Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 44 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 862
    Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-NR-807 12V trigger til sone 1

Finnes det noen annen måte å trigge en effektforsterker som feks. Emotiva XPA-5 enn å bruke sone 2 eller sone 3 til TX-NR807?

Jeg ønsker ikke å bruke sone 2 eller 3 til å trigge på en annen forsterker, da dette forlenger makroene som fjernkontrollen må mates inn med, og lager av og til litt krøll da jeg har lagt til rette for bruk av sone 2.

Finnes det en annen måte som kan trigge den normale "sone 1"?

AVforum.no - websen's hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre som har problemer med Canal Digital HD dekoder når man ser på National Geografhics HD, og når sendingene skifter fra Dolby Digital til 2-kanals lyd i pausene?

Opplever av lyden dropper ut. Dolby Digital lyden benytter coax ut fra dekoderen, og 2-kanals benytter HDMI-kabelen fra dekoderen. Det er altså problem når lydkilden skifter fra coax til HDMI på National Geografhics HD.

Mulig dette ikke er et receiver problem (Onkyo TX-NR807), men kanskje bare et problem med dekoderen?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke kjøre all lyden til receiveren via HDMI og bare koble bort coax-kabelen?

(med forbehold om at dette går på Canal Digital dekoderen - det går i alle fall helt fint på en GET HD PVR dekoder, og den skifter uten å blunke mellom de ulike lydformatene)

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Hvorfor ikke kjøre all lyden til receiveren via HDMI og bare koble bort coax-kabelen?

(med forbehold om at dette går på Canal Digital dekoderen - det går i alle fall helt fint på en GET HD PVR dekoder, og den skifter uten å blunke mellom de ulike lydformatene)
    Det er nettopp det man ikke kan på dekoderen fra Canal Digital. 5.1 lydsporet kan kun tas ut via coaksen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, du vil mao. at, når du ser på TV, at receiveren skal hoppe mellom HDMI og coax input, avhengig av hvilket signal den får inn. Dette er beskrevet på sidene 48 og 50 i TX-NR807 manualen. Man bruker visstnok Enter-knappen for å veksle mellom de to ulike kildene (HDMI og Coax) som er satt opp for en input, med HDMI som prioritert kilde.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    OK, du vil mao. at, når du ser på TV, at receiveren skal hoppe mellom HDMI og coax input, avhengig av hvilket signal den får inn. Dette er beskrevet på sidene 48 og 50 i TX-NR807 manualen. Man bruker visstnok Enter-knappen for å veksle mellom de to ulike kildene (HDMI og Coax) som er satt opp for en input, med HDMI som prioritert kilde.
    Dette er uansett merkelig, siden dette fungerer på andre HD kanaler med Dolby Digital lyd, men det er kanskje slik at de andre kanalene ikke veksler lydformat i pausene. Men jeg skal sjekke litt i manualen også.

Oppdatert: Jeg har nå kun lyd via HDMI - ikke coax. Når tid det ble slik aner jeg ikke. Mulig dette har skjedd med en softwareoppdatering, eller at jeg har blitt feilinformert av Canal Digital. Før forsvant lyden hvis jeg ikke hadde coax tilkoblet, men nå er det ikke lengre slik. Men lyden fra NG HD har fortsatt samme problem.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva anbefalles det å stille inn fronthøytalerne på når man ikke har sub? Leser at det er noe som heter "full band", er dette ok? Front høytalerne er oppgitt til å gå ned til 26 hz. Står at når jeg kjører audyssy vil den automatisk stille seg inn på 80 hz, men dette er vel alt for høyt når man ikke har sub?

Nettopp bestilt 708.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    Hva anbefalles det å stille inn fronthøytalerne på når man ikke har sub? Leser at det er noe som heter "full band", er dette ok? Front høytalerne er oppgitt til å gå ned til 26 hz. Står at når jeg kjører audyssy vil den automatisk stille seg inn på 80 hz, men dette er vel alt for høyt når man ikke har sub?

Nettopp bestilt 708.
    Hvis man ikke har sub,så må man selvsagt ha hvertfall fronter som "full band" eller "large" !
    Når det gjelder dem andre høytalerne,så kommer det vil litt an på hvilke høytalere man har,men ville nå prøvd med "large" på alt jeg!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! Regner med at jeg hadde funnet ut dette selv også, men er utålmodig på å få den, så da er det greit å "planlegge" litt, hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få albumgrafikk på tv'n via Onkyo iPod dokkingen ?

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en TX-SR707 reciever, men finner ikke noe mulighet for å sjekke, eventuelt justere nivåer som audyssey kalibreringen har foretatt, jeg finner muligheten for å legge disse innstillingene manuelt, men skulle gjerne vist hvilke endringer audyssey kalibreringen har foretatt, er litt skuffet over lydkvaliteten ved musikk på denne recieveren, jeg bruker "stereo" innstillingen på forsterkeren, og har tilkoblet effekt forsterker til fronthøytallerene, til musikk syntes jeg lyden var bedre med min tidligere pioneer vsx 1016 som "forforsterker", lyden virket da renere/klarere..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daytona
    Har en TX-SR707 reciever, men finner ikke noe mulighet for å sjekke, eventuelt justere nivåer som audyssey kalibreringen har foretatt, jeg finner muligheten for å legge disse innstillingene manuelt, men skulle gjerne vist hvilke endringer audyssey kalibreringen har foretatt, er litt skuffet over lydkvaliteten ved musikk på denne recieveren, jeg bruker "stereo" innstillingen på forsterkeren, og har tilkoblet effekt forsterker til fronthøytallerene, til musikk syntes jeg lyden var bedre med min tidligere pioneer vsx 1016 som "forforsterker", lyden virket da renere/klarere..
    Har en TX-NR807. Regner med det er samme sak. Det er også slik på TX-NR906 (og sikkert alle andre modeller også). Har vel heller ingen oversikt over hvordan audyssey er justert. Kanskje du skulle prøve kalibreringen en gang til? Merker du stor forskjell når du trykker inn Pure Audio? Og har du prøvd å stille litt på bass og diskant? (ikke med manuell, men fortsatt med audyssey)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mener å huske at Audyssey verdiene kommer frem etter kalibrering, så det er jo en mulighet..
    Jeg har prøvd pure direct, men liker bedre stereo modus med audyssey EQ,
    liker da veldig godt muligheten til å endre bass og diskant..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Lydkilde hopper fra HDMI til komponent

Hei, har søkt men ikke funnet svar på dette. Når jeg skrur på min Onkyo 607 og PS3 eller Get HD boks (begge tilkoblet med HDMI) skifter receiveren alltid til CD (komponentinngang)som lydkilde etter et par sekunder. Hvis ikke jeg venter noen sekunder før jeg skifter tilbake, gjentar dette seg. Er det noen som har samme problemet og en løsning på dette?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en TX-SR707 reciever, men finner ikke noe mulighet for å sjekke, eventuelt justere nivåer som audyssey kalibreringen har foretatt, jeg finner muligheten for å legge disse innstillingene manuelt, men skulle gjerne vist hvilke endringer audyssey kalibreringen har foretatt..
    Det er ikke mulig på noen av disse receiverne å se eller overprøve korrigeringene fra Audyssey. Det eneste alternativet er å skru korrigeringen helt av eller å gjøre det helt manuelt.

...er litt skuffet over lydkvaliteten ved musikk på denne recieveren, jeg bruker "stereo" innstillingen på forsterkeren, og har tilkoblet effekt forsterker til fronthøytallerene, til musikk syntes jeg lyden var bedre med min tidligere pioneer vsx 1016 som "forforsterker", lyden virket da renere/klarere..
    Lydkvaliteten kan variere mellom modeller & merker, og matchen mot høyttalerne likeså. Selvom Onkyo-receiverne generelt har fått mye skryt for lydkvaliteten de siste årene så er det ikke sikkert de matcher optimalt hos deg, eller er helt lik den lyden du er vant med fra før. Det beste du kan gjøre er å finlese manualen og gjøre oppsettet grundig (optimalisere det oppsettet du har) eller oppgradere til noe som kanskje er bedre.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har levert recieveren tilbake, satser på en ny pioneer reciever igjen, da jeg var mer fornøyd med denne lydmessig til mine høytallere.
    Siden jeg snart får 3d tv i hus, vil jeg velge en reciver som støtter hdmi 1.4..
    Ulempen er at de nye pioneer recieverene som støtter hdmi 1.4 er svin dyre..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 708, skal bakhøytallerne kobles på surround back r og l eller bare surround r og l? Skal kjøre 5.1 system.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    På 708, skal bakhøytallerne kobles på surround back r og l eller bare surround r og l? Skal kjøre 5.1 system.
    På surround, IKKE surround back.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal velge surround L og R ved 5.1 system

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Side 37 av 44 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •