Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 44 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 862
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Funker helt fint det. Økte alle mine til 80 etter romkorreksjon.
    Okei. Da får jeg gjøre det selv.

Center på 40 hz er vel litt brutalt :P

Er det en grunn til at den setter det så lavt? Har vel litt imot sin hensikt

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri helt skjønt hvorfor den deler så lavt. Funker helt klart best hos meg når jeg deler hele sullamitten på 80Hz ihvertfall. Men det er klart dette er sikkert noe man kan eksperimentere litt med.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Audessey måler høyttalerne setter den delefrekvensen der den måler -3 dB. Mao det har med høyttalernes integrering i rommet å gjøre i tillegg til høyttalerens evne til å spille bass.

Det er ikke noe i veien for å øke delefrekvensen, men hvis Audessey setter f.eks 80hz på alt, og du setter den ned til 40hz vil det ikke være en korrigering mellom 40 og 80hz.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Når Audessey måler høyttalerne setter den delefrekvensen der den måler -3 dB. Mao det har med høyttalernes integrering i rommet å gjøre i tillegg til høyttalerens evne til å spille bass.

Det er ikke noe i veien for å øke delefrekvensen, men hvis Audessey setter f.eks 80hz på alt, og du setter den ned til 40hz vil det ikke være en korrigering mellom 40 og 80hz.
    Visste jeg faktisk ikke. Bra jeg kun har økt delefrekvensen, å aldri satt den nedover
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active petter__t sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    430
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en 807 og når jeg satt på Audessey og tok å målte 4 punkter . så satt Audessey centeren på 150^^ så jeg gikk ned på resonans i stavnager og spørte om dette. om den micen som følger med er noe bra. fekk bare svar at det beste er og bruke ørene. og de sa at det som er mest normalt er og ha fra 60-80(thx) så jeg prøvde og sette alt på 80(thx) men syns det ble best på 60

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Har problemer med min 807. Når jeg skifter kanaler på pvr boksen kutter reciveren og går i "standby", med blinkende rødt lys. Har testet dvd, det samme skjer når jeg skal skifte spor (musikk dvd). Med en gang jeg skrur den på kan jeg skifte kanaler, men så fort den har stått i noen sekunder på en kanal kutter den når jeg går til ny igjen. Bor i ett hus med gamelt elektrisk anlegg, som skal skiftes. Kan det være spenningen som er "ustabil, for høy/lav til tider?? Samtidig har det funket i over en måned, hvor dette mer eller mindre plutselig skjer i dag...Blir veldig taknemlig for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Sandnes
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Glemte å oppdatere.. Var innom Lefdal i går.. Hadde fått melding om at de hadde reprodusert feilen og det var bare å komme innom for bytte.. Reiste inn, sa jeg ville heve kjøpet og det var det.. Fikk i dag alle pengene mine igjen, rett inn på konto!

Men ett spørsmål jeg har: Hvorfor i ******* oppgir ikke Lefdal, Elkjøp eller Onkyo at 606/707 har en feil med Bi-Amp? Det er jo rett og slett lureri og selge en forsterker med en spesifikasjon som IKKE stemmer eller fungerer?
    Kjøpte meg 707 i går kobla den opp i Bi-amp, men jeg må si eg syns lyden hørtes bra ut.
    Ble kobla opp på nye høyttalere (energy cf70), men har ikke testa uten bi-amp, så vet ikke om det er noe forskjell på det...

Men hvis det er feil med crossoveren, er ikke det noe jeg sannsynligvis hadde reagert på da?

Sjekket firmware versjon på den.
    Main: 1.22
    DSP 1st: 1.25
    DSP 2nd: 1.02
    Video: 1.09
    VSP: 1.20

Er det nyere ute på markede, eller har jeg vært heldig å fått med siste firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

onkyo

Hei.Noen som vet forskjellen på TX-SR875B og TX-NR905??
    Kann disse sammenlignes med dagens 807??

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gidder ikkje å leite, men viss Onkyo er konsekvente så har det nok med nettverksfunksjonar å gjere når dei kallar ein receiver NR i staden for SR. Kan jo gi ein liten peikepinn..

Google er nok din venn...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe erfaring med 807 i kombinasjon med pioneer høytalere? Har noen år gamle høytalere, 5.0 sett, som jeg tenker å bruke med et evt kjøp av 807.

Edit: Vet ikke annet enn at det er 8 ohms pioneer høytalere, 2 gulvstående front, senter og 2 bak med 100 watt hver. Skal ha vært bra kvalitet back in the day, sikkert 5-6 år gamle eller lignende. Alt jeg vet om dem foreløbig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med onkyo på Patos lyrick 501

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg nå slår av min 807 med fjernkontrollen, så får den ikke det rødelyset men et grønt lys på forsterkeren(standby lyset). Noen som vet hvorfor?

Jeg har også hatt problemer med å slå den av via fjernkontrollen tidligere.

PS. Den funker ellers helt grymt, er nok bare jeg som har gjort noe med installinga, men jeg vet ikke hva jeg har gjort

Newcomer Tesnev sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sus i diskant

Plages med at høytalerne mine suser i diskanten når jeg spiller dvd eller ser riks-tv, men ikke når jeg spiller musikk fra PC,
    Det fremtrer spesielt godt når lydbildet er satt til Surround Sense og Teather Dimensional
    Har en mistanke om at forsterkeren forårsaker dette, men vet ikke helt hvor jeg skal finne feilen, noen som har tips?
    Dvd'n sender lyd gjennom optisk kabel og Riks-tv'n går over HDMI

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en senter høyttaler til denne 807 som er god på film? Føler min dynavoice blir litt slapp i blant. Ønsket pris rundt 5000kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audio over nettverk

Nokon som veit om det går an å få min onkyo 807 til å spille lyden fra spotify over nettverkskabelen?

Fekk det til

Newcomer MoffeTheMan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ragge_Ronny
    Nokon som veit om det går an å få min onkyo 807 til å spille lyden fra spotify over nettverkskabelen?

Fekk det til
    Og hvordan fikset du det? Har ikke prøvd selv, men lurt på om det er mulig... Nå kan du spare meg for en del prøving og lesing :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Getting Spotify to work with DLNA, Tversity, Twonky etc « General Tech Ramblings
    Installerte tversity og måtte inn på forsterkeren over nettverk for å ligge inn rett IP. Brukte nokon timar.....

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg med hvilke innstillinger jeg skal bruke på sub og Onkyo 807 for å få god lyd på både film og musikk?
    Jeg har en XTZ 12" sub. Jeg har satt frequency till full, phase 0, volum klokka 12-13 og EQ og High Pass til off. Syns ikke jeg får skikkelig bass. Etter jeg hadde kjørt audyssey hadde den satt subben ned på -14,5 db. Det er nesten helt av (går til -15). Har prøvd å stille på dette mens jeg hører musikk. Det blir jo mer bass, men mest brumming syns jeg. Er det noen innstillinger jeg kan gjøre på receiveren for å få skikkelig flyt i dette? Har prøvd med Blu-Ray og jeg hadde jo bedre lyd med den gamle NAD T-752-en min. Har PS3 som kilde på Blu-Ray og jeg sjekket at jeg hadde DTS HD-Master. Innstillingene på PS3 (den feite) er riktige.

Speaker Configuration: Subwoofer: Yes, front: 40hz, Center: 40hz, surround: 90hz, LPF of LFE (hva er dette?): 80hz (THX).
    Er det noe jeg kan gjøre i "Equalizer settings"? Eller skal dette stå på automatisk?

Fronthøytalere er Dali 6006 hvis det skulle ha noe å si. Det er et 5.1-oppsett.

Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg :cry:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deling kan du nok sette til 80hz, men det som kanskje vil gi deg størst løft her er å få justert phase riktig. Du bør da skaffe deg en radioshack for å kunne justere dette slik at du får størst mulig spl.
    Søk på forumet etter trådene som Flageborg har kommentert i. Der finner du mye info om hvordan du bør gjøre denne kalibreringen.

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Deling kan du nok sette til 80hz, men det som kanskje vil gi deg størst løft her er å få justert phase riktig. Du bør da skaffe deg en radioshack for å kunne justere dette slik at du får størst mulig spl.
    Søk på forumet etter trådene som Flageborg har kommentert i. Der finner du mye info om hvordan du bør gjøre denne kalibreringen.
    Men jeg har etter mye selvforskning funnet ut at phase skal stå på 0? Det stemmer altså ikke?
    Når du sier at jeg kan sette deling til 80hz, hva mener du da?
    Takk forresten!

Side 30 av 44 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •