Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 44 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 862
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har ikke en router du kan strekke en kabel i fra da til 807?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir så steike langt. 20 m. Kinorommet er i u.etg. i garasjen :-) Skal prøve å¨få lagt inn bilder etterhvert...
    Men, for å få Onkyoen på nett, kan jeg da kjøpe et access punkt på elkjøp for å få rekkevidden?
    Det er 3 betongvegger mellom trådløs router i huset og ut til Onkyoen i garasjen...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Bruker slik selv på min Onkyo :-) Enklere blir det ikke. samt mer stabilt en trådløst igjennom 3 murvegger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset.
    har i allefall fått en aha opplevelse i dag etter jeg stilte audio out på ps3 til datastrøm...
    TrueHD lyser opp i displayet på 807`en og hvilken lyd!
    Fy flate!
    Har nå sett AC/DC live in Madrid på bluray. møkkakvalitet på bilde, men hvilken lydforskjell det ble :-)
    Så kjørte jeg 10 min med Transformers 2 og true HD er noe annet enn det som var før. Herlig!
    Opp i morgen å få barna på skolen og rett i garasjen å kjøre film!:-D
    Takk for hjelpen her inne.

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rollemann
    Takk for tipset.
    har i allefall fått en aha opplevelse i dag etter jeg stilte audio out på ps3 til datastrøm...
    TrueHD lyser opp i displayet på 807`en og hvilken lyd!
    Fy flate!
    Så bra at du er fornøyd...TrueHD er virkelig en opplevelse ! Så av og til hjelper det med teskje-mating... ;-)

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tips til hvordan det er mulig å høre musikk fra serveren på net knappen mens jeg spiller ps3 fra hdmi 2 inngangen? (onkyo 807)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    Noen som har tips til hvordan det er mulig å høre musikk fra serveren på net knappen mens jeg spiller ps3 fra hdmi 2 inngangen? (onkyo 807)
    Usikker på om dette går. Min erfaring er at om du ska ha bilde igjennom reciver må, kan du bare ha lyd fra annen kilde på reciver(cd ect.). Mens netknappen aktiverer også bilde når jeg har prøvd, og skifter derfor vekk fra PS3. Så du må nok koble PS3 rett i tv'n om vil jeg tro.

Jeg hører på musikk fra pc når jeg spiller PS3, og bruker da optisk inn, som er satt til CD. Prøvde første med aux eller noe, og da virket det ikke fordi bilde også ble aktivert.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av bad_ip
    Usikker på om dette går. Min erfaring er at om du ska ha bilde igjennom reciver må, kan du bare ha lyd fra annen kilde på reciver(cd ect.). Mens netknappen aktiverer også bilde når jeg har prøvd, og skifter derfor vekk fra PS3. Så du må nok koble PS3 rett i tv'n om vil jeg tro.

Jeg hører på musikk fra pc når jeg spiller PS3, og bruker da optisk inn, som er satt til CD. Prøvde første med aux eller noe, og da virket det ikke fordi bilde også ble aktivert.
    jeg har til nå brukt samme løsning som du bruker. Men det er så kjipt å måtte bruke kabel når den net løsninga funker som bare F til musikk. ser ut som jeg må koble en split imellom ps3 og en hdmi til tv og en til receiver . da får jeg bruke lyd via surround på de få spillene som jeg mener det trengs...fifa og andre sportsspill blir alltid spillt med full guffe på musikk :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. bare kjøre optisk fra PS3 til reciver, så slipper du HDMI splitter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-amp

Hei! Jeg tenkte jeg skulle prøve å bi-ampe 807 til dali 6006 i helga. Er det nødvendig å bruke samme type kabel på høyttalerne, eller kan jeg bruke ulike kabler på samme høyttaler?

MVh
    Bjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bhoiem
    Hei! Jeg tenkte jeg skulle prøve å bi-ampe 807 til dali 6006 i helga. Er det nødvendig å bruke samme type kabel på høyttalerne, eller kan jeg bruke ulike kabler på samme høyttaler?

MVh
    Bjørn
    Så lenge du kobler tilsvarende på begge høytalerne (og alle er ca like lange?) burde det gå fint. Har selv gått over til bi-amp, og beholdt da de gamle kablene som nå er koblet på bass og nye kabler ble kjøpt inn til mellomtone+diskant. Fikk også beskjed på Hi-Fi Klubben om at dette ikke var noe problem :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Så lenge du kobler tilsvarende på begge høytalerne (og alle er ca like lange?) burde det gå fint. Har selv gått over til bi-amp, og beholdt da de gamle kablene som nå er koblet på bass og nye kabler ble kjøpt inn til mellomtone+diskant. Fikk også beskjed på Hi-Fi Klubben om at dette ikke var noe problem :-)

Ja, de er ca like lange (2m). Da prøver vi på det og satser på at jeg hører forskjell. Har lest her på forumet at det er litt omdiskutert om bi-amping gir fordeler, men kan vel gi det en sjanse.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en gitar med preamp kobles til en 807 eller må du ha egen gitar forsterker? Hvordan i så fall?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emmerhoff
    Du trenger ikke bekymre deg om kablene ikke er like lange om det ikke er snakk om en på 1m og en på 50m :-) så "rene" ALLE kabler er i dag vil du umulig få tap i kabelen som påvirker lyden om den er 1 eller 4 meter lang. Skjerming derimot er noe annet. Har biampet med 807 til frontene mine men har vanskelig for å høre forskjell. Muligens litt psykologisk positiv forskjell.
    Men jeg tenker at om Onkyoen bruker mer strøm til færre mottakere (biamp)må det være en god ting! Synes selv det er vanskelig å huske lyden når jeg skal koble om for å teste ut om det er forskjell. Syns det utgjør mer om jeg vinkler høyttalerne litt mer/mindre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. har kjøpt onkyo 807 og kobla opp. men eg slitter med "snø" i nokre sec når eg bruker ps3 fat. dette skjer kver gang eg starter eller avslutter spill/film. Noken andre som har vert bort i dette ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever "snø" av og til når jeg bytter fra tv til ps3 i 2-3 sekunder. Men kan ikke si at det plager meg.

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1st Place: Onkyo TX-NR807 AV Receiver
    Last year Onkyo walked away with the Best Home Cinema Product award, and this year it has done it again, grabbing top spot in the Best Surround Sound Product category. Once again Onkyo has produced a surround sound receiver with so many features stuffed into it, that its sub £800 price point looks slightly unbelievable.

Obviously you've got all the latest high definition surround sound formats supported, with Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio decoding duties taken care of, while THX Select2 certification is the icing on the cake. It's not short on power either with seven channels of 180W on tap. You can also hook the TX-NR807 up to your home network, allowing you to stream music from a DLNA source, or any number of radio stations over the Internet.

But it's not just the feature set that impresses with this receiver, it's also a fine performer. Whether you're blasting out the latest blockbuster on Blu-ray or switching to stereo mode and listening to your favourite CD, this Onkyo never ceases to impress. Finally, despite it's extensive capabilities, the TX-NR807 is incredibly easy to set up and use

Onkyo TX-NR807 AV Receiver Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette

1st Place: Onkyo TX-NR807 AV Receiver
    Last year Onkyo walked away with the Best Home Cinema Product award, and this year it has done it again, grabbing top spot in the Best Surround Sound Product category. Once again Onkyo has produced a surround sound receiver with so many features stuffed into it, that its sub £800 price point looks slightly unbelievable.

Obviously you've got all the latest high definition surround sound formats supported, with Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio decoding duties taken care of, while THX Select2 certification is the icing on the cake. It's not short on power either with seven channels of 180W on tap. You can also hook the TX-NR807 up to your home network, allowing you to stream music from a DLNA source, or any number of radio stations over the Internet.

But it's not just the feature set that impresses with this receiver, it's also a fine performer. Whether you're blasting out the latest blockbuster on Blu-ray or switching to stereo mode and listening to your favourite CD, this Onkyo never ceases to impress. Finally, despite it's extensive capabilities, the TX-NR807 is incredibly easy to set up and use

Onkyo TX-NR807 AV Receiver Review - Home Cinema Reviews - TrustedReviews
    Bedre utstyrt forsterker til 7 tusen skal du lete lenge etter

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Bedre utstyrt forsterker til 7 tusen skal du lete lenge etter
    bedre lyd også

Side 16 av 44 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •