Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 44 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    PS3 kobler du til med hdmi i Onkyo med inngangen som er merket med game f.eks.

Den optiske kabelen trenger du ikke hvis du bruker hdmi

Hdmi ut på onkyo til tv.

Velger du da "game" på fjernkontrollen skal du få bilde.
    Viste seg at det høytalerne var koblet feil.. de var koblet til den Zone2/Front High Speakers.. så byttet til de helt til høyre, husker ikke hva dem het..

Men, så prøvde jeg å kikke på Band of Brothers BluRay og The Dark Knight på bluray.. Jeg fikk lyd på dem begge, men, ikke helt sånn jeg ønsket meg.. eller, på The Dark Knight f.eks, så hører jeg, eh, bakgrunns-musikken og effektene, men hører ikke helt hva de sier, eller.. hvertfall veeeldig lavt i forhold til alt annet..

Noen ideer?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Onkyo 807 sammen med Dynavoice M-65 noen erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

får ikke valgt 8 ohm

Hei! Har hatt en TX-SR607EB et par måneder nå, men får ikke valgt 8 ohm, har bare valget mellom 4 og 6. Og etter hva jeg har lest skal jo SR607 støtte 8 ohm.
    HT er JBL Studio L830 som er 8 ohm så jeg skjønner ikke helt hva som er gæernt :???:

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taito
    Hei! Har hatt en TX-SR607EB et par måneder nå, men får ikke valgt 8 ohm, har bare valget mellom 4 og 6. Og etter hva jeg har lest skal jo SR607 støtte 8 ohm.
    HT er JBL Studio L830 som er 8 ohm så jeg skjønner ikke helt hva som er gæernt :???:
    Kan virke som forsterkeren ikke klarer å lese hvilken ohm høyttaleren har. Prøv å vaske kablene. Evt prøv å si det inn i målemikrofonen når du tar speaker setup.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taito
    Det skyldes at receiveren rett og slett ikke har 8 ohms setting. Alt som er 6 ohm ELLER MER skal stå på 6 ohm. Samme sak på 807.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Kan virke som forsterkeren ikke klarer å lese hvilken ohm høyttaleren har. Prøv å vaske kablene. Evt prøv å si det inn i målemikrofonen når du tar speaker setup.
    haha!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D til Onkyo 807

Hei.
    Lurer på om 807 har støtte for 3D når en 3D prosjektor vil bli aktuell. Kan se at 08 serien har støtte, og hdmi 1.4. Men er ikke dette løst ved en oppdatering av firmware til 807? blir ikke klok på dette. Noen som har undersøkt og har et fornuftig svar?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgers87
    Hei.
    Lurer på om 807 har støtte for 3D når en 3D prosjektor vil bli aktuell. Kan se at 08 serien har støtte, og hdmi 1.4. Men er ikke dette løst ved en oppdatering av firmware til 807? blir ikke klok på dette. Noen som har undersøkt og har et fornuftig svar?
    Har ikke undersøkt, men er vel lite trolig at Onkyo vil lage en slik oppdatering til 807, når 808 som du nevner i hovedsak er en 807 som er oppgradert til hdmi 1.4 og 3D..

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ein ønskjer å behalde "gammal" receiver, eller eventuelt kjøpe billig utgåande modell så kan det fungere godt, men då må du nesten kjøpe ein blu-ray spelar med 2 stk HDMI-utgangar (eventuelt switch/hub). Då kan du koble den eine til receiver og den andre til TV/Prosjektor.

Temmelig sikker på at eg las at dette ville bli normalt på blu-ray-spelarar med 3D-støtte i "Hjemmekino". Kan vere verdt å sjekke ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3D onkyo 807

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har ikke undersøkt, men er vel lite trolig at Onkyo vil lage en slik oppdatering til 807, når 808 som du nevner i hovedsak er en 807 som er oppgradert til hdmi 1.4 og 3D..
    Ja, er veldig sikker på at hvis begrensingen ligger i firmware og ikke hw så vil nok ikke Onkyo la være å gjøre den tilgjengelig. Går det å oppgradere hdmi 1.3 til 1.4 ved en firmware eller er dette HW?

Spørsmålet er jo hva det vil si at den gir støtte for 3D signaler? Personlig så ønsker jeg at forsterkeren skal kunne ta imot 3D signaler (bilde og lyd) fra eksemplel PS3 hente ut lyden (spille på anlegget og sende bilde videre. Noe oppskallering, signalforbedring osv ser jeg ikke på som noe MUST da bildekilden er såpass bra.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet har ikkje HDMI 1.3 nok bandbreidde for å overføre 1080p i 3D med HD-lyd. Då må ein bruke den nye HDMI 1.4 kabelen som garanterer slik bandbreidde.

Receiverane støtter ikkje 1.4 og eg trur derfor ein vil få problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har lest vil PS3 bli oppgradert til hdmi 1.4 (firmware), men at den kun vil klare 1080i..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hørt at PS3 skal støtte 3D ved hjelp av en firmware. Men mener å ha lest et sted at det ikke går ann å oppgradere til 1.4 med kun en firmware fordi det krever en ekstra chip. Syntes at det er litt rart at PS3 går ut å sier at den er klar for 3D når den ikke gjør det (er 1.3 på PS3 såvidt jeg vet)
    Hvordan er forresten kvaliteten på lyd sendt ut fra optisk utgang Vs HDMI? Skulle det bli no krasj kan man jo kjøre lyden gjennom der og ikke koble via hdmi.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgers87
    Har også hørt at PS3 skal støtte 3D ved hjelp av en firmware. Men mener å ha lest et sted at det ikke går ann å oppgradere til 1.4 med kun en firmware fordi det krever en ekstra chip. Syntes at det er litt rart at PS3 går ut å sier at den er klar for 3D når den ikke gjør det (er 1.3 på PS3 såvidt jeg vet)
    Hvordan er forresten kvaliteten på lyd sendt ut fra optisk utgang Vs HDMI? Skulle det bli no krasj kan man jo kjøre lyden gjennom der og ikke koble via hdmi.
    Bruker du optisk får du ingen HD-lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    I utgangspunktet har ikkje HDMI 1.3 nok bandbreidde for å overføre 1080p i 3D med HD-lyd. Då må ein bruke den nye HDMI 1.4 kabelen som garanterer slik bandbreidde.

Receiverane støtter ikkje 1.4 og eg trur derfor ein vil få problem.
    PS3 vil kjøre 3D via 1.3, men i 1080i. Dette kan jo innebære at det blir mulig å kjøre signalet gjennom 807. How The PS3 Will Playback 3D Blu-ray Without HDMI 1.4 | Gizmodo Australia

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vurderer å kjøpe en 607 eller en 608b. Men er det noen som vet om du kan demontere beina på forsterkeren ?

Evt vet hvor høy den er uten beina.

Den er akkurat for høy for å gli inn i tvbordet :/

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pulz
    Hei

Vurderer å kjøpe en 607 eller en 608b. Men er det noen som vet om du kan demontere beina på forsterkeren ?

Evt vet hvor høy den er uten beina.

Den er akkurat for høy for å gli inn i tvbordet :/
    Det er sikkert mulig på en eller annen måte.

Men med tanke på hvor varme Onkyos recivere blir, er det nok en brannfarlig løsning. Du bør minst ha 5cm rom, rundt onkyoen. Min 807 står fritt i rommet, men er allikevel knallvarm ved vanlig bruk. Vil også tro at den ikke klarer å levere max om den ikke får luft rundt seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware som retter bl.a. problemer med lyd som ikke kommer ved påslag:
    Onkyo Europe - Firmware Update TX-NR807/1007/3007/5007, PR-SC5507

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny firmware installert, testet og funnet ok (så langt).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å setter opp min nye onkyo 807 og selfølgelig er det noe problemer med min projektor når jeg kobler den opp. Jeg får kjørt setup via HDMI til projektoren, men når jeg skal kjøre andre imputs som ps3, TV og pcen så får jeg bare no signal. Har testen mot tven og det fungerer akkurat som den skal. Lurer på om noen andre har opplevd det samme?

Side 35 av 44 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •