Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 44 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 862
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Det er vel ikke komt noen firmwareupdate til 707`ennå, så ikke ta sorgene på forskudd
    Jeg er ikke bekymret, men mere for en kjenning som har bestillt 707. Da jeg fikk min 807 så var litt bugs og crap, mye forsvant etter en firmware oppdatering.

Men har de laget 707 perfekt for lyter så skulle jeg ha kjøpt den istedet, damn, lurt igjen... Nettverket trenger jeg ikke, den løsningen mot å koble seg til en mediaserver suger. En annen ting er at den er for liten til å drive frontene mine, så jeg måtte inn med ett effekttrinn.

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det vel ikke ment som "707 kommer nok aldri til å få noen firmwareupdates, så slapp av", mer som "Vent til det kommer firmwareupdates til den, da kommer det nok en form for bruksanvisning for hvordan den skal oppdateres, så slapp av"

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på å sette opp min Onkyo 807 med denne mikrofonen for justering av høyttalerene.

Jeg kjører et 5.0 oppsett og har dobbeltsjekket at + og - går riktig og at det er koblet til riktige innganger. Jeg har plassert miktrofonen på et stativ i sofaen og trykker OK på fjernkontrollen og den starter.

Først kommer den sån "jabbre" lyd i venstre front, så jobber den videre og tester noen som jeg ikke har koblet opp, så kommer jabber i center, så jobber den videre, og så kommer det i høyre front. Så virker det som den går på sidehøyttalere, og så til høyre bak hvor jeg hører jabber. Etter den kommer dette opp "SP detetct err" og den ber meg starte på nytt. Så da blir ikke bakre venstre høyttaler testet.

Har prøvd å sett etter feil melding i manualen, men kan ikke se noe, dessuten er ikke svensk mitt favoritt språk.

Noen tips?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huske av ved 5.0 så skal Surround, ikke Surround Back brukes når man kobler opp. Mulig det er der feilen ligger.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bedre ja Er ikke bare å være helt nybegynner på dette og sette seg inn i!

Newcomer MoffeTheMan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Holder på å sette opp min Onkyo 807 med denne mikrofonen for justering av høyttalerene.

Jeg kjører et 5.0 oppsett og har dobbeltsjekket at + og - går riktig og at det er koblet til riktige innganger. Jeg har plassert miktrofonen på et stativ i sofaen og trykker OK på fjernkontrollen og den starter.

Først kommer den sån "jabbre" lyd i venstre front, så jobber den videre og tester noen som jeg ikke har koblet opp, så kommer jabber i center, så jobber den videre, og så kommer det i høyre front. Så virker det som den går på sidehøyttalere, og så til høyre bak hvor jeg hører jabber. Etter den kommer dette opp "SP detetct err" og den ber meg starte på nytt. Så da blir ikke bakre venstre høyttaler testet.

Har prøvd å sett etter feil melding i manualen, men kan ikke se noe, dessuten er ikke svensk mitt favoritt språk.

Noen tips?

Gjorde samme tabben, og tror mange med ossops:

Problemet mitt var at bilde av høytaleroppsettet så helt likt ut mitt, bortsett fra " de ved siden av sofa'en." Så da droppet jeg å koble til dem... Men det er jo de bakerste i et 5.1/5.0. For å gjøre oppsettet helt idiotsikkert kunne det vært et valg i starten, for type oppsett. Og så ble bildet justert etter det. Men det er jo en del varianter ute og går. Men en knall forsterker når den er ferdig koblet opp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    [snap..]dessuten er ikke svensk mitt favoritt språk.
    Derfor man stiller inn på engelsk

Hvordan opplever dere a/v sync på receiveren? Har en 807, og er ikke helt fornøyd med lipsyncen. Har prøvd å justere, men får det ikke perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mojo Pin
    Derfor man stiller inn på engelsk

Hvordan opplever dere a/v sync på receiveren? Har en 807, og er ikke helt fornøyd med lipsyncen. Har prøvd å justere, men får det ikke perfekt.

Har akkurat samme problem som deg, lyd og bilde blir aldri 100 % synkronisert. Har imidlertid funnet en akseptabel innstilling nå, men perfekt er det ikke.

B

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhoiem
    Har akkurat samme problem som deg, lyd og bilde blir aldri 100 % synkronisert. Har imidlertid funnet en akseptabel innstilling nå, men perfekt er det ikke.

B
    Hvordan har du stilt det inn da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mojo Pin
    Hvordan har du stilt det inn da?
    Ligger vel på ca 100 ms, men justerer litt opp og ned på ulike filmer.. Jeg synes intervallene på 5 ms er for store, og føler at "perfekt" ligger en plass midt mellom.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg har det fungert utmerket, helt til forrige uke. Har problemer nå med å finne 'rett' innstilling for TV, særlig fordi det varierer fra kanal til kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Hos meg har det fungert utmerket, helt til forrige uke. Har problemer nå med å finne 'rett' innstilling for TV, særlig fordi det varierer fra kanal til kanal.
    Ja, jeg har også erfart at det varierer fra kanal til kanal. Men hvis det varierer fra kanal til kanal, så skulle man jo ikke tro det ville vært noe bedre å koblet rett til tv'en?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En full reboot av Get-boksen hjalp litt her, så nå har jeg null sync på receiveren og justerer kun på dekoderen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.. Kanskje jeg også skal prøve det - når tv'en kommer tilbake fra service.

Angående lydnivået på receiveren. Jeg har et par Dali Concept 6 fronthøyttalere koblet til. Jeg synes jeg må stille opp ganske mye før jeg får passe volum. Når jeg f.eks. ser på film virker -20db passe. Er ikke dette ganske høyt, spesielt med tanke på at det ikke er mer enn 15 kvm stue å fylle lyden med?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ganske riktig ut. Jeg liker å se film ganske høyt, å kjører da på -10 på forsterkeren. Er det lørdagskveld å konsert, så er jeg oppe på 0. Til vanlig tvserier jeg følger med på har jeg faktisk også volumet på -20
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hm, Hjelp.. HDMI funker ikke

Hallo, Kjøpte en 707 for ett par uker siden. Har bare hatt en HDMI (DVD/BD) i drift. Kjøpte meg ett nytt grafikkort til PCen og koblet til CBL/TV og slo på PC. Valgte CBL/TV på reciver og får ikke bilde. Tok ut HDMI kabelen og forsøkte den i de andre HDMI portene. Ingen bilde i noen av de. Tok ut blu ray kabelen og satt inn PC der og da ble det bilde. Ble litt skeptisk og plukket frem den "gamle" HD-DVD spilleren og koblet til. Fungert også kun i DVD/BD inngangen. testet så blu ray inn i alle de andre inngangene. Nope. Ser utt il at det er kun DVD/BD inngangen som virker. Noen andre som har vært borti dette? Eller har noen tips til hva som kan være galt?
    PFHT

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Høres ganske riktig ut. Jeg liker å se film ganske høyt, å kjører da på -10 på forsterkeren. Er det lørdagskveld å konsert, så er jeg oppe på 0. Til vanlig tvserier jeg følger med på har jeg faktisk også volumet på -20
    Okei, det var godt å høre!

Er oppvokst med en Harman/Kardon forsterker. Der er -20 db ubehagelig høyt, i en stue på 50-60 kvm. Men dette varierer kanskje fra forsterker til forsterker?

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan låter Onkyo receivere på Vienna acoustics ht?
    Tenker da mest på 807.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål 2: Er 807 like kraftig som rxv1900 fra Yamaha?

Newcomer MoffeTheMan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilordnet innganger?

Sitat Opprinnelig postet av Limbo97
    Hallo, Kjøpte en 707 for ett par uker siden. Har bare hatt en HDMI (DVD/BD) i drift. Kjøpte meg ett nytt grafikkort til PCen og koblet til CBL/TV og slo på PC. Valgte CBL/TV på reciver og får ikke bilde. Tok ut HDMI kabelen og forsøkte den i de andre HDMI portene. Ingen bilde i noen av de. Tok ut blu ray kabelen og satt inn PC der og da ble det bilde. Ble litt skeptisk og plukket frem den "gamle" HD-DVD spilleren og koblet til. Fungert også kun i DVD/BD inngangen. testet så blu ray inn i alle de andre inngangene. Nope. Ser utt il at det er kun DVD/BD inngangen som virker. Noen andre som har vært borti dette? Eller har noen tips til hva som kan være galt?
    PFHT
    Hei!
    Har du tilordnet inngangen? Har du valgt f.eks. hdmi 1 bakpå, så må du tilordne den inngangen til det du vil ha som pc på forsterkeren. Velger du f.eks CBL/TV, må denne tilordnes i setupen, under assign og hdmi (eller noe likt det) At blu ray spiller fungerer er tilfeldig, fordi noen hdmi kontakter er tilordnet som default (Står i parantes under) Det tar også noen sekunder fra en slår over til cbl/tv før forsterkeren "oppdateres" og tv/prosjektor viser bildet
    Lykke til! 8)

Side 25 av 44 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •