Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 44 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 862
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken funskjon bruker dere når det spilles musikk?

Spiller musikk fra Ps3, og bruker pure audio.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Hvilken funskjon bruker dere når det spilles musikk?

Spiller musikk fra Ps3, og bruker pure audio.
    Tenkte å kjøpe 807 og spille gjennom nettverksfunksjonen, om dette er enkelt og funker bra.

Hvordan driver forresten 807 rf 62?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettverksfunskjonen er meget sketchy. Ganske tregt og filene blir ganske dårlig sortert hos meg.

Den drar Rf-62 meget bra(biampet). Kan spille meget høyt med de.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, kanskje en squeezebox ville vært lurt uansett.

Solgte nettopp unna rf 83 nå som var alt for store for min stue, tror rf62 eller 52 vil passe bedre her.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe jeg aldri ville ha gjort :P

Vurderte rf-52, men så kom det en liten julebonus og vips så ble det rf-62.
    Jeg er fornøyd ihvertfall, og min stue er veldig liten.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jepp det gjør den. fungerer hos meg.
    Kva slags funksjon er det(kor finn eg han)???

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Onkyo 707 i dag.. Er storfornøyd sålangt, ser på det som oppgradering fra H/K Avr255!

En ting jeg lurer på.. Etter hva jeg fant ut på menyen så er valget bare 4 eller 6 Ohm.. Er det bare Onkyo? :P Eller er det jeg som har misforstått / gått glipp av noe?

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 807`en min i et par dager nå, og er rimelig fornøyd, men jeg sliter med å få den til å spille skikkelig i Stereo når jeg spiller musikk. Synes den spiller veldig uengasjerende og "tilbakelent" egentlig uansett hva jeg spiller i stereo, det høres rett og slett ut som jeg har pakka inn høyttalerne i hver sin dyne, den livner først til når jeg ser film eller setter den i neo6 e.l. når jeg spiller musikk. Noen som har noen gode råd? Får den ikke til å spille slik jeg vil når jeg justerer eq`en selv heller... :evil:

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spajderman
    Har hatt 807`en min i et par dager nå, og er rimelig fornøyd, men jeg sliter med å få den til å spille skikkelig i Stereo når jeg spiller musikk. Synes den spiller veldig uengasjerende og "tilbakelent" egentlig uansett hva jeg spiller i stereo, det høres rett og slett ut som jeg har pakka inn høyttalerne i hver sin dyne, den livner først til når jeg ser film eller setter den i neo6 e.l. når jeg spiller musikk. Noen som har noen gode råd? Får den ikke til å spille slik jeg vil når jeg justerer eq`en selv heller... :evil:
    Hva kjører du på musikk da? Jeg kjører enten Pure Direct eller Stereo.. Kan også bruke Full Channel Stereo.. Har ikke hatt noe som helst problem med dette.. Har du kjørt roomkorreksjon osv.? Den gjorde lyden min vanvittig fin!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt romkorreksjon ja, har og prøvd å slå av audyssey og "trikse" med instillingene selv. Har prøvd alle listening modes, Pure Audio, Direct og Stereo (Som vel er alle listening modes som gir stereo per def.?). All channel stereo er jo ikke så aktuelt, iogmed at jeg kun vil ha lyd i frontene og evt. suben i stereo, men det hjelper faktisk på om jeg kobler ut center og surr. høyttalere og setter den i all channel stereo. Det blir dog litt vel tungvindt å måtte gjøre det hver gang jeg skal høre på musikk :P

Edit: Det blir bedre om jeg kjører den i Direct og skrur opp lyden noe jævlig, men tror ikke naboer og slikt synes det er en god løsning.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt romkorreksjon ja, har og prøvd å slå av audyssey og "trikse" med instillingene selv. Har prøvd alle listening modes, Pure Audio, Direct og Stereo (Som vel er alle listening modes som gir stereo per def.?). All channel stereo er jo ikke så aktuelt, iogmed at jeg kun vil ha lyd i frontene og evt. suben i stereo, men det hjelper faktisk på om jeg kobler ut center og surr. høyttalere og setter den i all channel stereo. Det blir dog litt vel tungvindt å måtte gjøre det hver gang jeg skal høre på musikk :P

Edit: Det blir bedre om jeg kjører den i Direct og skrur opp lyden noe jævlig, men tror ikke naboer og slikt synes det er en god løsning.
    Vet du hva... Jeg fant nettopp ut at jeg har det samme problemet La ikke merke til at suben min ikke spillte lol Klipschene mine har fått så mye mer bass i det siste siden de tydeligvis nærmer seg innspillte... Da er vi like langt begge to Er veldig fornøyd med lyden i Pure Audio, men vil gjerne ha suben jeg også ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Pure Audio bypasser forsterkeren alle unødvendige kretser, og gir ut signalet den får. Siden mesteparten av musikken ikke inneholder noe sub-signal/informasjon vil ikke sub'en spille i en slik modus. Bruk f.eks Stereo i stedet.

Har dere sjekket at det ikke står noen form for loudness eller dynamic volume aktivert? Tror dette er default hos Onkyo. Siden disse modusene er dynamiske og beregnet for lavere lyttevolum (under referanse) er de svært lite altive under høye volum. Siden dere beskriver at lyden blir bedre ved høyere volum kan det høres ut som dere har en slik funskjon aktivert.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    I Pure Audio bypasser forsterkeren alle unødvendige kretser, og gir ut signalet den får. Siden mesteparten av musikken ikke inneholder noe sub-signal/informasjon vil ikke sub'en spille i en slik modus. Bruk f.eks Stereo i stedet.

Har dere sjekket at det ikke står noen form for loudness eller dynamic volume aktivert? Tror dette er default hos Onkyo. Siden disse modusene er dynamiske og beregnet for lavere lyttevolum (under referanse) er de svært lite altive under høye volum. Siden dere beskriver at lyden blir bedre ved høyere volum kan det høres ut som dere har en slik funskjon aktivert.
    Jeg så nå at når jeg skifter til Stereo får jeg "Audyssey Dynamic EQ" på, men har lest gjennom hele manualen og googlet uten å finne noe svar hvordan jeg skrur den av?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men problemet er ikke at suben ikke spiller, det var jeg klar over, problemet er at lyden er "dårlig". Alle former for loudness og slikt tøys er skrudd av, men på "lavt" volum blir bassen altfor dominerende og legger på en måte et slør over hele lydbildet, så det høres ut som musikken spilles fra naborommet. Må spille virkelig høyt for at det skal bedre seg. Enig i at det høres ut som loudness er på, men jeg har skrudd det av. (Og på igjen og av igjen og på igjen og av igjen for å sjekke om det hjalp)

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg så nå at når jeg skifter til Stereo får jeg "Audyssey Dynamic EQ" på, men har lest gjennom hele manualen og googlet uten å finne noe svar hvordan jeg skrur den av?
    Speaker Setup -> Equalizer Settings -> og sett den til off eller manual...

Men Audyssey Dynamic EQ er romkorreksjonen, så tror ikke det skal være problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg 100% inni Onkyo, men trodde Dynamic EQ er en dynamisk volum funskjon, eller en smartere loudness om du vil.
    Audyssey romkalibreringen til Onkyo heter vel MultEQ

Edit:
    Fra Onkyo.com:
    Audyssey MultEQ™ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
    Audyssey Dynamic Volume™ to Maintain Optimal Listening Level and Dynamic Range
    Audyssey Dynamic EQ™ for Loudness Correction

Se også: YouTube - Audyssey Dynamic Volume Interview at Audioholics 2008
    I youtube videoen forklarer de bla. at de dynamiske funksjonene booster bassen på lavere lyttenivåer grunnet den menneskelige oppfatningen av bass ved forskjellige lyttenivåer.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men problemet er ikke at suben ikke spiller, det var jeg klar over, problemet er at lyden er "dårlig". Alle former for loudness og slikt tøys er skrudd av, men på "lavt" volum blir bassen altfor dominerende og legger på en måte et slør over hele lydbildet, så det høres ut som musikken spilles fra naborommet. Må spille virkelig høyt for at det skal bedre seg. Enig i at det høres ut som loudness er på, men jeg har skrudd det av. (Og på igjen og av igjen og på igjen og av igjen for å sjekke om det hjalp)
    Så det spiller fint når du skrur opp? Altså får du da rett mellom bass og resten av lydbildet? Hva sub har du og hvor mange + - dB fikk du på Audyssey? Spiller subben på en måte like høyt uansett nivå?

Prøvde og skru av å på Audyssey nå, var ikke noe særlig stor forskjell.. Audyssey´en fjernet litt i midten og senket toppen bittelitt, var såpass liten forskjell at jeg bare beholder den på

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, det stemmer nok chrlod, men den står på off her.
    Både dynamic eq og dynamic volume er av, skrudde av "Loudness Plus" i THX instillingene og for sikkerhetsskyld, uten at det skal ha noe betydning når jeg spiller musikk (?)

Det spiller bra når jeg skrur (mye) opp ja, suben (et gammelt drog som skal byttes ut) er for øyeblikket frakoblet...

Edit: "Står på off" var muligens et litt rotete ordvalg, men Audyssey Dynamic EQ er iallefall skrudd av.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, det stemmer nok chrlod, men den står på off her.
    Både dynamic eq og dynamic volume er av, skrudde av "Loudness Plus" i THX instillingene og for sikkerhetsskyld, uten at det skal ha noe betydning når jeg spiller musikk (?)

Det spiller bra når jeg skrur (mye) opp ja, suben (et gammelt drog som skal byttes ut) er for øyeblikket frakoblet...
    Jeg fant nettopp ut at BGC instillingen under THX Audio Setup tydeligvis hadde stor påvirkning i stereo (syntes det var så rart at SVSen ga fra seg så lite bass).. Prøvde og ta av/på Loudness Plus nå, det ga ingen virkning i Stereo..

Det høres rart ut, men er det ikke mulig å bare skru ned på sub´en da?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Jeg fant nettopp ut at BGC instillingen under THX Audio Setup tydeligvis hadde stor påvirkning i stereo (syntes det var så rart at SVSen ga fra seg så lite bass).. Prøvde og ta av/på Loudness Plus nå, det ga ingen virkning i Stereo..

Det høres rart ut, men er det ikke mulig å bare skru ned på sub´en da?

Suben er frakoblet, og jeg har samme problem i pure audio, så det er nok ikke suben sin feil...

Side 20 av 44 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •