Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 862
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Merkelig. Har ikke opplevd dette på min 807..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Merkelig. Har ikke opplevd dette på min 807..
    Regner med jeg sender den inn til rep før garantien går ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Noen som kan gi meg et kjapt svar?

Mine Dali Fazon har en impedans på 6 ohm.
    På min forsterker ( Onkyo sr-608 ) kan jeg velge mellom 4 og 6 ohm.

Hva skal jeg velge? 4 eller 6?

Prøvd å lese, men blir så mange meninger...

Takker for svar
    Det skulle bli 6ohm det ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen kloke hoder som kan hjelpe meg litt.

Har en onkyo 707, som jeg ønsker å koble til en litt eldre plasmaTv, tanken var først å kjøre hdmi->dvi, ga Null bilde selvfølgelig, kan noe gjøres på instillingene til reciver?
    Har lyst til å kjøre alle komponenter gjennom reciver via hdmi, men så vidt jeg har hørt kan den ikke omkode digitale- til analogesignaler, så da er rgb/scart ut uaktuelt?

Håper folk skjønner hva jeg mener her!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ONKYO TX-SR707 og TV-støy

LØST!!
    En dårlig (billig) HDMI-kabel var årsaken.

Hei

Jeg har en SR707 som jeg nå (endelig) har koblet opp mot et KEF T205 5.1 høytaler, en OPPO BDP-83 og PS3, og Philips 46PFL9705.
    Alt koblet med HDMI.
    Problemet er at jeg får støy (snø) på tv'n når OPPO står i standby eller spiller DVD eller cd eller sacd.
    Når jeg spiller BD er skjermen helt klar, men i standby eller DVD så er det snø på skjermen.
    Jeg har "løst" problemet med å kjøre HDMI direkte fra kilde til TV, og lyd fra kilde til ONKYO med optisk.
    Men det må vel være noe som er feil når det er støy på skjermen når kilden går via ONKYO med HDMI?

Mvh

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 807 og Microsoft Media Player 11...
    Hvordan oppnå kontakt?

Etter en del forsøk fikk jeg til å streame lyd fra Media Player 11 fra pc'n med nettverkskabel. Men dagen etter, slo på 807 og pc. Ingen kontakt.

"Finner ingen medieenhet" står det øverst til høyre i Media Player. Og får da heller ingen "spill til" funksjon som jeg hadde i går.

- Tillat automatisk at enheter spiller mine medier, er merket av under "Direkteavspilling" i meny på Media Player.

I meny "alternativer for avspilling av medier" under Nettverk og delingssenter står ikke 807. Det gjorde den i går... Men under nettverkskart står 807 fremdeles med bilde av.

Hva er det jeg har oversett, og som gjør at 807 ikke får kontakt med Media Player/pc'en ? Når det funket i går... Har Windows 7. ( Internett radio på 807 er ok!)

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips kan være å resette WMP 11 tilbake til fabrikkinstillingene. Jeg måtte gjøre dette med WMP 12 for at NRK skulle streame nettsendingene sine (msdt.exe -id WindowsMediaPlayerConfigurationDiagnostic), men det er mulig det er litt anderledes på WML 11. Google..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontakt oppnådd mellom pc og 807. Etter et par dager med frustrasjon.

Testet PS3, fikk tilgang til media bibliotek med en gang. Gikk inn inn i Onkyo meny, i håp om det kunne være noe der. Valgte "disable" på "control". Slo av på receiver. Og kontakt oppnådd med server.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å bruke en nettverk server, NAS til Onkyo?

Ikke sikker på hva jeg skal gå for, før jeg begynner å rippe cd samlinga.Til en ekstern harddisk må vel pc stå på hele tiden for å kunne avspille biblioteket på Onkyo. Men forstår jeg det riktig så er Onkyo avhengig av Microsoft Media Player, og det er det vel ikke på en NAS harddisk?

FLAC spilles ikke av i Media Player. Noen som har en løsning på det?

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merkelig deling etter bruk av audyssey...

Hei!

Noen som skjønner dette?

Har Dali Fazon sat til front og bak (4 1/2 tommer), spiller fra 86 hz og oppover...
    Som center har jeg Fazon lcr (2 x 4 1/2 tommer), spiller fra 76 hz...
    Subwoofer, 2 x xtz 10 tommer...

Forsterker: Onkyo sr-608.

Når jeg kjører audyssey rom korrigering får jeg følgende:
    (begge subwoofere med crossover på max)

front: 120 hz
    surround: 90 hz
    center 60 hz.... !!!
    sub: 120 hz...

Dette er jo små høytalere uten særlig bass... Hvordan klarer forsterkeren og sette center til 60?

Dette må jo være helt galt???

Håper på svar og forslag

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s-wiuls
    Hei!

Noen som skjønner dette?

Har Dali Fazon sat til front og bak (4 1/2 tommer), spiller fra 86 hz og oppover...
    Som center har jeg Fazon lcr (2 x 4 1/2 tommer), spiller fra 76 hz...
    Subwoofer, 2 x xtz 10 tommer...

Forsterker: Onkyo sr-608.

Når jeg kjører audyssey rom korrigering får jeg følgende:
    (begge subwoofere med crossover på max)

front: 120 hz
    surround: 90 hz
    center 60 hz.... !!!
    sub: 120 hz...

Dette er jo små høytalere uten særlig bass... Hvordan klarer forsterkeren og sette center til 60?

Dette må jo være helt galt???

Håper på svar og forslag
    Er det ikke bare å dele alle på feks 100hz da? Det normale er jo å dele alt på 80hz, men det kan gjerne bli litt lavt med så små høyttalere....

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Er det ikke bare å dele alle på feks 100hz da? Det normale er jo å dele alt på 80hz, men det kan gjerne bli litt lavt med så små høyttalere....
    Enig i det, men synes det er rart at audyssey setter en så liten høytalerer til 60 hz... og hvorfor front til 120 og bak til 90??? det er jo like høytalere alle 4...

Trodde audyssey var så bra..., men en amatør kan tydeligvis ikke stole på den...

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh well...da har min 807 tatt kvelden. Ingen lyd ut uansett hva jeg gjør. Lignende problemer observert på andre 807, og på 3007 og 5007. Etter ca.2 år tar HDMI kortet kvelden, visstnok et kjent problem for Onkyo på disse modellene. Irriterende når garantien er ute...
    Spørsmålet er om det er noen vits i å kontakte Elkjøp, eller om det er best å prøve Onkyo direkte ?

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Oh well...da har min 807 tatt kvelden. Ingen lyd ut uansett hva jeg gjør. Lignende problemer observert på andre 807, og på 3007 og 5007. Etter ca.2 år tar HDMI kortet kvelden, visstnok et kjent problem for Onkyo på disse modellene. Irriterende når garantien er ute...
    Spørsmålet er om det er noen vits i å kontakte Elkjøp, eller om det er best å prøve Onkyo direkte ?
    "Lett som en plett"! Du har jo 5års rekl.rett. Gå inn på link under:
    Dalens elektronikkservice as | www.dalens.no

Bestill 2R returservice blankett. Kommer til deg i posten etter noen dager. Send så fraktfritt til Dalen. Husk legg ved kopi av kjøpskvitering + beskrivelse av problem. Dette fungerte veldig greit for meg. Eller du kan gå den lengre
    veien igjenom Elkjøp systemet...
    Yamaha RX-A2030 - Parasound NC 2250 - Focal Chorus 826W - Focal Aria CC900 - DLS bak - SVS SB12 sub

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2.1-oppsett og tilnærma null sub-bass...

Har eit par DynaVoice F-6 EX White (Dynavoice F-6 EX White Dynavoice | Surround.no - Høyttaler-spesialisten) og ein B&W ASW800 Active Sub som eg slit VELDIG med å få til å dytte bass.

Eg har kobla til subben på subwoofer pre out. Har slått av alle andre høgtalarar i oppsettet. Det kjem kun bass til subben når eg slår på "Double Bass" i menyoppsettet, men sjølv då virker det som om det mangler masse trøkk frå subben, som i utgangspunktet skal kunne riste ned heile huset. Om eg slår av Double Bass blir det heilt stille frå suben, og då må fronthøgtalarane ta seg av heile jobben.

Det er tilsynelatande respons i subben når eg går inn på Level Calibration.

Eg har nettopp oppdatert til siste FW via Net Update.

All hjelp mottakast med stor takk!

Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx-sr707 stum

Ja, nå i dag oppdaget jeg at min (snart) 2år gamle tx-sr707 er taus. Alt virker, bortsett fra at det er ingen lyd. Kan få lyd ut fra hodetelefonutgangen, men da bare i "pure audio" modus. Får vel pakke den ned og levere til Elkjøp for reklamasjon...

Blir å ta frem min gamle denon igjen...

Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Defekt HDMI-kort...

Leverte TX-SR707 til Elkjøp på garanti og fikk den tilbake etter ca. 1 uke. Diagnosen var defekt hdmi-kort som så mange andre har opplevd... Håper at Onkyo har oppgradert hdmi-kortet med bedre komponenter med lenger levetid enn det som sto i originalt!

Trolig har det vært problemer lenge, for jeg har hatt problem med å få lyd fra analoge kilder sporadisk. Irriternede, men bra at det nå (forhåpentligvis) er iorden.

Kan fortelle at Elkjøp var imøtekommende, og mye enklere å levere dit enn å først ringe Dalens, for så å pakke den og sende med posten. Takk og lov at jeg hadde originalesken liggende!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noen problemer med min TX-SR707 foreløpig, å får satse på det fortsetter slik!
    Vet ikke helt hvordan de reagerer når Firmwaren er oppdatert på den...:roll:

Newcomer Baines sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BobaFett
    Leverte TX-SR707 til Elkjøp på garanti og fikk den tilbake etter ca. 1 uke. Diagnosen var defekt hdmi-kort som så mange andre har opplevd... Håper at Onkyo har oppgradert hdmi-kortet med bedre komponenter med lenger levetid enn det som sto i originalt!

Trolig har det vært problemer lenge, for jeg har hatt problem med å få lyd fra analoge kilder sporadisk. Irriternede, men bra at det nå (forhåpentligvis) er iorden.

Kan fortelle at Elkjøp var imøtekommende, og mye enklere å levere dit enn å først ringe Dalens, for så å pakke den og sende med posten. Takk og lov at jeg hadde originalesken liggende!
    Ser ut som min TX-NR807 holder på ta kvelden også...

Nå får jeg ikke lyd første gangen jeg slår på receiveren, kun bilde (gjennom HDMI).
    Etter å ha slått den av og på igjen, er lyden tilbake.

Det skjer også at jeg opplever "snø" ved skifte av forskjellige HDMI-kilder, dette løser jeg ved å bytte til annen kilde og tilbake.

Hvor lang tid tok det for dere før symptomene startet, til HDMI-kortet tok fullstendig kvelden?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godt folk! Trenger hjelp med en NR807.

Har et problem, når jeg spiller musikk i stereo så spiller ikke suben med. Og slik som jeg forstår det ved å les manualen så spiller ikke subber med vist kilden ikke er et LFE-signal.Stemmer dette? Er det virkelig slik at man ikke kan spille musikk med subber på denne receiveren?

Håper noen av dere har noe godt svar på hvorvidt dette stemmer, eller om det er noen som har muligheter for forklare meg hvordan jeg kan få subwooferen til å spille med i stereo.

Takker på forhånd for svar.

Side 43 av 44 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •