Rotel RMB-1095 vs. Midgard Oberon 6.1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RMB-1095 vs. Midgard Oberon 6.1

Hei,

Jeg har for tiden en Denon AVC-A11SR. Tenker å oppgradere til litt mer effekt ved å inkludere et par effektforsterkere.

Har et 5.1 oppsett, bestående av B&W DM604 S3 front og LCR600 senter. DM601 S3 bak.

Det jeg har sett mest på er Rotel 1095 (5x200w) og Midgard Oberon 6.1 (kjøper da tre stk.).
    Er det noen her som har noen erfaring med ovennevnte utstyr, eller har noen formening om hva som passer best med de høytalerene jeg nå har?

Tenker å kjøpe utstyret brukt. Anser det som oppnålig å få Rotel'en til 10 000 - 13 000 (nypris 23 000) og to Oberon 6.1 for rundt 10 000 (nypris 17000).
    Hvordan kan en forøvrig regne med at prisen vil holde seg på dette utstyret videre?

Takk for innspill!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 3 stk Oberon 6.1 til fronter og senter, og de burde ikke ha noe problem med å drive dine høyttalere rent effektmessig - selv om jeg ikke vet hvordan de lydmessig passer sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det lydmessig er en god kombinasjon, men tror kanskje Rotel'en er hakket varmere i lyden..

Noen som har noen innspill på hvordan disse to forsterkerene holder seg i verdi fremover?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgardene holder seg på rundt 10000 kr. Det har de gjort lenge, og det kommer de til å gjøre en stund også. Skal du spille virkelig høyt så vil midgardene være overlegne. Jeg fikk til og med mine 6.1 til å klippe på 604. 604 er en ekstremt tung høytaler å drive for en forsterker. Lydmessig er også Midgard en god match med B&W. Rotel skal også være bra, men det har jeg ingen erfaring med.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig fornøyd med Midgard når jeg hadde det, har bare fått testet den store 1092 eller hva den het fra rotel og da var Midgard å foretrekke.
    Det var vel å merke ikke testet på B&W.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •