Denon PMA1315R problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon PMA1315R problemer

Min minst ti år gamle Denon PMA1315R begynte for en tid tilbake å lage durelyd i høyttalerne mine (B&W 604S) når den hadde stått på en stund. Nå er lyden helt borte i den ene høytaleren mens den andre har diskant mellomtone pluss durelyd. Er det noen vits i å levere denne til reparasjon eller er det bare å kaste å finne seg ny? Er vel ikke mye verdt denne gamle forsterkeren.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er neppe verdt mer enn rundt tusenlappen. Jeg ville ha vurdert å si at nok er nok, og prøvd å finne meg noe annet - og bedre. Det ruller fort på såpass på et serviceverksted - bare det å få en diagnose kommer gjerne på en 4-5-600 kroner.

Jeg har også hatt PMA1315R sammen med B&W604 - og må si at det ble et stort løft da jeg gikk over til Primare - men det finnes sikkert mange andre helt utmerkede forsterkere på markedet som kan gjøre jobben. Men det må være kraftige saker - hvis du har tenkt å fortsatt beholde høyttalerne dine.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel rett i at den er bare å kaste. Nad C372 er kanskje ok alternativ eller hurr? Har maks budsjett på 10K. Hva med Cambrigde 840A v.2? For lyst og for lite bass kanskje men er jo i nærheten av mitt prisnivå.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å si det, men jeg tror du har rett m.h.t. Denonens skjebne. Jeg ville ikke ha brukt mye penger på å holde liv i den.

M.h.t. forsterker til dine B&W DM604, kan jeg anbefale Primare I30. Hvis du kan tenke deg å kjøpe brukt, bør du kunne holde budsjettet ditt. Jeg ble nærmest litt sjokkskadet da jeg gikk over fra Denon PMA1315R til Primare på mine DM604 - alle påstander om at DM604 er umulige å få til å spille bra, ble gjort til skamme. Det var som å få nye høyttalere i hus.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du prøve å beskrive hvordan Primare spiller.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke noe god til slike lydbeskrivelser - men kan jo prøve. Primare oppfatter jeg som fyldig, men forholdsvis nøytral. En deilig "tynge" , men uten å bli svulstig. En glatt behagelig spillestil, som er lett å like - samtidig som den har smekk og detaljer. Forholdsvis strømsterke saker - til prisen. En av de få forsterkere jeg har hørt, som har holdt mine B&W DM604 i et musikalsk jerngrep. En forsterker som passer bra til nøytrale høyttalere - ikke noe å satse på med f.eks. mine ProAc eller andre høyttalere med en litt avslappet spillestil - Patos, f.eks.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for fine og fyldige svar Ulf-B. Skal muligens på bytur i neste uke å kan da dra innom Soundgarden som fører Primare for en liten lytt. Slik at man muligens kan få et vist inntrykk av forsterkeren.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til! - men selv om jeg har vært fornøyd med Primare til B&W DM604, vil jeg gjenta at det finnes mange bra forsterkere der ute som helt sikkert kan passe, og som det kan være verdt å sjekke ut. Jeg hengte meg på denne tråden fordi jeg har hatt PMA1315R selv - sånn sett har trådtittelen sikkert gjort at du har gått glipp av en del innspill om ny forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •