Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 44 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 862
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen spesielle triks man må gjøre for å få LFE frequency ned under 80Hz på TX-NR807'en? Kan bare velge mellom 80 - 90 - 100 og 120 Hz. Kunne tenkt meg å ha den ned under 80Hz og teste til musikk bruk.

Edit:

Ser ikke ut som den har andre valg enn dette ifølge manualen. Det synes jeg var litt dårlig....... Alle andre recievere jeg har hatt har hatt mulighet for å kjøre SUB'en kun fra f.eks 60hz og nedover også.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man hører på musikk så har jeg hørt at Pure Audio er klart best. Denne funker ikke hos meg. Jeg har den på STEREO og da er det masse lyd og masse skyv.. Switcher jeg til Pure Audio er det lavt, tannløst og lite fres. Det er absolutt helt tragisk lyd. Hva kan være problemet?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hvis man hører på musikk så har jeg hørt at Pure Audio er klart best. Denne funker ikke hos meg. Jeg har den på STEREO og da er det masse lyd og masse skyv.. Switcher jeg til Pure Audio er det lavt, tannløst og lite fres. Det er absolutt helt tragisk lyd. Hva kan være problemet?
    Hva slags høyttalere har du?

Før hadde jeg disse partyhøyttalere, som ble anbefalt i test:
    Fence Audio Boost-212 - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

Da var stereo klart bedre (2.1), fordi signalene er justert/equlizet med Audyssey - pluss sub.
    Pure Audio (2.0) ble litt sånn som du beskriver det.

Etter at jeg fikk disse:
    RF-63 Floorstanding Speaker - RF-63 --- Floorstanding Stereo Speaker - Klipsch Reference Series - Overview

ble lyden klart best og renest i pure audio (2.0), fordi dette er noen skikkelige kvalitetshøyttalere. Bassen er også meget tilfredsstillende, men av og til - alt etter hvilken musikk jeg spiller, ønsker jeg mer trykk i bassen, Da benytter jeg også stereo på receiveren (2.1 - dvs med sub).

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hva slags høyttalere har du?

Før hadde jeg disse partyhøyttalere, som ble anbefalt i test:
    Fence Audio Boost-212 - Gulvstående | Høyttaler | Fnky

Da var stereo klart bedre (2.1), fordi signalene er justert/equlizet med Audyssey - pluss sub.
    Pure Audio (2.0) ble litt sånn som du beskriver det.

Etter at jeg fikk disse:
    RF-63 Floorstanding Speaker - RF-63 --- Floorstanding Stereo Speaker - Klipsch Reference Series - Overview

ble lyden klart best og renest i pure audio (2.0), fordi dette er noen skikkelige kvalitetshøyttalere. Bassen er også meget tilfredsstillende, men av og til - alt etter hvilken musikk jeg spiller, ønsker jeg mer trykk i bassen, Da benytter jeg også stereo på receiveren (2.1 - dvs med sub).
    Jeg har Dynavoice M65 EX!! Aha, det er bare 2.0 på pure audio asså.. Det er ihvertfall ikke brukbart å høre på. Lyden er så slapp at det virker som noe er galt!! Stereo er mange ganger bedre på alt..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynavoice M65 EX!! Aha, det er bare 2.0 på pure audio asså.. Det er ihvertfall ikke brukbart å høre på. Lyden er så slapp at det virker som noe er galt!! Stereo er mange ganger bedre på alt..
    Kommer selvsagt an på forsterkeren også. Hvis du ikke har nok krefter ut til bassene på høyttalerne, så vil du selvsagt mangle/savne subben.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Noen spesielle triks man må gjøre for å få LFE frequency ned under 80Hz på TX-NR807'en? Kan bare velge mellom 80 - 90 - 100 og 120 Hz. Kunne tenkt meg å ha den ned under 80Hz og teste til musikk bruk.

Edit:

Ser ikke ut som den har andre valg enn dette ifølge manualen. Det synes jeg var litt dårlig....... Alle andre recievere jeg har hatt har hatt mulighet for å kjøre SUB'en kun fra f.eks 60hz og nedover også.
    hmm, er ikke LFE bare et bass lydspor på film?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om det finnes en mulighet å fjernstyrestyre TX-NR807 over nettverk?
    Har en Galaxy tab, og det hadde vært genialt å kunne bruke den som fjernkontroll om noen apper hadde tillatt det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fann en app nå som kanskje kan brukes til dette; Onkytroller.
    Noen som har testet det?
    Jeg har ikke koblet opp nettverkskabel til onkyoen enda, så får ikke prøvd enda.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivstei
    Fann en app nå som kanskje kan brukes til dette; Onkytroller.
    Noen som har testet det?
    Jeg har ikke koblet opp nettverkskabel til onkyoen enda, så får ikke prøvd enda.
    Hmm.. interessant. Har tenkt meg å kjøpe den nye Samsung Galaxy S2 (Android OS) når den snart kommer på markedet, så da vil jeg nok teste denne appen ut. Støtter bl.a også min TX-NR807 ser jeg.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny serie fra Onkyo får Spotify innebygd (men da må det nok lages en ny diskusjonstråd til denne serien også): Spotify - Denne har Spotify - ITavisen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question internet radio

HJELP med internet radio på 807.

Har koblet 807 til routeren fra telenor.
    Jeg går inn på Onkyo web setup i Explorer på pc'en for å legge til radiostasjoner.
    Når jeg kopierer url og skal lagre, kommer feilmld:

The data could not be updated.
    If the AV receiver is busy or connected to another network, stop everything.
    If it still doesn't work properly, try resetting the AV receiver.
    (Message No.203)

I display på onkyoen står det at den er tilkoblet.

Hva er galt???

finner ikke noe relevant faq på nettet heller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har ide om problemet??

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny serie fra Onkyo får Spotify innebygd (men da må det nok lages en ny diskusjonstråd til denne serien også): Spotify - Denne har Spotify - ITavisen
    Hadde vært genialt med en firmvare oppgradering som gjorde at eldre onkyo recivere fikk dette.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Romkorreksjon - TX-NR807

Når man foretar en romkorreksjon med standard Audyssey-mikrofon til TX-NR807 med Klipsc Reference (RF-63, RC-64 og RS-52), blir resultatet ofte til at level på hver høyttaler kommer langt ned på minussiden. -9 db på senterhøyttaler RC-64 er et normalt resultat. Tror forøvrig man får samme resultat med alle Onkyo modeller.

Maksvolumet virker mer enn kraftig nok hvis man har koblet til en ekstra effektforsterker som jeg har (i mitt tilfelle Emotiva XPA-5), men når man ikke har ekstra effekt, kan dette virke som et noe svakt utgangspunkt, fordi når man skrur opp til maks, merker man ofte det burde vært langt mer krefter tilgjengelig ved maks volum.

1. Finnes det andre metoder å gjøre en mer korrekt nivåjustering på enn å sette opp alle 5 kanaler med feks 6db på alle kanaler i forhold til justeringen audusseyen har satt opp kanalene med (til -3db på senteren i mitt tilfelle)?
    2. Får man dette resultatet med audyssey fordi Klipsch er spesielt lettdrevne høyttalere?
    3. Er det grunninstillingen til subben som setter standard for levelinnstillingene på receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

Hei, har lest bruksanvisninger samt søkt her på forumet. Har en Tx-sr607 samt en nyere Samsung Led tv :

46" ultratynn LED-TV - en ny måte å se TV på - UE46C6905VS - LED-TV - TV | SAMSUNG

Har Canal Digital kort rett i tv'n. Ønsker og få kjørt lyd ut fra tv til onkyo, samt osd fra onkyo og til tv. Trodde det holdt med en hdmi kabel.

Hvor kobles dette og hva må endres av instillinger eventuelt?

Takker for svar

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemet kan være din kilde, forsterker og høyttalere. Men mest sannsynlig rommet ditt og plassering av høyttalere i denne. Hos meg låter Pure Audio helt rått!

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man foretar en romkorreksjon med standard Audyssey-mikrofon til TX-NR807 med Klipsc Reference (RF-63, RC-64 og RS-52), blir resultatet ofte til at level på hver høyttaler kommer langt ned på minussiden. -9 db på senterhøyttaler RC-64 er et normalt resultat. Tror forøvrig man får samme resultat med alle Onkyo modeller.

Maksvolumet virker mer enn kraftig nok hvis man har koblet til en ekstra effektforsterker som jeg har (i mitt tilfelle Emotiva XPA-5), men når man ikke har ekstra effekt, kan dette virke som et noe svakt utgangspunkt, fordi når man skrur opp til maks, merker man ofte det burde vært langt mer krefter tilgjengelig ved maks volum.

1. Finnes det andre metoder å gjøre en mer korrekt nivåjustering på enn å sette opp alle 5 kanaler med feks 6db på alle kanaler i forhold til justeringen audusseyen har satt opp kanalene med (til -3db på senteren i mitt tilfelle)?
    2. Får man dette resultatet med audyssey fordi Klipsch er spesielt lettdrevne høyttalere?
    3. Er det grunninstillingen til subben som setter standard for levelinnstillingene på receiveren?

1: Du kan la levelinstillingene være hvis du vil.
    2: Ja, audessey korrigerer volum så alle har likt volum på feks 0.
    3: Ja, endrer du level på sub før korrigering, blir level anderledes i surr-amp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein Martin
    Hei, har lest bruksanvisninger samt søkt her på forumet. Har en Tx-sr607 samt en nyere Samsung Led tv :

46" ultratynn LED-TV - en ny måte å se TV på - UE46C6905VS - LED-TV - TV | SAMSUNG

Har Canal Digital kort rett i tv'n. Ønsker og få kjørt lyd ut fra tv til onkyo, samt osd fra onkyo og til tv. Trodde det holdt med en hdmi kabel.

Hvor kobles dette og hva må endres av instillinger eventuelt?

Takker for svar

Ingen kloke hoder8)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svein Martin
    Ingen kloke hoder8)
    Tja, Onkyo TX-NR 607 er HDMI 1.3, og ikke HDMI 1.4 som må til for å sende retursignalet fra TV, mener jeg. Så jeg tror at du må benytte optisk ut fra TV-en for å få ut digital lyd fra TV til receiveren, tror jeg,

Er også noe usikker på om den optiske ut inneholder 5.1 fra TV-en, men 2.0 signal. Har du sjekket opp dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, Onkyo TX-NR 607 er HDMI 1.3, og ikke HDMI 1.4 som må til for å sende retursignalet fra TV, mener jeg. Så jeg tror at du må benytte optisk ut fra TV-en for å få ut digital lyd fra TV til receiveren, tror jeg,

Er også noe usikker på om den optiske ut inneholder 5.1 fra TV-en, men 2.0 signal. Har du sjekket opp dette?
    Etter litt testing så får jeg Onkyo'n opp på Tv'n, dvs bruker hdmi out på Onkyo og in på hdmi 2 på Tv, da kan jeg få opp hele menyen til Onkyo der. Men da må jeg switche fra vanlig 'sepåtv' til hdmi 2. Måtte bruke optisk for å få lyd ja, har foreløpig bare 2.0 signal - så det må undersøkes.

Takker for svar

Side 41 av 44 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •