Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 862
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tesnev
    Men de fleste skjermkort, som har hdmi utgangen, har ikke støtte for lyd.
    Det sender kun bilde, derfor må jeg inn med en coax kabel fra lydkort i tillegg.
    Jaha? Det var nytt for meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, jeg har heller ikke hørt om lyd kort som også sender lyd.
    og jeg har jobbet med support,feil søking med reperasjoner og bygging av datamaskiner. men det skal sies at det er en liten stund siden jeg jobbet med dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    hmm, jeg har heller ikke hørt om lyd kort som også sender lyd.
    og jeg har jobbet med support,feil søking med reperasjoner og bygging av datamaskiner. men det skal sies at det er en liten stund siden jeg jobbet med dette.
    Du har ikke hørt om lydkort som sender lyd??? Regner med det er en liten skrivefeil her?

Som oftest holder det å aktivere SPDIF på lydkortet istedet for den vanlige utgangen og du får lyd via HDMI. Hvis du ikke gjør denne nødvendige endringen på lydkortet vil det fortsette å sende ut lyd via de vanlige utgangene, men ikke til HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ikke skive feil
    men som jeg sa er det en stund siden jeg jobbet med datamaskiner.
    var ikke engang hdmi når jeg jobbet med det, kun dvi.
    men godt å vite åssen man får lyd i hdmi fra pc, regner med jeg kommer til å få bruk for det siden.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPDIF? Må vel ikkje velge SPDIF for å bruke HDMI. Då må ein vel rett og slett velge HDMI?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    SPDIF? Må vel ikkje velge SPDIF for å bruke HDMI. Då må ein vel rett og slett velge HDMI?
    Nei jeg skriver dette for gøy, jeg må velge SPDIF for å få lyd via HDMI på min HP HDX9490. Hvis det virkelig står HDMI på lydkortene så skjønner jeg ikke hvorfor folk sliter med akkurat dette??? Jeg har ikke noe HDMI valg på mitt lydkort.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å se synspunktene her...

De siste tre bærbare PCene jeg har vært borte i (en Acer, en HP, en Dell) har alle hatt HDMI utgang som har formidlet både lyd og bilde uten videre; ingen ekstra kabler, ingen innstillinger å gjøre, kun plug-n-play. Verden går tydeligvis videre....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer an på skjermkortet. På ATi skjermkort så er det eget lydchip innebygd i skjermkortet. På Nvidia kort så må man koble fra spdif utgangen (inne i PC'en) til skjermkortet for å få lyd ut på HDMI. Regner med det er derfor man må velge litt forskjellig på forskjellige PC'er.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro lyd via HDMI var standard i dag. Jeg har lyd ut på HDMI fra min tre år gamle bærbare HP.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Skulle nesten tro lyd via HDMI var standard i dag. Jeg har lyd ut på HDMI fra min tre år gamle bærbare HP.
    Det er en bærbar PC. Anderledes da. NVidia kort så må vi koble lyden fra hovedkortet inn på skjermkortet for å få lyd ut via HDMI, mens på ATi skjermkort så er det lydchip på skjermkortet, så der er det lyd ut på HDMI uansett.

At det burde vært lyd ut på HDMI uansett derimot, er jeg helt enig i
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er en bærbar PC. Anderledes da. NVidia kort så må vi koble lyden fra hovedkortet inn på skjermkortet for å få lyd ut via HDMI, mens på ATi skjermkort så er det lydchip på skjermkortet, så der er det lyd ut på HDMI uansett.

Takk for oppklarende svar :-)
    Jeg har Nvidia kort vettu

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, den bærbare har NVidia, stasjonære ATi. Lyd ut på begge uten noe instillinger. Så jeg er veldig fornøyd :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Hvis det virkelig står HDMI på lydkortene så skjønner jeg ikke hvorfor folk sliter med akkurat dette???
    Ikkje eg heller. Eg kan i bios velge mellom HDMI og SPDIF, og eg velger då logisk nok HDMI for å få lyd ut gjennom nettopp HDMI

Kommer an på skjermkortet. På ATi skjermkort så er det eget lydchip innebygd i skjermkortet. På Nvidia kort så må man koble fra spdif utgangen (inne i PC'en) til skjermkortet for å få lyd ut på HDMI. Regner med det er derfor man må velge litt forskjellig på forskjellige PC'er.
    Mulig det, eg har integrert Nvidia på mitt HK, og der er det plankekjøring, velg det du vil ha og tut og kjør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    607 mangler pre-out ja. Så du må opp på 707 hvis du ønsker den muligheten.
    pre-out?^^,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikalsen
    pre-out?^^,
    vist en reciver har pre-out har du mulighet til å koble på ekstra forsterker.
    mange bruker dette til fronter+senter siden disse er litt tyngre å drive.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eksempel hvis du har pre out så kobler du til en stereo forsterker som driver front høytallerne?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mikalsen
    eksempel hvis du har pre out så kobler du til en stereo forsterker som driver front høytallerne?
    For eksempel. Eller mono, eller fleirkanals. 1, 2, 3, 5 og 7 er vel vanlige tal.

Men forsterkaren må vere laga slik at den kan brukast som effektforsterkar, ikkje alle er det. På nad er det f.eks ein "jumper" mellom det eg trur dei kallar for main out og Pre in. Då vil du koble frå pre out på Onkyoen til Pre in på nad. Men eg hugsar ikkje heilt i farten om det er det utgangane heiter. Men du skjønnar vel poenget likevel...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

snike meg inn her :p

tenkte jeg skulle snike meg inn på denne tråden med litt spørsmål angående 607EB

link Komplett.no - Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver

syns dette anlegget nesten ser for bra ut til å være sant!..
    noen som er peil på hvor mange RMS det egentlig gir, det står 140w/channel..
    kan ikke gi SÅ mye RMS vell?..

foreldrene til en kompis har en herman kardon AVR340 forsterker sammen med
    Yamaha EF NS-555 ( Komplett.no - Yamaha EF NS-555 Gulvhøyttaler )
    men denne forsterkeren klarer ikke gi nok klar lyd når du booster opp anlegget ( ved -28 db på forsterkeren begynner den å ikke klare å takle høytallerne. hvis det sier dere noe.

men tror dere 607EB vil gjøre jobben bedre med disse høytallerne? evt modellen over
    Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler (Komplett.no - Yamaha EF NS-777 Gulvhøyttaler) evt Jamo S606 hvis noen har erfarming med at de er bedre?

har også lest en del bra om Dynavoice magic f6-ex, de koster halvparten av yamaha EF NS-555, men er de noe bra?
    jeg vil IKKE at forsteren skal begrense slik som hos foreldrene til kompisen min...

håper dette var riktig tråd å spørre i

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksempel. Eller mono, eller fleirkanals. 1, 2, 3, 5 og 7 er vel vanlige tal.

Men forsterkaren må vere laga slik at den kan brukast som effektforsterkar, ikkje alle er det. På nad er det f.eks ein "jumper" mellom det eg trur dei kallar for main out og Pre in. Då vil du koble frå pre out på Onkyoen til Pre in på nad. Men eg hugsar ikkje heilt i farten om det er det utgangane heiter. Men du skjønnar vel poenget likevel...
    ja tror det takk

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan hjelpe meg med å finne igjen en cd spiller??

For ca en måned siden så fant jeg en Onkyo cd spiller (husker ikke betegnelsen) men den kostet 1000 kroner. Ny.... (Sikkert 995,-)
    Den var svart og hadde igrunn alt jeg trengte til min 807..
    Men nå finner jeg den ikke noen plass.. :neutral:

Noen som er flinkere enn meg å søke på nett?

Side 32 av 44 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •