Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 44 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med PS3 og 807

Har gått til anskaffelse av en 807 etter mye god omtale av denne modellen. Er ikke helt fornøyd så langt, da jeg kun har 576 oppløsning fra PS3.

-Har den gode gamle PS3 "Fat" 80gb (siste versjon) med siste oppdatering
    -Har koblet med HDMI fra PS3 til 807 til TV (SAMSUNG 46 LCD Full HD)
    -Har satt "Monitor out" på 807 til "Trough"
    -TV/Receiver og PS3 har problemer med å finne hverandre etter bytte fra annen kilde til PS3 (HDMI 1 in DVD/BD)
    -Har prøvd andre HDMI innganger med samme resultat
    -Har prøvd forskjellige HDMI kabler uten at det hjalp
    -Bildet blir borte når jeg huker av HD-oppløsning på PS3. TV søker lenge etter signal, men ender stort sett opp med "No Signal"
    -Har firmware versjon 1.09 på 807. (siste versjon?)
    -Ved forsøk på update, får jeg opp feilmelding "Error ! ! 0-11." Alt låser seg og receicer må skrus av og på igjen.

Noen som har gode tips?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sette Monitor Out til HDMI ?
    Edit : ser at du antagelig mener at du har satt oppløsningen til Through ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoyToy
    -Har satt "Monitor out" på 807 til "Trough"
    Sett denne oppløsningen til det som TVen din tåler (1080p?) og sett PS3 oppløsningen til Native eller 720p eller hva det nå heter. Da vil receiveren oppskalere signalet til 1080p uansett hva PS3 sender av format.

Hvis du forsøker å oppdatere firmware på receiveren uten at det er nødvendig så vil den oppdage det selv og melde "No Update" i displayet. Høres ut som om du kanskje har en ustabil forbindelse eller noen brannmur problemer (evt. at du ikke har skrudd av RIHD funksjonen i hele kjeden) som forhindrer at updaten går igjennom. Oppdateringene skal som regel gå smertefritt. Når du tilslutt får Checksum beskjeden, så er oppdateringen ferdig og du må skru receiveren av og på igjen for å komme videre.

Firmware Updates : Notice of Firmware Update for TX-NR807 | ONKYO Asia and Oceania Website

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Sett denne oppløsningen til det som TVen din tåler (1080p?) og sett PS3 oppløsningen til Native eller 720p eller hva det nå heter. Da vil receiveren oppskalere signalet til 1080p uansett hva PS3 sender av format.

Det var det jeg trodde også, men det viser seg at det ikke funker.
    Får ikke engang spilt av film når kun 576 oppløsning er valgt på PS3. TV starter å søke etter signal. men ender opp med å ikke finne noe.

Men jeg synes det er veldig rart at bildet blir borte når jeg har huket av 720p, 1080p og 1080i på PS3 og velger å gå til neste steg uten å bekrefte noe!

Har nå prøvd med XBOX 360 og PS3 Slim uten problemer. Fikk både HD-lyd og -bilde.
    Har gjennoppretta grunninnstillingene på min gamle PS3, men ser ikke ut til å fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som har problemer med at lyden av og til ikke kommer når du starter reciveren? Fikk nu det problemet etter oppdatering av softwaren, er litt irriterende å måtte fram å slå den av og på for å få den i gang igjenn men da virker den.

Ellers prøvde jeg den oppskriften på å få spotify inn på reciveren, etter litt tull funka det veldig greit. Getting Spotify to work with DLNA, Tversity, Twonky etc « General Tech Ramblings Du må bare huske på å legge inn ip adressen til maskinen din i Internet Radio lista til reciveren for å få lyden ut i annlegget 8)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et Spørsmål:

Har nettopp kjøpt en 807.

Er det faktisk ikke mulig å se de måleresultatene Audyssey romkorreksjonen har gjort eller er jeg blind? altså EQ "mønstrene"

Tilogmed på min gamle Denon AVR-2807 var dette mulig, og dette kunne også kopieres over til "manual" innstilling. Og på min forrige Yamaha RXV-3900 var dette svært nøye detaljert men i form av YPAO.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som husker ca hva prisen på 707 var? Kan ikke finne denne forsterkeren på hverken elkjøp eller andre netshop's..
    Driver å tenker litt på 708...

Takker for svar

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk vel for rundt 5 lapper mener jeg å huske.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Gikk vel for rundt 5 lapper mener jeg å huske.
    Stemmer. Kjøpte vel min for kr 5.495,- om jeg ikke husker helt feil? På nettbutikk. Veiledende pris var noe høyere fra Mono, norsk importør.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Stemmer. Kjøpte vel min for kr 5.495,- om jeg ikke husker helt feil? På nettbutikk. Veiledende pris var noe høyere fra Mono, norsk importør.
    Hvordan synes du forforsterker-delen i denne er med tanke på stereo?
    Vurderer frem og tilbake om jeg skal gå for vanlig effekttrinn eller integrert forsterker med prosessor-inngang.. Musikk nyter jeg kun i stereo uten sub..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dedikert stereoforsterker med prosessorinngang i prisklassen under 10k overgår en surroundforsterker til godt over samme prisen. IMO. Har ikke testet ut direkte forforsterkerdel mot forforsterkerdel på akkurat denne, men min erfaring fra tidligere typer og modeller tilsier at dersom stereokvalitet er viktig, bør du heller kjøpe en rimeligere receiver og legge litt mer penger i en god integrert forsterker med prosessoringang. Ergo mitt valg av 707 fremfor de større modellene. Her i huset er det tokanalsoppsettet som har størst fokus.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En dedikert stereoforsterker med prosessorinngang i prisklassen under 10k overgår en surroundforsterker til godt over samme prisen. IMO. Har ikke testet ut direkte forforsterkerdel mot forforsterkerdel på akkurat denne, men min erfaring fra tidligere typer og modeller tilsier at dersom stereokvalitet er viktig, bør du heller kjøpe en rimeligere receiver og legge litt mer penger i en god integrert forsterker med prosessoringang. Ergo mitt valg av 707 fremfor de større modellene. Her i huset er det tokanalsoppsettet som har størst fokus.
    Takker for svar!

Jeg trodde det samme, men fikk motsatt svar da jeg snakket med kundeservicen til Hifi Klubben.. Så lenge man hadde effektrinn av samme størrelse som den integrerte, så ville jeg ikke tjene noe på å ha en egen integrert til stereo/musikk-lytting.

Var noe som skurret i ørene mine men...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterkerdelen er sterkt undervurdert blant mange, ikke minst blant mange lesere på AVforum. Jeg for min del har erfart verdien i å tenke litt "source-first" i elektronikk-kjeden. Du får ikke bedre lyd enn du klarer å få ut av kilden, deretter gjennom forforsterkerleddet og så til effektdelen av forsterkeren. I dette landet synes jeg personlig at effektforsterkeren tildeles en alt for stor grad av "viktighet" i jakten på god lyd, mens kilde og forforsterker havner langt bak. Antall watt er bare et av flere viktige elementer med en forsterker, men har ofte et veldig stort fokus blant audiofile.

Mistorstå meg ikke, en effektforsterker er viktig, men ikke alt. Om du skjønner hvor jeg vil.... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterkerdelen er sterkt undervurdert blant mange, ikke minst blant mange lesere på AVforum. Jeg for min del har erfart verdien i å tenke litt "source-first" i elektronikk-kjeden. Du får ikke bedre lyd enn du klarer å få ut av kilden, deretter gjennom forforsterkerleddet og så til effektdelen av forsterkeren. I dette landet synes jeg personlig at effektforsterkeren tildeles en alt for stor grad av "viktighet" i jakten på god lyd, mens kilde og forforsterker havner langt bak. Antall watt er bare et av flere viktige elementer med en forsterker, men har ofte et veldig stort fokus blant audiofile.

Mistorstå meg ikke, en effektforsterker er viktig, men ikke alt. Om du skjønner hvor jeg vil.... :-)
    Skjønner veldig godt hva du mener

Det som kilden eller forforsterkeren har "mistet" på veien, kan jo ikke gjenskapes av effektforsterkeren. Men nå har jeg ikke hatt noe særlig utstyr, så har derfor ikke fått sammenlignet recievere og stereoforsterkere selv..
    Men med kun to kanaler og tenke på, så burde det jo være mer av budsjettet til forforsterker..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

607 hjelp.

Heisann folkens. Totalt nybegynner her som trenger litt hjelp.

Har skaffet meg en Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver og jeg har et Samsung 46" LED UE46B6050 Full HD-TV.. Har også en sånn HDPVR-dekoder sak fra Canal Digital.

Jeg har også 2 stk Audio Vector høytalere, disse er montert riktig bak på Onkyo'n.

Vel, jeg får ikke stort med lyd ut av greiene her.. jeg har kjøpt en optisk kabel, (ble anbefalt det for å slippe mye kluss med hdmi-kabler og slikt? )

Oppsettet jeg har nå går slikt:

Ps3 -> Hdmikabel -> TV
    TV -> Optisk kabel -> Onkyo.
    TV -> Hdmikabel - Onkyo Out-ting.. slikt at jeg kan få opp Setup-menyen på tv?

Forstod ikke allverdens av hva jeg skulle velge fordi jeg trodde det bare var å koble til den optiske kabelen og så var det bare tut og kjør.

Håper ikke jeg skrev dette altfor kronglete.

Mvh
    David

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fulgte med en manual også?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver igjen:

Er det faktisk ikke mulig å se de måleresultatene Audyssey romkorreksjonen har gjort eller er jeg blind? altså EQ "mønstrene"

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasle

Har skaffet meg en Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver og jeg har et Samsung 46" LED UE46B6050 Full HD-TV.. Har også en sånn HDPVR-dekoder sak fra Canal Digital.

Jeg har også 2 stk Audio Vector høytalere, disse er montert riktig bak på Onkyo'n.

Vel, jeg får ikke stort med lyd ut av greiene her.. jeg har kjøpt en optisk kabel, (ble anbefalt det for å slippe mye kluss med hdmi-kabler og slikt? )

Ps3 -> Hdmikabel -> TV

Forstod ikke allverdens av hva jeg skulle velge fordi jeg trodde det bare var å koble til den optiske kabelen og så var det bare tut og kjør.

Mvh
    David
    PS3 kobler du til med hdmi i Onkyo med inngangen som er merket med game f.eks.

Den optiske kabelen trenger du ikke hvis du bruker hdmi

Hdmi ut på onkyo til tv.

Velger du da "game" på fjernkontrollen skal du få bilde.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    prøver igjen:

Nei det tror jeg ikke. Har aldri funnet noen måle resultater på min heller.

Newcomer MoffeTheMan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rasle

Ps3 -> Hdmikabel -> TV

Mvh
    David

Du fikk bra svar her oppe, men i tillegg kan du jo slenge hd dekoderen inn på Onkyoen med en HDMI også, bare for å samle alt på en plass, og få minst mulig kabler til tv. Selvfølgelig smak og behag, siden det krever at Onkyoen må på hver gang du ser tv. Men har du kun 1 hdmi inn på tv, er det et must
    Opplegge med Onkyoen er at inngangene er innstilt på forhånd, slik at kobler du hdmi til game, så må du velge game som kilde foran, mens velger du inngang game, og plugger i en cd spiller med rca/optisk, så er det ikke sikkert noe kommer ut, verken bilde eller lyd. Alle inngangene kan settes opp med alt av signaltyper, men fra fabrikken er det en del som er satt på forhånd, og som er foreslått på baksiden. Skal du av en eller annen grunn forandre på noe av dette, f.eks ha optisk signal for å spille av lyd på aux, fra f.eks en minidisk, må du mest sannsynlig inn i setup. Og da trenger du manualen....

Side 34 av 44 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •