Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 44 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 862
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig at HDMI resolution i receiveren er satt til en oppløsning som prosjektoren ikke takler. Se side 46 og 47 den engelske manualen for å justere HDMI-oppløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenkte på det, men har prøvd alle forskjellige valg uten hell. Hvis jeg lar forsterkeren stå på en input, så finner den input i 2 sek(mens den spillerav lyd) men så kutter den plutselig. Skjønner ikke hva som kan være problemet..

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes lyden på centeren min er litt lav under filmspilling, kan jeg på noen måte øke volumet der i forhold til de andre høyttalerne?

807 og dynavoice 5.0 sett.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Jeg syntes lyden på centeren min er litt lav under filmspilling, kan jeg på noen måte øke volumet der i forhold til de andre høyttalerne?

807 og dynavoice 5.0 sett.
    Gå til Setup => Speaker Setup => Level Calibration og øk/minsk volumforholdene etter smak.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det normalt å gjøre eller tyder det på at jeg har en for dårlig senter?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske normalt å endre parametrene etter kalibrering. Min 807 setter min Swans F1.1C en del for lavt så litt etterjustering må til. :-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Jeg har ikke gjort noe på instillingene, prøvde med den mikrofonen men fikk det ikke helt til tror jeg så det har bare stått innstilt på default..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg et kamera stativ slik at du kan feste micen til stativet. Anbefaler å kalibrere i stedet for å kjøre defaults settings. Det blir mye bedre lyd her hos meg i hvertfall.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å forsinke starten på testen? Greier neste å komme ut døra før den starter

Og hvorfor "tester" den høytaller utganer som det ikke er noe høyttaler på?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å forsinke starten på testen? Greier neste å komme ut døra før den starter

Kan du ikke ta med deg fjernkontrollen ut av rommet da, altså stille deg i døren og starte kalibreringen der.?

Det er kun første runde av kalibreringen at den sjekker alle utganger for å finne ut hvor det er tilkoblet høyttalere.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også "fikset" litt på volumnivåene, og jeg pleier å sette opp volumet på bakhøytalerne når jeg ser film. Tror ikke det er noe uvanlig i det, er jo ikke snakk om enorme forskjeller.
    Skjønner ikke helt det der med å komme ut av rommet, bråker du så fælt på sokkelesten, da ? Gikk bare og satte meg i en annen del av rommet, jeg...for ikke å påvirke målingen. Men kanskje man faktisk burde sitte i sweetspot for å få det korrekt..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fant jeg ut at det var HDMI kabelen fra Projector til forsterkeren som var for dårlig for Onkyo 807. Nå fungerer alt som det skal bortsett fra en ting, noe jeg syntes er litt rart.

Forsterker->HDMI Switch-> projector = Funker ikke
    Forsterker->HDMI switch->TV = Funker
    Forsterker->Tv =Funker
    Forsterker->Projector = Funker

Dette tyder på at det et eller annet med HDMI kabelen fordi projector kabelen er 10 meter + 1 meter fra forsterker til hdmi switch, mens forsterker -> tv er tilsammen 2 meter.

Ligger det noe begrensinger eller konfig i onkyo som gjør at den ikke sender ut bilde lyd hvis ikke kilden den sender til er stabil? Har tenkt å kjøpe en signal booster på hdmi kabelen, men vet ikke som dette hjelper noe (vil bare føre til lenger kabel..

Noen som har noen gode svar?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om 807 kan ta inn RGB-signaler på komponentinngangen?

Har en Dreambox 7020 som har dette problemet når jeg bruker vanlig komponentsignal (YPbPr). I menyene ser jeg at den kan kjøre RGB ut på komponentpinnene, men da blir bildet fra recieveren svart.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man har komponent inn. Vil den kunne sende det ut via hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den tester ikke alle utganger om du bi-amper frontene, da har den bare de 5 utgangene å teste samt lete etter suben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgers87
    Da fant jeg ut at det var HDMI kabelen fra Projector til forsterkeren som var for dårlig for Onkyo 807. Nå fungerer alt som det skal bortsett fra en ting, noe jeg syntes er litt rart.

Forsterker->HDMI Switch-> projector = Funker ikke
    Forsterker->HDMI switch->TV = Funker
    Forsterker->Tv =Funker
    Forsterker->Projector = Funker

Dette tyder på at det et eller annet med HDMI kabelen fordi projector kabelen er 10 meter + 1 meter fra forsterker til hdmi switch, mens forsterker -> tv er tilsammen 2 meter.

Ligger det noe begrensinger eller konfig i onkyo som gjør at den ikke sender ut bilde lyd hvis ikke kilden den sender til er stabil? Har tenkt å kjøpe en signal booster på hdmi kabelen, men vet ikke som dette hjelper noe (vil bare føre til lenger kabel..

Noen som har noen gode svar?
    Utifra tegningen og forklaringen din høres det ut som feilen ligger mellom hdmi switch og prosjektor. Det var der det var en 10m hdmi kabel, ikke sant?

Det KAN hende den 10 meters kabelen din ikke klarer å overføre høyoppløst signal, noe som krever MYE på såppas som 10m.
    Hvilken hdmi versjon er kabelen, hva er båndbredden og er den garantert å takle 1080p bilde og HD lyd?
    Mener det kreves en hdmi versjon 1.3 kategori 2 (High Speed) eller bedre for HD bilde (evnt + lyd) på en så lang kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hvis man har komponent inn. Vil den kunne sende det ut via hdmi?
    Ja. Fungerer aldeles strålende.

Men ingen som vet noen triks i teig for å få 807 til å forstå RGB-signaler? Å gjøre om RGB til YUV er jo bare simpel og eksakt matematikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei hei!
    Jeg kjører nå HDMI fra PC > SR607 og HDMI fra SR607 > LCD TV.
    Men tingen er at jeg tydeligvis må ha TV'en på for å få lyd via HDMI? hvis ikke jeg har tven på, så blir ATI HDMI output i playback devices automatisk disabled.
    Er litt tungvindt å slå på tv'en hver gang jeg skal høre på musikk fra pcen hehe, noe som er rimelig ofte!
    EDIT: kjører 2x ATI HD5770 og bruker HDMI 1.3 kabler om det skulle ha noe å si, kjører også Catalyst 10.6 (nyeste driver).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taito
    hei hei!
    Jeg kjører nå HDMI fra PC > SR607 og HDMI fra SR607 > LCD TV.
    Men tingen er at jeg tydeligvis må ha TV'en på for å få lyd via HDMI? hvis ikke jeg har tven på, så blir ATI HDMI output i playback devices automatisk disabled.
    Er litt tungvindt å slå på tv'en hver gang jeg skal høre på musikk fra pcen hehe, noe som er rimelig ofte!
    EDIT: kjører 2x ATI HD5770 og bruker HDMI 1.3 kabler om det skulle ha noe å si, kjører også Catalyst 10.6 (nyeste driver).
    Har en 807 som også liker å ha noe påslått i andre enden av HDMI out. Jeg kan slå av tv og spille musikk, det som skjer er at den står å prøver og prøver i en lengre periode før den plutselig greier svitsje riktig. Utrolig irriterende og skulle ønske det fantes en fiks på dette problemet. Bruker PS3 som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er dårlig til å søke, og mulig det bare ikke er noen med tilsvarende problem, men jeg har lyst til å ha muligheten til å høre på musikk via optisk spdif fra min htpc samtidig som jeg spiller ps3. Jeg har en TX-SR607 og bruker Harmony One fjernkontrollen. I gamle dager kunne jeg lage en setting på fjernkontrollen som het PS3 og en som het PS3 med musikk. Da byttet den rett og slett audioinput kilden. Nå som jeg kjører bildet og lyd gjennom forsterkeren med HDMI har jeg problemer med å endre hvilken lydinput jeg vil ha på en lett måte. I utgangspunktet har eneste løsningen min vært å gå manuelt inn på 607 sin meny og tvinge den til å ta OPT1.
    Er det noen lettere måte å få gjort dette på?
    På forhånd takk.

Side 36 av 44 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •