Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 44 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 862
    Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal jeg gå for 80Hz på frontene og 80HZ på subbene. Eller er det noe poeng i å overlappe på noen måte. Eks 70hz front og 90hz subber?
    Takker for svar så langt antiloop. Hadde volume for høyt på subbene sist kalibrering skal prøve å justere meg ned litt ved neste kalibrering.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er tråden til Cybervision. Han har hatt gallo ved flere anledninger og har nok bedre svar å komme med vil jeg tro. Fint oppsett du har forresten. 8)

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...usikkhule.html

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frekvensdeling

Sliter med å tilpasse subben (xtz 12.16) på min onkyo 707.Frontene mine (XTZ 99.36) er med og spiller nedover i frekvens uansett hvor jeg setter crossover. Finnes det noen innstilling ala yamahas large/small for frontene - har ikke klart å finne dette på onkyoen.

Sliter også med at onkyoen setter nivået på suben veldig høyt (+12!) når jeg kjører romkorreksjon - på tross av at det buldrer og braker inn i h... i lytteposisjon. Må justere ned volumet etterpå - ellers bunner og blåser og peser suben og hele huset rister.

Takknemmelig om noen kan hjelpe meg med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nettverkadapter Onkyo 807

Hei ! Bruker naboens nettverk (med samtykke og lurer på om det finnes en type trådløst nettverkadapter som kan kobles til Onkyoen ? Altså på ssamme type som et USB nettverk ? Kan ikke finne dette på komplett.no

mvh

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eneste jeg kan tenke meg er å kjøpe en trådløs reouter å sette den til å ta mot fra wifi og sende det ut på lan. altså motsatt vei av det som normalt brukes.

Tror det heter "bridge" eller "repeater" mode.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter litt med subben min :S

Har en XtZ 10 tommer og den spiller vannvittig høyt uansett. Må ha den på minimum og det er jo ikke morro.

Skrur den litt opp og den begynner å brumme veldig.. Noe forslag til hva jeg kan gjøre?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett teip over jordingspunktene på lednineg til stikkontakt :P

Newcomer Bungle sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Jeg sliter litt med subben min :S

Har en XtZ 10 tommer og den spiller vannvittig høyt uansett. Må ha den på minimum og det er jo ikke morro.

Skrur den litt opp og den begynner å brumme veldig.. Noe forslag til hva jeg kan gjøre?
    Hvilken forsterker har du? Det der minner litt om problemet mitt - når jeg kjører romkorreksjon på min 707 setter den nivået på suben veldig høyt, dvs innsignalet til subben blir alt for kraftig. Har du sjekket i høytaleroppsettet hvordan suben er justert ift de andre høytalerene?

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Onkyo 807.

Bassen har på en måte blitt veldig slapp.. Den er ikke lenger kjapp og stram..

Hvordan stiller jeg inn frekvensområde på bassen? Kanskje den går for høyt..

Høytalerene skal spille ned yil 80 hz..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang problemer med "No signal" på HDMI-inngang:
    Jeg har dette problemet med min Denon 2910 DVD-spiller med HDMI ut. 807'en min vil ikke ta imot HDMI-signalet og viser "No signal", men når jeg kobler DVD-spillern med HDMI rett i prosjektoren blir det bilde.

Jeg løste dette ved å heller bruke DVI-utgangen på DVD-spilleren, sette på en DVI-HDMI overgang og deretter samme HDMI-kabel til 807. Dette gir bilde, men noen ganger ved switching av input på 807 og deretter tilbake til DVD-input blir bildet bare snø og jeg må skru av og på DVD-spilleren for å få tilbake bildet.

HDMI-switchen i Onkyoen har tydeligvis noen svakheter som jeg håper de kan rette opp i firmware etterhvert(?).

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir deres 807 veldig varm? selv under lav volum?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Blir deres 807 veldig varm? selv under lav volum?
    Neh, ikkje noko ille (imho). Men eg anbefaler 5cm klaring og åpent konsoll i bakkant, men det gjeld no alle forsterkerar.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke veldig varmt, men det er varme. Jeg kjenner det godt når jeg tar hånden over forsterkeren.

Den har ca 5 cm klaring ovenfra og masse rom bak.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei! jeg kjører auto oppsett,og det er greit nok,men synes senter kanalen blir satt veldig lavt,den er den laveste av alle ht,har dali c 8,c6 og suite 0.7.
    Hvis jeg gainer opp senterkanalen kobler romkorreksjonen ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

alle onkyo blir varme, ikke noe galt. etter og hatt prøvd 807 i et par dager, er jeg ikke sikker på hva syndes om den. det bråker bra i hjemmekinoen, men når man spiller litt i stereo, er det liksom noe som mangler, for den samme følelsen ved lavt volum. på film ..virker som dekoderne henger bra med.....
    Mulig det blir bedre med andre høytalere,, onkyon virker ganske mørk i tonefallet, krispen blir liksom borte...har et par jmlab electra som jeg skal teste den med i helgen,, og se hva resultatet blir da, Sitter litt med følelsen at her er dette godt litt utover kvaliteten lydmessig... og mest mulig grims krams,,,,,man for som regel det man betaler for, for det er jo helt utrolig at de klarer og selge en slik, med det utstyret, samtidig ha et høyt nivå på lyden for under 7000kr,, håper jeg tar feil.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    hei! jeg kjører auto oppsett,og det er greit nok,men synes senter kanalen blir satt veldig lavt,den er den laveste av alle ht,har dali c 8,c6 og suite 0.7.
    Hvis jeg gainer opp senterkanalen kobler romkorreksjonen ut?
    Nei det går fint å justere de forskjellige kanaler etter romkorreksjon.

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hertis
    Nei det går fint å justere de forskjellige kanaler etter romkorreksjon.
    Takk for hjelpen8)

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En underholdende aften..

Hadde en interessant opplevelse i dag. Strømmen gikk i et stort område her da en trafostasjon brant ned, etter omtrent et halvt stearinlys kom den på igjen. Måtte inn i racket for å reboote Get-boksen, og da var selvsagt Get også nede grunnet brannen. Vel vel, tenkte jeg...film er tingen ! Inn med en BD-plate...og ingen lyd fra receiveren (Onkyo 807). Panikk er å si det mildt ! Jeg sjekket alt av innstillinger både på receiver og BD-spiller uten å finne noe. Prøvde CD, ingen lyd der heller. Litt om litt kom Get på nett, ikke et pip fra den kilden heller. Sjekket og re-sjekket alle koblinger bakpå Onkyo. En adrenalinbøtte senere fant jeg problemet : S/PDIF kabelen bakpå Get-boksen hadde falt ut da jeg re-bootet, og det resulterte altså i at receiveren ikke gjenga lyd fra noen kilder. Merkelig...men sant. Kanskje noe å ha i bakhodet for andre også..?
    Men æ vart skræmt, ja 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-NR807 - Bi amp

Hei

Er det noen som faktisk har fått bi-amp'ing til å funke på denne? Er det feil på alle Onkyo har levert?

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jtb
    Hei

Er det noen som faktisk har fått bi-amp'ing til å funke på denne? Er det feil på alle Onkyo har levert?
    Jeg får det ikke til å funke. Ved analog lydoverføring fra dvd/bd og fra pc ved spilling av musikk så funker det fint i pure audio og direct, men i stereo låter det helt forferdelig ullent.

Har sendt mail til importøren og er/var i dialog med service der, og har fått beskjed om at onkyo driver å sjekker opp rundt det og driver med testing. Men dette er nå flere måneder siden, og har ikke hørt noe enda.

Siden jeg vil bruke suben, og også bruke romkorreksjonen (siden rommet mitt er forferdelig) så vil jeg gjerne ha dette i orden.
    Begynner å bli litt utålmodig, orker ikke ha det sånn siden jeg hører på mye musikk.

Side 12 av 44 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •