Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 44 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 862
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hmm...

som en ann vinkel? hmm...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm...

som en ann vinkel? får prøve det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart firkant

Heisann
    Noen som kan ha en ide hva det kan komme av? Når jeg har brukt NET fuksjonen og skal tilbake til cbl/sat så kommer det en svart firkant midt i bilde...

Den går av når man restarter reciveren... Hva kan dette være?

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    807 har jo nettverkstilkobling og kan derfor oppdatere firmware via denne, hvordan oppdaterer man selv på feks 607/707?

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg programerte fjærnkontrollen til min 807 til å styre samsung bdp 1400 via kodene som fulgte med bruksanvisningen.Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og knoter med ny forsterker, får ikke HDlyd. Er ihvertfall ikke noe tegn til det i displayet på min 807, bruker denne sammen med en 60gb ps3. Spilleren er satt til pcm, det står også i displayet. Hva bruker dere av listening mode til blue ray??

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casseragi
    Sitter og knoter med ny forsterker, får ikke HDlyd. Er ihvertfall ikke noe tegn til det i displayet på min 807, bruker denne sammen med en 60gb ps3. Spilleren er satt til pcm, det står også i displayet. Hva bruker dere av listening mode til blue ray??
    Ettersom PS3 (frem til Slim kom) kun sender ut HD-lyd ferdig dekodet vil det kun vise Multich PCM i displayet på receiveren - dette er likevel HD-lyd.

Edit: leif

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av casseragi
    Velg Bitstream under Video Settings -> BD/DVD Audio Output Format, så sender den signalet direkte til receiveren, du har den garantert stående på Linear PCM, da dekoder PS3 før den sender det videre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vlunde: Trodde jeg hadde prøvd det!? Men du mener at det vil dukke opp hdlyd i displayet da? Får prøve imorgen...

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vlunde
    Velg Bitstream under Video Settings -> BD/DVD Audio Output Format, så sender den signalet direkte til receiveren, du har den garantert stående på Linear PCM, da dekoder PS3 før den sender det videre :-)
    Det er kun den nye PS3 Slim som har muligheten til å sende HD-lyd som bitstream. Casseragi sin 60Gb kan ikke dette, derfor må den sende lyden som PCM til receiver, og han vil da heller ikke få opp annet enn Multich PCM i displayet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Det er kun den nye PS3 Slim som har muligheten til å sende HD-lyd som bitstream. Casseragi sin 60Gb kan ikke dette, derfor må den sende lyden som PCM til receiver, og han vil da heller ikke få opp annet enn Multich PCM i displayet.
    My bad! Var ikke klar over at dette ikke var mulig, trodde det var samme som "vanlig" Dolby Digital og DTS :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer sterkt en Onkyo i denne ...7 - serien, siden disse nye modellene har såpass mange digitale innganger for både lyd og bilde, samt nettverksfunksjonalitet.

Det blir antagelig en modell til rundt 10k, dvs. NR807 eller NR1007, men de ser såpass like ut at jeg er usikker på hvilken jeg bør gå for.
    Har sjekket spesifikasjonene og lest i forumet men ser ikke noen vesentlige ulikheter bortsett fra 9.2 vs 7.2 og at NR1007 har 2 hdmi utganger.

Begge leverer 180W/kanal, har nettverksfunksjonalitet, 6 digitale audio innganger og 6 hdmi innganger, men regner med det er andre funksjoner som 1007 modellen har som ikke finnes i 807.

Lurer derfor på om noen kan si noe om forskjellene på dem, dvs. hva får man for de 4 000 mer som NR1007 koster i forhold til 807?

Har heller ikke funnet informasjon noe sted om hver av hdmi - utgangene på 1007 modellen kan switche mellom kilder uavhengig, dvs. om de fungerer som en hdmi matrix switch. Har til og med sjekket i manualen fra Onkyo men det står ingenting om dette der, så antar de to utgangene bare kan vise samme kilde til enhver tid. Noen som vet?

(Har en hdmi matrix switch allerede, så dersom NR1007 ikke kan skifte mellom kilder uavhengig er det kanskje ikke noe poeng med 2 utganger på receiveren)

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å sette delefrekvensen lavere enn 80Hz på SUB'en på NR807'en. Kan sette høytalerene til å deles ved lavere enn 80Hz, men SUB'en har jeg bare mulighet fra 80Hz å høyere. Jeg som gjør noe feil, eller er det bare sånn?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er det mulig å sette delefrekvensen lavere enn 80Hz på SUB'en på NR807'en. Kan sette høytalerene til å deles ved lavere enn 80Hz, men SUB'en har jeg bare mulighet fra 80Hz å høyere. Jeg som gjør noe feil, eller er det bare sånn?
    80hz er det laveste ja.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holder på med kalibrering av anlegg og har en 807 forsterker. Trenger noen tips til innstilling av fronter og subene. Frontene er Gallo Adiva Ti som skal spille ned til 76HZ veggmontert. Subbene er 2stk Gallo TR-1. Hva skal jeg sette som delefrekvens på frontene og subbene?. Bak på subben setter jeg delefrekvensen til 180HZ eller er det feil? Setter phase til 0, da de peker i rettning lytte possisjon. Level har jeg satt til kl 12, men det tror jeg er for mye da jeg har prøvd kalibrering tidligere og da har subbene kommet ut med -13db. Må nok justere litt ned på Level der. Har lest andre plasser at det skal være i område +/- 3db etter kalibrering. Hva setter jeg som delefrekvens i forsterkeren på sub og frontene?
    Håper på noen svar her.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke bruke delefilter i subber samtidig som du bruker deling i receiveren. Slå av filteret i subbene og sett deling i receiver på 80hz.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mulig å slå av delefiltret i subben og etter manualen til subben så står det at du skal sette delefrekvensen på 180hz som er max. og La forsterkeren gjøre jobben. "the stting chosen in the bass managment of your receiver will be the default.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey men da prøver du deg med 80hz i receiveren da og phase på 0. Volum kan du sette mellom 9-12 på subbene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også høre med Cybervision her på forumet. Han har også et oppsett med Gallo og Onkyo.
    Sist endret av BEF; 03-22-2014 kl 12:25

Side 11 av 44 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •