass i cerwin vega 1515ène mine. Kjører biwiring på dem, men skulle vel skjønne det og kjøre bassen der når jeg ikke har subwoofer?

Har ikke fått testet mye, men tar gjerne noen tips

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg såvidt fått koblet opp og testet min 807...

Har i denne sammenheng et par spørsmål til dere:
    1 - synes den blir ganske så varm, selv i tilnærmet "tomgang" (driver kun bakhøyttalere på lavt volum). Stemmer dette med deres erfaringer også?

2 - 12V trigger: må innrømme at jeg ikke har fått til å slå på effektforsterkeren med triggerutgang ennå... ops: Noen tips her?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de blir varme og dette fenomenet strekker seg tilbake til tidligere versjoner også. Eks: 805.806,875,876. Så det er normalt.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da har jeg såvidt fått koblet opp og testet min 807...

Har i denne sammenheng et par spørsmål til dere:
    1 - synes den blir ganske så varm, selv i tilnærmet "tomgang" (driver kun bakhøyttalere på lavt volum). Stemmer dette med deres erfaringer også?

2 - 12V trigger: må innrømme at jeg ikke har fått til å slå på effektforsterkeren med triggerutgang ennå... ops: Noen tips her?
    1. Ja, la merke til at Onkyo 807 blir mye varmere enn Yamaha 765. Det er vel normalt for Onkyo. Vet ikke helt hvorfor det er så stor forskjell.

2. Tror 12V trigger er koblet sammen med Sone 2 på en eller annen måte. Jeg synes også det var hakket mer forvirrende enn på Yamaha 765.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    2. Tror 12V trigger er koblet sammen med Sone 2 på en eller annen måte. Jeg synes også det var hakket mer forvirrende enn på Yamaha 765.
    Dette var meget enkelt å sette opp på Pioneer også...

Problemet er at jeg sliter med å skjønne om jeg kan få aktivert sone 2/3 (for å få +12V) og samtidig beholde alle bakkanalene (da det er SB som normalt skal brukes til sone 2...)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var meget enkelt å sette opp på Pioneer også...

Problemet er at jeg sliter med å skjønne om jeg kan få aktivert sone 2/3 (for å få +12V) og samtidig beholde alle bakkanalene (da det er SB som normalt skal brukes til sone 2...)
    Jeg gadd aldri å finne ut av dette, da jeg returnerte 807'en etter å ha hatt den ca 11 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den har 12v trigger for zone 1. Enkelt og greit.

Merkelig. Må vel gå an å ordne det på et eller annet vis?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gadd aldri å finne ut av dette, da jeg returnerte 807'en etter å ha hatt den ca 11 timer.
    Og hvorfor gjorde du det da?
    jeg er veldig fornyd med min så langt, men som flere sier den blir varm men det er ikke noe problem for min del.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva var årsaken til dette? Kva var du ikkje nøgd med, og kvifor?

Helsing ein som skal hente /sin/ 807 på Posten i ettermiddag :-)

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bryr meg ikke om den blir varm,så lenge den er designet for å tåle varmen spiller vell det liten rolle.
    Er veldig fornøyd med min 807,den har masse krefter og audyssey dsx er helt rått,har en frontrekke med dali c 8,suite 0,7,og concept 6 som front wide.Den drar det uten problemer.Hadde yamaha rx-v 659 før,og dette er en monster oppgradering må jeg si.Romkorreksjonen er utrolig bra på onkyo,og krefter er det nok av.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bilet
    Tror ikke den har 12v trigger for zone 1. Enkelt og greit.

Merkelig. Må vel gå an å ordne det på et eller annet vis?
    Dette er mitt inntrykk også, og jeg skjønner ikke helt vitsen...
    Det må da være flere som vil bruke trigger til effekt/pj/lerret eller hva det nå måtte være, enn det er som faktisk benytter seg av funksjonene for sone 2 og 3?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er mitt inntrykk også, og jeg skjønner ikke helt vitsen...
    Det må da være flere som vil bruke trigger til effekt/pj/lerret eller hva det nå måtte være, enn det er som faktisk benytter seg av funksjonene for sone 2 og 3?
    Ja, det virker litt lite gjennomtenkt. Ikke det at det er en voldsom operasjon for meg å skru på effekttrinnet mitt samtidig som receiveren, men hadde ikke skadet med 12v trigger...og burde jo være rimelig lett og implentere også. Spørsmålet er om det med firmware-oppdatering går an å gjøre sone 2 eller 3 aktivt for sone 1 også. Hvis nok folk mailer og sier fra til Onkyo er det jo sikkert ikke umulig?

Side 5 av 44 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •