Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 862
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har prøvd å spille av DIVX filmer via HDMI på 807? Hos meg så hakker det hvert 10 sekund, men det er kun bildet, ikke lyden. Blueray og DVD fungerer helt fint fra samme laptop.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vedder jeg på at det er noe galt med dataen. Fungere problemfritt her ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Da vedder jeg på at det er noe galt med dataen. Fungere problemfritt her ihvertfall.
    Rart at det fungerer perfekt når jeg kobler meg rett på Tv med HDMI da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Kva er det vi kan forvente å få gjennom denne nettverksinngangen på forsterkaren?
    Er det kun firmwareoppgradering?

Radioen og alt dette musikk fra pc greiene har eg ikkje bruk for, så lurer berre på kva 807 sin nettverksinngang kan ha å sei samanlikna med 707 sin manglande nettverksinngang.

Kan vi f.eks. sjå at 807 blir "oppdatert" neste år og ikkje blir "utdatert" like fort som 707, eller er dette lite realistisk?
    1. Last.fm (ikkje i Noreg)
    2. Shoutcast-radiostrømmar (ShoutCast)
    3. Alt som leverer audio i form av DLNA 1.5 (la til Onkyo på lista der :-) ).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Blir så steike langt. 20 m. Kinorommet er i u.etg. i garasjen :-) Skal prøve å¨få lagt inn bilder etterhvert...
    Men, for å få Onkyoen på nett, kan jeg da kjøpe et access punkt på elkjøp for å få rekkevidden?
    Det er 3 betongvegger mellom trådløs router i huset og ut til Onkyoen i garasjen...
    Om du har Mac eller Linux kan du sette opp maskina med nettverksdeling via kabel, som lappisen igjen tar frå trådlausnettet du har. Har gjort dette både med Mac og Linux, og det fungerer som ei kule (sjølvsagt litt enklare på Mac, men teknisk sett går det ut på det samme).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Trikset er å bruke en passende treskrue. Skru den inn og trekk ut plast proppen. 8)
    Eg jobba og sleit i lengre tid med å få laus desse plast-pluggane for å bruke banan over heile linja ... men gav opp til slutt, i frykt for å øydeleggje noko.

Seriøst, er det mogleg å ta ut denne plasten i midten, og bananplugg kan setjast inn bak på amp'en? Eg har i alle fall no kjøpt masse bananer til - så langt - ingen nytte (og HERREGUD så dyrt det er!).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Det er normalt med en lav summing i 807? Legger jeg øre på reciver kommer den en lav summing..
    Min oppfører seg heilt lydlaust i alle fall. Mitt 42" QPVision-fjernsyn, derimot, har ein Rattle&Hum-lyd som eg ikkje er så veldig glad i.

Vel, det blir vel bare å spille endå meire høg musikk, så blir hørselen litt dårlegare :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Noen som har prøvd å spille av DIVX filmer via HDMI på 807? Hos meg så hakker det hvert 10 sekund, men det er kun bildet, ikke lyden. Blueray og DVD fungerer helt fint fra samme laptop.
    Her er det nok avspelaren som er litt på fylla. Prøv eksempelvis VLC eller MPC til jobben - kan vere noko codec-dillemikk som mangler. Evt. installere K-Lite Codec Pack.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakobbg
    1. Last.fm (ikkje i Noreg)
    2. Shoutcast-radiostrømmar (ShoutCast)
    3. Alt som leverer audio i form av DLNA 1.5 (la til Onkyo på lista der :-) ).
    Takk for svar. Var det eg og trudde.

Eg jobba og sleit i lengre tid med å få laus desse plast-pluggane for å bruke banan over heile linja ... men gav opp til slutt, i frykt for å øydeleggje noko.

Seriøst, er det mogleg å ta ut denne plasten i midten, og bananplugg kan setjast inn bak på amp'en? Eg har i alle fall no kjøpt masse bananer til - så langt - ingen nytte (og HERREGUD så dyrt det er!).
    Tilnærma lik umulig å få ut knottane med skrujern, men eg las innpå her ein plass om eit triks der ein skrudde ein liten treskrue inn i plastknotten slik at den heng fast og så berre dreg du ut proppen. Gjort på 7 sekund å fjerne ein propp! Fantastisk god idè!

EDIT:
    Ser at du har quota akkurat det eg tipsa om so då var vel dette inlegget mitt ganske ubrukelig. Trikset med treskrue gjekk fint som **** her, så forstår ikkje heilt kva du gjer feil

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    EDIT:
    Ser at du har quota akkurat det eg tipsa om so då var vel dette inlegget mitt ganske ubrukelig. Trikset med treskrue gjekk fint som **** her, så forstår ikkje heilt kva du gjer feil
    Vel, eg ville dobbeltsjekke at det ikkje var ironi før eg byrja å skru inn skruar i forsterkaren . Men då prøver eg det!

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, eg ville dobbeltsjekke at det ikkje var ironi før eg byrja å skru inn skruar i forsterkaren . Men då prøver eg det!
    Gjer det! Treng berre skru dei så langt inn i pluggen at dei sit fast, så er det berre å dra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er i markedet for en reciever om dagen, og 807 ser ut som en godt kandidat. Ser at noen klager på at den er lite strømsterk, og ikke altfor god lyd. Men er det noen som bruker effektforsterkere på frontene som kan uttale seg om hvordan forforsterkerdelen fungerer til musikkavspilling? Ser også at den er oppgitt til 160watt 1 channel driven, så da burde det hjelpe på litt for resten av kanalene med litt avlastning i form av effekttrinn.
    Skal da brukes mot en Doxa 70SE og Parasound hca1200
    Har et greit stereo oppsett i dag, og vil ikke nedgradere for mye.

Ser også at det er mange som sliter med 807, men er det så store problemer at jeg burde styre unna?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doxa
    Hei!

Jeg er i markedet for en reciever om dagen, og 807 ser ut som en godt kandidat. Ser at noen klager på at den er lite strømsterk, og ikke altfor god lyd. Men er det noen som bruker effektforsterkere på frontene som kan uttale seg om hvordan forforsterkerdelen fungerer til musikkavspilling? Ser også at den er oppgitt til 160watt 1 channel driven, så da burde det hjelpe på litt for resten av kanalene med litt avlastning i form av effekttrinn.
    Skal da brukes mot en Doxa 70SE og Parasound hca1200
    Har et greit stereo oppsett i dag, og vil ikke nedgradere for mye.

Ser også at det er mange som sliter med 807, men er det så store problemer at jeg burde styre unna?
    Synes den gjør en god jobb hos meg i alle fall. Har koblet den opp sammen med en Abrahamsen V4.0 effektforsterker. Lytter også mye til musikk i stereo og synes også at Onkyoen klarer dette godt.
    Har ikke hatt et eneste problem med 807en heller.
    Ellers leveres det med en fjernkontroll som er lett å programmere til å styre det meste av komponenter en måtte ha..
    Å ja, den kan oppdateres via LAN.

Kjøp anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

funksjoner?

Heisann
    Jeg har en 807, men kan man bruke den kontrollen til en panasonic tv? osv? fikk ikke til dette? noen tips?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andydibben
    Heisann
    Jeg har en 807, men kan man bruke den kontrollen til en panasonic tv? osv? fikk ikke til dette? noen tips?
    Trykk på receiver>setup>remote controller setup>TV>TV>

Skriv inn PAN, trykk search. Velg Panasonic fra listen.
    Hold fjernkontrollen(onkyos) mot receiveren(gå gjerne litt nærmere om du sitter et stykke fra) trykk OK.

Følg ellers instruksjonene på skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Trykk på receiver>setup>remote controller setup>TV>TV>

Skriv inn PAN, trykk search. Velg Panasonic fra listen.
    Hold fjernkontrollen(onkyos) mot receiveren(gå gjerne litt nærmere om du sitter et stykke fra) trykk OK.

Følg ellers instruksjonene på skjermen.
    hmm.. har prøvd det.. men tror ikke det gikk.. får bare at jeg må prøve på nytt... noen andre tips? hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Muligheter med Onkyo 807

Jeg har bestilt meg en Onkyo 807 etter å lest at mange er fornøyde med denne. Men jeg lurer på en del ting. Er det noen som vet svar på følgende spørsmål?:
    Jeg skal kjøre mange HDMI kabler inn fra Dreambox, PS3, Blueray spiller og HDV videokamera. Men ut trenger jeg egentlig to utganger. Bruker Samsung 7 series tv og Infokus prosjektor. Det er drepen å koble om hver gang jeg endrer hva jeg skal se på. Kan man benytte en T-skjøt til dette? Vil man få noen konflikter eller tapt bildekvalitet? Finnes det et rimelig og bra alternativ?
    Er Klipsch RF-82 er passe valg til denne forsterker? Jeg har disse alt.
    Kan man også streame filmer fra nettverket via DLNA, eller bør dette gjøres via PS3? Jeg har DLNA på tv. Gir dette noen ekstra muligheter via forsterker som har samme tilkobling? Er det noen som har satt opp denne forsterken med høytalere i tak i front? Jeg har et par til som jeg kan benytte, men må jo borre noen hull ekstra da.....Takker for alle som kan hjelpe meg med mine spørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandegutten
    Jeg har bestilt meg en Onkyo 807 etter å lest at mange er fornøyde med denne. Men jeg lurer på en del ting. Er det noen som vet svar på følgende spørsmål?:
    Jeg skal kjøre mange HDMI kabler inn fra Dreambox, PS3, Blueray spiller og HDV videokamera. Men ut trenger jeg egentlig to utganger. Bruker Samsung 7 series tv og Infokus prosjektor. Det er drepen å koble om hver gang jeg endrer hva jeg skal se på. Kan man benytte en T-skjøt til dette? Vil man få noen konflikter eller tapt bildekvalitet? Finnes det et rimelig og bra alternativ?
    Er Klipsch RF-82 er passe valg til denne forsterker? Jeg har disse alt.
    Kan man også streame filmer fra nettverket via DLNA, eller bør dette gjøres via PS3? Jeg har DLNA på tv. Gir dette noen ekstra muligheter via forsterker som har samme tilkobling? Er det noen som har satt opp denne forsterken med høytalere i tak i front? Jeg har et par til som jeg kan benytte, men må jo borre noen hull ekstra da.....Takker for alle som kan hjelpe meg med mine spørsmål.
    Vil tro det er mulig å bruke en splitter av noe slag om du ønsker to utganger.

RF-82 tror jeg nok den vil klare å drive ganske bra. Vertfall om den biampes. Men det er jo alltid best med ekstra effekt.

Streaming av filmer må gjøres igjennom PS3. PS3 Media Server er ypperlig til formålet.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å splitte signalet med en Kramer HDMI 1:2 men det gikk dårlig. Fikk ikke bilde på Panasonic plasmaen, bare på projektor.

Active Henningep sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.

Vurderer å gå til innkjøp av en Nr807 denne uken. Er det en god forsterker?

Om jeg benytter nettverk funksjonen, trenger jeg ikke squeezebox for å få opp all musikk fra dataen på den?

Side 19 av 44 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •