Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 44 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 862
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du testet å kjøre alle måleposisjonene? Hos meg blir det ræva med kun 1 måleposisjone, men hvis jeg bruker alle tilgjengelige målemulighet forsterkeren har å har de rett rundt der jeg sitter. Er vel 7 stk eller noe. Jeg kjører alle disse i 2 seteren jeg har som sweetspot. Ikke kjør de på samme posisjon selvsagt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Suben er frakoblet, og jeg har samme problem i pure audio, så det er nok ikke suben sin feil...
    Rart problem.. Hva med å ta en tlf til Soundgarden ? De selger hvertfall Onkyo og burde jo ha en viss peiling.. Du kan jo prøve å lage en tråd under Forsterker/Receivere også, denne tråden virker litt død

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Mini guide: Hvordan få bilde når reciver er i standby

Mini guide: Hvordan få bilde når reciver er i standby (807)

1:Trykk på SETUP
    2: Gå inn på HARDWARE SETUP(7)
    3: Gå inn på HDMI(7-4)
    4: Sett HDMI CONTROL (RIHD) -> ON
    POWER CONTROL -> ON
    TV CONTROL -> ON

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 807`en min i et par dager nå, og er rimelig fornøyd, men jeg sliter med å få den til å spille skikkelig i Stereo når jeg spiller musikk. Synes den spiller veldig uengasjerende og "tilbakelent" egentlig uansett hva jeg spiller i stereo, det høres rett og slett ut som jeg har pakka inn høyttalerne i hver sin dyne, den livner først til når jeg ser film eller setter den i neo6 e.l. når jeg spiller musikk. Noen som har noen gode råd? Får den ikke til å spille slik jeg vil når jeg justerer eq`en selv heller... :evil:
    Har absolutt ikke dette problemet med min 807. Den er riktignok mer tilbakelent enn min forrige Pioneer, men låter helt klart varmere.

Jeg benytter stort sett "Pure Audio" når jeg skal finlytte, og da er ikke subbene med.

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jaja, det er mulig det er jeg som er en sær, vanskelig jævel eller at den mismatcher fullstendig med KEF`ene mine. Eller at jeg har oversett en ekkel liten innstilling. Jeg får trykke litt mer og se om det kommer seg, ellers får jeg ta i bruk 30 dagers returretten til Elkjøp.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Har du testet å kjøre alle måleposisjonene? Hos meg blir det ræva med kun 1 måleposisjone, men hvis jeg bruker alle tilgjengelige målemulighet forsterkeren har å har de rett rundt der jeg sitter. Er vel 7 stk eller noe. Jeg kjører alle disse i 2 seteren jeg har som sweetspot. Ikke kjør de på samme posisjon selvsagt.
    Takk for forslaget, skal prøve i morgen når jeg ikke vekker hele nabolaget når jeg skrur opp! Men har audyssey noen innvirkning når jeg kjører Pure Audio?

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget, skal prøve i morgen når jeg ikke vekker hele nabolaget når jeg skrur opp! Men har audyssey noen innvirkning når jeg kjører Pure Audio?
    Nei.. Da blir ALT slått av i forsterker, er vel bare lyden som blir sendt gjennom vil jeg tro? Etter hva jeg forsto i manualen virker det hvertfall slik.. Ta deg en telefon til Soundgarden imorgen før du returnerer! Onkyo er en fantastisk receiver

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Spajderman er nå den lykkeligste mann i Onkyo-Land!

Er rimelig sikker på at jeg løste problemet nå! Og det var så enkelt som *trommevirvel* EN FIRMWAREOPPDATERING! Onkyo har tydeligvis bomma når de har satt balansen mellom forsterkerne når man kjører bi-amp (som jeg gjør). Må vente til i morgen når det ikke ligger folk og sover i naborommet for å få testa det skikkelig, men det høres unektelig lovende ut!!

Litt surt at det skulle være en slik fillefeil når jeg har brukt timer av mitt liv på å forbanne både Onkyo og Elkjøp mens jeg bladde gjennom menyen ørtenhundreogatten ganger, men nå kjenner jeg iallefall recieveren inn og ut! :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rimelig sikker på at jeg løste problemet nå! Og det var så enkelt som *trommevirvel* EN FIRMWAREOPPDATERING! Onkyo har tydeligvis bomma når de har satt balansen mellom forsterkerne når man kjører bi-amp (som jeg gjør). Må vente til i morgen når det ikke ligger folk og sover i naborommet for å få testa det skikkelig, men det høres unektelig lovende ut!!

Litt surt at det skulle være en slik fillefeil når jeg har brukt timer av mitt liv på å forbanne både Onkyo og Elkjøp mens jeg bladde gjennom menyen ørtenhundreogatten ganger, men nå kjenner jeg iallefall recieveren inn og ut! :-|
    Dette bi-amp problemet er vel skrevet endel om tidligere i tråden, og løste seg ved firmware oppdateringen. Så det stemmer nok ganske bra med det du beskriver.

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Dette bi-amp problemet er vel skrevet endel om tidligere i tråden, og løste seg ved firmware oppdateringen. Så det stemmer nok ganske bra med det du beskriver.
    Ganske fjollete av meg å ikke gidde å lese hele tråden før jeg begynte å syte og klage med andre ord...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å sikler etter en ny reciver, har sett på 807'en og Denon Avr-2310.
    Klarer ikke helt å bestemme meg, kommer til å bli brukt mest til film.
    Har et komplett dali blue series system(808,c1000,r1000) Svs pb12-nsd sub.
    Lurer på om onkyo'en er en grei match til disse?

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kjøper en 807 nå, er dette allerede innstalert?

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Om jeg kjøper en 807 nå, er dette allerede innstalert?
    Hva da? oppdatering?

Nei, dette gjøres enkelt over nett

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hva da? oppdatering?

Nei, dette gjøres enkelt over nett
    Ok, da får jeg gjøre det på nettet.

Litt rart de ikke innstalerer nyeste programvare fø de sender dem ut.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henningep
    Ok, da får jeg gjøre det på nettet.

Litt rart de ikke innstalerer nyeste programvare fø de sender dem ut.
    Er vel ikke usannsynlig at produktet du kjøper nå, har lagt på lager en stund.
    Uansett er det meget lett å oppdatere 807en.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant, skal nok alltids få til å laste ned oppdateringen og=)

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fekk ikkje heilt til optisk ut på pc'en så derfor lurer eg på om det er noko som helst som skjer med hdmisignalet frå det går inn i forsterkaren til det kjem ut att viss forsterkaren er instilt på "through"??
    Viss ikkje der er noko kvalitetstap så gidder eg ikkje stresse med å få til optisk ut i staden for hdmi....

1. Og så har eg eit par spm om romkalibreringa. Hos meg har den justert ned alle kanalane. Koffor det? Kunne den ikkje i alle fall latt den eine stå på 0 og kalibrert dei andre etter det?

2. Når eg trykker "audio" på fjernkontrollen kan eg stille +/- på centerkanalen, den står på -6 dB no. Er det eg som har stilt på eller er det audyssey som har stilt centren til det???

Håpar nokon har litt meir peiling på denne receiveren enn eg har

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Fekk ikkje heilt til optisk ut på pc'en så derfor lurer eg på om det er noko som helst som skjer med hdmisignalet frå det går inn i forsterkaren til det kjem ut att viss forsterkaren er instilt på "through"??
    Viss ikkje der er noko kvalitetstap så gidder eg ikkje stresse med å få til optisk ut i staden for hdmi....

1. Og så har eg eit par spm om romkalibreringa. Hos meg har den justert ned alle kanalane. Koffor det? Kunne den ikkje i alle fall latt den eine stå på 0 og kalibrert dei andre etter det?

2. Når eg trykker "audio" på fjernkontrollen kan eg stille +/- på centerkanalen, den står på -6 dB no. Er det eg som har stilt på eller er det audyssey som har stilt centren til det???

Håpar nokon har litt meir peiling på denne receiveren enn eg har
    Blir ikke noe kvalitetstap ved å koble gjennom forsterkeren nei, skjønner ikke helt hva du vil med optisk uansett? :S

Sannsynligvis har Audyssey et gitt lydnivå den kalibrerer etter, og viss anlegget står i et lite rom, eller høyttalerne av en annen grunn står nærme lytteposisjon senker den nivået på alle høyttalerne. Og det er Nok Audyssey som har satt senteren til -6dB.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke noe kvalitetstap ved å koble gjennom forsterkeren nei, skjønner ikke helt hva du vil med optisk uansett? :S

Sannsynligvis har Audyssey et gitt lydnivå den kalibrerer etter, og viss anlegget står i et lite rom, eller høyttalerne av en annen grunn står nærme lytteposisjon senker den nivået på alle høyttalerne. Og det er Nok Audyssey som har satt senteren til -6dB.
    Ja det er ei lita stove med høgtalarar nærme lytteposisjon så det forklarer nok saka. Takk for svar

Det eg tenkte med optisk var at eg mistentke kvalitetstap ved at bildet skulle gå gjennom receiveren, så eg tenkte det var lurast å sende bilde med hdmi direkte til tv og så sende lyd til receiver med optisk kabel. Men viss det ikkje blir noko kvalitetstap gjennom forsterkar så droppar eg det og sender alt gjennom hdmi. htpc -> Receiver -> TV. Takk igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene ved bi-amping av TX-NR807, har noen opplevd det samme med TX-SR707 ?

707 har tilsynelatende ikke fått noen firmware updates enda.

Side 21 av 44 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •