onkyo 875 vs Pioneer lx71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

onkyo 875 vs Pioneer lx71

Har noen av dere prøvd begge de forsterkerene?
    Jeg har nå en Onkyo 875, men lurer på å bytte ut til Pioneer LX71.
    Dette bare for at det skal matche med resten av utstyret.
    Vet at Onkyoen er veldig kraftig, men er pioneer noe dårligere?
    Er det verdt byttet?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg har hatt begge skal jeg prøve å svare Onkyo 875 er meget kraftig og jeg likte lyden på den-særlig sub kalibreringen synes jeg var bedre enn Pioneer sin i mitt daverende rom på 16m2.

Men det som er dumt med 875 er at en ikke kan justere på rom korreksjonen i etter tid. Men det fine med Onkyoen var at den ikke "voldtok" lyden like mye som Pioneer tidligere har gjort med slank klang balanse ol. Så den brukte jeg mye med rom korreksjonen på når jeg hørte musikk.
    Med pioneer gjord et jeg ikke det men nå skal det sies at de har forandret lyd type til det bedre siden LX90/LX71/LX82 med litt mere bass og "varmere lyd" og at det nå går bra å høre med romkorreksjon i stereo. Phase kontrollen er meget bra på LX71 så jeg bruker den på mens EQ er av når jeg hører stereo. Alt på i film. En annen stor fordel er at den ikke blir varm!
    Den har stål kontroll opp til et hvis nivå på mine nåverende høytalere og jeg digger lyden på den. Kan muligens bli litt kvass i toppen mot lyse høytalere.

Onkyoen slå seg av en gang og ble veldig varm hos meg under film,men hadde også god kontroll. Men synes alt i alt at JA LX71 er bedre enn 875.

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et godt og utfyllende svar
    Er det noen andre som har meninger, så bare kom med det.
    Er fortsatt opp til vurdering å bytte.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Med pioneer gjord et jeg ikke det men nå skal det sies at de har forandret lyd type til det bedre siden LX90/LX71/LX82 med litt mere bass og "varmere lyd" og at det nå går bra å høre med romkorreksjon i stereo. Phase kontrollen er meget bra på LX71 så jeg bruker den på mens EQ er av når jeg hører stereo. Alt på i film.
    Apropos stereo, fikk min LX 71 for to dager siden - og er sålangt overveldet:-D

Men en ting greier jeg ikke å fiunne ut av, nemlig å få aktivisert subwoofer ved avspilling av CD i stereo. Bruker forøvrig "pure direct" modus i stereo og optisk inngang, men det spiller ingen rolle om det er optisk eller HDMI, signalet til subwoofer forsvinner i stereomodus.

Noen som har en forklaring på dette
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå av Pure Direct og trykk på Stereo,så kommer subben med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke det fungerer så går du inni menyen nr4 og setter speaker setting til PLUS på sub da blir den med på alle moduser bortsett fra Pure direct som kobler den og alt det andre ut.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Hvis ikke det fungerer så går du inni menyen nr4 og setter speaker setting til PLUS på sub da blir den med på alle moduser bortsett fra Pure direct som kobler den og alt det andre ut.

Der kom den ja. (trodde bare det var yes og no til sub)

Mange takk skal dere ha:-D
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •