Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 44 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 862
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd Via HDMI

Har en laptop som har HDMI, tenkte å koble den til 807 for å spille av MP3. Så langt har jeg ikke lykkes med å få noe lyd. Bruker samme innstillinger på laptoppen som når jeg kobler den til tv, og da har jeg lyd og bilde.

Nå kobler jeg til uten tv tilkoblet receiveren, er det som forhindrer meg å få lyd eller er det ei eller annen lur innstillingen jeg ikke har funnet enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjøpte meg en NR807 for ca. 3-4 månder siden. I det siste ( og litt før) har plutselig lyden slått seg av når jeg ser film eller spiller. Selve forsterkerne slår seg ikke av, bare lyden i høyttalerene forsvinner. Den kommer heller ikke tilbake om jeg venter en stund. Det er ikke alltid det er lyd selv om jeg slår av og på forsterkeren heller. Den er ikke noe spesilt varm, og jeg trodde ikke jeg hadde for høyt volum.. ( har rundt 70db til film )

Trodde dette skulle være en bra forsterker som skulle tåle en trøkk så er velig skuffet nå..

Noen som har opplevd noe liknende? Eller som vet hva dette kan være?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Har en laptop som har HDMI, tenkte å koble den til 807 for å spille av MP3. Så langt har jeg ikke lykkes med å få noe lyd. Bruker samme innstillinger på laptoppen som når jeg kobler den til tv, og da har jeg lyd og bilde.

Nå kobler jeg til uten tv tilkoblet receiveren, er det som forhindrer meg å få lyd eller er det ei eller annen lur innstillingen jeg ikke har funnet enda?
    Du får altså bilde men ikke lyd?

Du kan prøve de andre hdmi inngangene på 807 om du ikke har gjort dette. Bruker selv vrc/dvd og får både lyd og bilde.

Jeg må manuelt velge at pcn skal sende ut lyd igjennom hdmi på lydkortet, så dette kan du jo også sjekke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Du får altså bilde men ikke lyd?

Du kan prøve de andre hdmi inngangene på 807 om du ikke har gjort dette. Bruker selv vrc/dvd og får både lyd og bilde.

Jeg må manuelt velge at pcn skal sende ut lyd igjennom hdmi på lydkortet, så dette kan du jo også sjekke.
    Ser at inngangen velger analog når jeg kobler til laptoppen, noe som gjør meg bekymret. Testet DVD spilleren med HDMI på inngangen og det fungerer, bortsett fra at lyden låter elendig.
    Jeg tror at receiveren og latoppen min ikke snakker sammen, er redd for at jeg blir å levere tilbake receiveren. Nå driver jeg å tester uten tv tilkoblet på HDMI out, og tv speaker er slått av på receiveren. Fungerer jo helt perfekt når jeg kobler laptoppen til tv med HDMI. :|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    Ser at inngangen velger analog når jeg kobler til laptoppen, noe som gjør meg bekymret. Testet DVD spilleren med HDMI på inngangen og det fungerer, bortsett fra at lyden låter elendig.
    Jeg tror at receiveren og latoppen min ikke snakker sammen, er redd for at jeg blir å levere tilbake receiveren. Nå driver jeg å tester uten tv tilkoblet på HDMI out, og tv speaker er slått av på receiveren. Fungerer jo helt perfekt når jeg kobler laptoppen til tv med HDMI. :|
    Men du har bilde igjennom reciveren fra pc? Bare ikke lyd? Eller ingen kontakt i det hele?

Min pc snakker perfekt med 807, men min samboers ikke fikk kontakt(men virket direkte i tv). Dette gjorde jeg ikke noe med, da det ikke er et problem. Men fant vel ut at dette var pga for dårlige hdmi kabler(clas ohlson). Flere som hadde slitt med dette, og skiftet til bedre og fått kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet receiveren til Panasonicen min nå, fikk bilde og lyd, men kun når Tv speaker er aktivert på receiveren. Skrur jeg av dette eller fjernsynet så mister jeg lyden, og receiveren går tilbake til analog. Dette er mildt sagt idiotisk... :evil:

Pure Audio eller Direct når jeg kjører med HDMI er utrolig dårlig, grøtete med nesten ingen diskant. Er romkorrigering påkrevd for å bruke Pure Audio eller Direct? Med analogt signal fungerer Pure Audio og Direct greit.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT:
    Dropper dette inlegget. Har bestemt meg for å behalde 807.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min 807 i dag og kobla opp. Men eg forstår ingenting av denne greia her!

Eg går og ventar på Harmony 900, men hadde jo vore greit å klare å bruke kontrollen som følger med her og. Høyrer eg f.eks på radio og så skrur opp bassen og vil skifte radiokanal så er det helt umulig! Det blinkar på receiver uansett ka eg trykker.

Synst det var veldig vanskelig å forstå seg på det her. Er det nokon med litt bedre teknisk innsikt som kan bidra litt???

Og ein ting til, viss eg vil at receiveren skal gå starte i p4 kvar gong eg velger "net" på kontrollen, korleis gjer eg det? Eller ivertfall lettare enn å bla seg gjennom masse menyar: Net -> vTuner -> Recent Launches -> P4

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zebby:

Nå skjønner jeg hva du mener. Det er vel alltid slik at bilde må være aktivert for at du skal få lyd igjennom HDMI. Slik har vertfall jeg alltid opplevd det. Om du ønsker lyd fra pc uten å måtte ha på tv, anbefaler jeg deg å kjøpe et usb-lydkort til 2-300 kr og kjøre optisk til reciver.

thamule:

Når du bruker fjernkontrollen må du alltid velge rett "mode" i forhold til hva fjernkontrollen skal "snakke" med. Skal du gjøre noen instillinger på reciver må "reciver" være trykket inn. Skal du skifte kanal på dekoderen mpå "cbl/sat" være på. Og vi således tro at du må ha "NET" aktivert om du ska skifte radiokanal på reciver.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha! Då får eg akkurat det til fungere.

Men trykker eg NET igjen så går den ut av radiofunksjonen og så må eg gå inn igjen på. Men eg kan jo berre holde framfor kontrollen for at den ikkje skal gi signal til forsterkaren. Men uansett tungvint!!!

Lurer på om eg vil få dette problemet med harmonyen eg. Den har jo RF! Då nyttar det jo ikkje å holde framfor kontrollen :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vertfall veldig fornøyd me kontrollen. Har kun to kontroller som jeg bruker nå, fordi onkyoen ikke virker skikkelig med dekoderen.

Tar et par dager å bli vant med, men så sitter det.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har også fått min TX-NR807 på plass i racket.. Koblet til routeren via RJ45 og oppdatert til siste firmware.
    Fjernkontrollen er programmert til å styre TV(samsung) og DVD-opptaker(Pioneer).
    Storfornøyd med receiveren...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bad IP: Jeg har innsett dette, slik jeg ser det for få dette optimalt så må jeg nok ha en DAC, men dette får vente, effektrinn skal prioriteres først.

Firmware oppdatering fikset en del små problemer, blandt annet dårlig lyd med HDMI i Pure Audio.

Men er det noen har erfaring med romkorrigeringen, hvor bra er denne? Er den strengt tatt nødvendig for meg som enda kjører i stereo? Har lest om dyrere receivere som produserer dårligere lyd etter romkorrigering, så jeg er i utgangspunktet skeptisk, nå er det kvalitetslyd i stereo som prioriteres.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverksinngang

Kva er det vi kan forvente å få gjennom denne nettverksinngangen på forsterkaren?
    Er det kun firmwareoppgradering?

Radioen og alt dette musikk fra pc greiene har eg ikkje bruk for, så lurer berre på kva 807 sin nettverksinngang kan ha å sei samanlikna med 707 sin manglande nettverksinngang.

Kan vi f.eks. sjå at 807 blir "oppdatert" neste år og ikkje blir "utdatert" like fort som 707, eller er dette lite realistisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo TX-NR807 Playto funksjon

Heisann
    Noen som bruker denne funksjonen?
    Jeg har fått til NET funksjonen. men er det andre måter?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt min 807 en liten uke nå og må si meg storfornøyd med receiveren.
    Låter bra, har alle innganger og funksjoner jeg trenger, et glimrende brukergrensesnitt, og på toppen av det hele slipper jeg å investere i en Harmony One. Fjernkontrollen styrer uten problemer Philips blu-ray, Samsung plasma og Pioneer DVR.

Vurderer å kjøpe en slik: Onkyo Europe - UP-A1

Skal vistnok fungere sammen med iPhone. Noen som har forsøkt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Kva er det vi kan forvente å få gjennom denne nettverksinngangen på forsterkaren?

Radioen og alt dette musikk fra pc greiene har eg ikkje bruk for, så lurer berre på kva 807 sin nettverksinngang kan ha å sei samanlikna med 707 sin manglande nettverksinngang.

Kan vi f.eks. sjå at 807 blir "oppdatert" neste år og ikkje blir "utdatert" like fort som 707, eller er dette lite realistisk?
    Ingen som veit noko om nettverksinngangen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule

Slik jeg har forstått det er det bare radio, musikkstreaming og kjapp firmware update som er forskjellen ja. Vil tro at også 707 får firmware updates om det er nødvendig, bare litt mere tungvindt å legge det inn(usb sikkert). Men dette er bare hva jeg tror.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på størelsen på 807 og 707 er ganske stor da?

Må vel være noe mer.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ bad_ip
    Ok, då har vi forstått det samme. (Blir nok ein 707 på meg likevel då ser det ut til. Er jo 2k i forskjell)

Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Forskjellen på størelsen på 807 og 707 er ganske stor da?

Må vel være noe mer.
    Ja den fysiske størrelsen på 807 er ganske mykje større enn 707. Men 807 har jo støtte for sone 3, litt meir effekt pluss alt nettverksgreiene. Er nok derfor..

Side 18 av 44 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •