Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 44 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppdatering

Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Har prøvd å finne ett svar på dette..

Foreløpig sitter jeg å koser meg på ett par CLS-12 høyttalere.. Tenkte jeg skulle prøve Bi-amp for å se om det ble noe merkbar forskjell.. Joda, det funket jo det.. Funker fint i Pure Audio og Direct, men skifter jeg til stereo (for å ha med subben også) så er det som at bunnen er 10 ganger så høy som resten.. Altså det er ingen "sammenheng" i høyttaleren.. Er bare bunn nesten og groms, nesten som at surround2 back eller hva utgangene heter ikke er på lenger? (Er fremdeles litt diskant, men langt ifra nok).. Har prøvd å nullstille alt også.. Er en onkyo 707 b.tw
    Hadde dette problemet selv, men det løste seg når jeg oppdaterte receiveren. Trodde ikke 707 hadde dette problemet, men hvis det finnes en oppdatering kan du prøve å oppdatere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Nettopp fått nye høyttalere (se signatur) inn i kinoen, og det var med det på tide å kjøre en nye runde med Audyssey. Når jeg brukte Audyssey første gang (med de gamle høyttalerne) synes jeg det fungerte kjempebra. Satte opp de nye høyttalerne og var i utgangspunktet storfornøyd. Jeg tenkte/håpte at en ny runde kalibrering ville gjøre resultatet enda bedre...

Men slik ble det ikke. Den nye runden kalibrering tok bort mye av snerten og punchen i lyden. To aspekter jeg likte veldig bra. Korrigeringen i toppen synes jeg fungerte bra også etter den nye runden.

Mine forrige høyttalere (Dynavoice F6) er nok veldig forskjellige fra Klipsch, så det er mulig de fikk et løft i mellombassen, som nå har blitt fjernet, eller kanskje faktisk senket.

Problemet er at jeg ikke kan se hva Audyssey faktisk har jort av innstillinger. Dvs, jeg kan se generell dB-senkning og forsinkelse/avstand, men ingen EQ-innstillinger. Er det mulig å få frem dette?
    Om jeg justerer manuell EQ, bygger den på Audyssey, eller er den helt utenom?

Håper noen kan gi svar på dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å finne ett svar på dette..

Foreløpig sitter jeg å koser meg på ett par CLS-12 høyttalere.. Tenkte jeg skulle prøve Bi-amp for å se om det ble noe merkbar forskjell.. Joda, det funket jo det.. Funker fint i Pure Audio og Direct, men skifter jeg til stereo (for å ha med subben også) så er det som at bunnen er 10 ganger så høy som resten.. Altså det er ingen "sammenheng" i høyttaleren.. Er bare bunn nesten og groms, nesten som at surround2 back eller hva utgangene heter ikke er på lenger? (Er fremdeles litt diskant, men langt ifra nok).. Har prøvd å nullstille alt også.. Er en onkyo 707 b.tw
    Heisann!
    Jeg er i akkurat samme situasjon som deg med min 607 og dynavoice m65ere. Eneste forskjellen er at jeg får alt for mye lyd oppe, altså diskant/mellomtone-delen. Lyden blir helt forferdelig på bi-amping, og det virker som flere her har nevnt at det ikke virker som kanalene seg imellom klarer å justere nivået korrekt mellom forsterkerdelene ved biamping. Og det går vell heller ikke ann å oppdatere noe software på disse versjonene?
    Jeg ble også utrolig skuffet, og kjørte tilbake til vanlig amping igjen..
    Trist :/

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasBordvik
    Heisann!
    Jeg er i akkurat samme situasjon som deg med min 607 og dynavoice m65ere. Eneste forskjellen er at jeg får alt for mye lyd oppe, altså diskant/mellomtone-delen. Lyden blir helt forferdelig på bi-amping, og det virker som flere her har nevnt at det ikke virker som kanalene seg imellom klarer å justere nivået korrekt mellom forsterkerdelene ved biamping. Og det går vell heller ikke ann å oppdatere noe software på disse versjonene?
    Jeg ble også utrolig skuffet, og kjørte tilbake til vanlig amping igjen..
    Trist :/
    Japp, etter mye søking fant jeg ut at det var et utbredt problem med 607, 707 og 807.. 807 er det laget oppdatering for, 707 har ingen..

Leverte min receiver tilbake til Lefdal igår så får vi se hva de gjør... Onkyo har visst 30 dagers returrett, men min var jo SEFF 35 dager gammel.. Så så.. Kommer IKKE til å gi meg, skal ha pengene mine igjen!

Siden du har det omvendt av mitt (altså mye diskant & mellomtone) da er det vel du som har koblet feil? "Sub-delen" (altså bass delen av høyttaleren) skal være koblet til front og diskant til surr2 back / bi-amp

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

preout

er det pre out på alle reciverne fra 607 og oppover?

Newcomer Jeandaniel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som vet hvordan jeg får DTS HD MASTER som koding på min NR807??? Har trykket på ALT, men finner ikke utav det..:/

Håper noen har ett fornuftig svar..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonne
    er det pre out på alle reciverne fra 607 og oppover?
    Det er fra 707 og opp.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeandaniel
    Noen her som vet hvordan jeg får DTS HD MASTER som koding på min NR807??? Har trykket på ALT, men finner ikke utav det..:/

Har du satt på bitstream i spilleren din da?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeandaniel

Sett "secondary audio" til "off" på blu ray spiller'n din

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har du satt på bitstream i spilleren din da?
    Nå har jeg satt alle tre valgene på "bitstream".

BD-Video Secondary audio står på "off".

Er det noe jeg skal gjøre på reciver eller skal den kode DTS HD Automatisk?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen Takk!!!! ))

Nå er det bra vett!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har det omvendt av mitt (altså mye diskant & mellomtone) da er det vel du som har koblet feil? "Sub-delen" (altså bass delen av høyttaleren) skal være koblet til front og diskant til surr2 back / bi-amp
    Litt artig, for jeg er 100% sikker på at jeg ikke har koblet feil! Altså sub-del til front og diskant til surr2back som du skriver! Men uansett, det låt forferdelig. Skal se når jeg kjøpte min, men er også redd det er lengre enn 30dager siden :/
    Du får oppdatere oss på hvordan det gikk med deg!

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasBordvik
    Litt artig, for jeg er 100% sikker på at jeg ikke har koblet feil! Altså sub-del til front og diskant til surr2back som du skriver! Men uansett, det låt forferdelig. Skal se når jeg kjøpte min, men er også redd det er lengre enn 30dager siden :/
    Du får oppdatere oss på hvordan det gikk med deg!
    Husker ikke om jeg skrev dette eller ikke, men uansett så var jeg innom igår.. En svenske som ikke hadde peiling på lyd (og som det virket som ikke kunne så godt norsk heller, men var veldig hyggelig).. Fikk levert den inn uten problemer.. Ble i dag oppringt av en fra "høyere rang", men ikke han heller kunne gi meg et skikkelig svar.. Iløpet av morgendagen skulle jeg bli ringt opp av serviceansvarlig. Han jeg snakket med idag var veldig koselig og behjelpsom, virket som han forsto problemstillingen og hadde visst vært borti lignende før. Jeg betaler ikke for noe som står i produktbeskrivelsen skal fungere, men som ikke gjør det.

Får komme tilbake imorgen/så fort jeg har fått noe nytt å komme med.. Så langt ligger jeg godt ann!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på noe ang. min NR807:

I starten da jeg hadde den kunne jeg velge mellom drøssevis av ulike lydformater, DTS, DTS pro logic, Matrix Neo 6, True HD, DTS HD, osv osv.. Nå har jeg drevet med noen instillinger, og de eneste alternativene jeg får opp er

• Surr Sens: Da lyser "dts" og "TrueHD" med liten rød skrift og "audyssey dynamic eq" ved siden av.
    • Direct: Da lyser bare "TrueHD" i rødt med "Direct" framfor.
    • Mono: Da lyser "TrueHD" og "Audyssey dynamic eq"
    • Theater Dimensional: Da lyser "TrueHD" og "audyssey dynamic eq".

Er det fordi jeg har valgt i instillingene at jeg kun har stereohøyttalere tilkoblet?

Jeg merker at når jeg spiller av i "Surr Sens", det eneste DTS alternativet, så er det en "støylyd" eller susing i bakgrunn som er veldig irriterende i rolige scener. Noen som vet hva dette kommer av? Jeg må faktisk velge "Direct"-alternativet for å bli helt kvitt susingen!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivstei
    Har prøvd å finne ut hva som gir best lyd fra avspilling av blu-ray på ps3 (gammel modell), men det er ikke lett å finne et informativt svar, så jeg prøver med et innlegg.

Har oppgradert anlegget ved innkjøp av Onkyo 807 , og har 7.1 oppsett. Ønsker å få mest ut av lyden, hva skal innstillingene stå på da på ps3 og recieveren for å oppnå HD lyd?

Bør disse innstillingene endres når en bytter om å spille og ser film?

Håper på noen kloke svar

Noen svar på denne?
    Ps3en er av de første modellene (er bakoverkompatibel).

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eivstei
    Har prøvd å finne ut hva som gir best lyd fra avspilling av blu-ray på ps3 (gammel modell), men det er ikke lett å finne et informativt svar, så jeg prøver med et innlegg.

Har oppgradert anlegget ved innkjøp av Onkyo 807 , og har 7.1 oppsett. Ønsker å få mest ut av lyden, hva skal innstillingene stå på da på ps3 og recieveren for å oppnå HD lyd?

Bør disse innstillingene endres når en bytter om å spille og ser film?

Håper på noen kloke svar
    Du må bare bruke søk motoren her på forumet så bør det ikke være noe problem å finne det. Men siden jeg er i det snille hjørnet idag, så gjorde jeg det for deg.

http://avforum.no/forum/konsoller-pc...tml#post897849

Les fra denne posten å utover, så vil du få forklart hvordan det skal gjøres. Funket ihvertfall for meg når jeg satt det opp for en tid tilbake.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Ser at både 607 og 807 har L&R på sub-pre out.
    Yamaha og andre har vel bare én "kanal" ut.
    Betyr det at begge MÅ brukes - at man ikke trenger y-ledd ?

Eller er begge like (ikke L/R), men ment til bruk for 2 sub'er (begge er blåfarget ser jeg av bildene).

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel dobbel utgang på de nyeste Yamaha receiverne også nå tror jeg.
    Du trenger ikke å bruke begge utgangene på Onkyo, de gir akkurat samme signal ut på begge. Det er vel mest en "gimmick" for at du skal slippe å bruke Y-ledd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bestille reciver i kveld og vurderer enten en 807 eller 707. Lurer på om det er noen vits i å gå for 807 når jeg kjører separat effekt på subber og fronter? Har htpc så trenger heller ikke nettverksfunksjon. Noe annet som skiller disse to som det er verdt å betale mellomlegget for?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss du ser vekk i frå nettverksbiten og effekta så står du igjenn med dette:

807 er litt finare i og med at den har ei luke der alt mulig dilldall er gøymt bak.
    807 har muligheit for enkel oppdatering av firmware
    807 har muligheit for sone 3 i tillegg til sone 2 som også 707 har
    707 har hdmi i front
    707 er billigare

Side 27 av 44 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •