Hei!

Jeg har en Pioneer 1016 som trenger en etterfølger.

Kjører for øyeblikket Pioneeren sammen med en Nad c370. Naden driver et par dynavoice m65, mens Pioneeren tar seg av en senter og et par surroundhøyttalere fra Proson (type stratego v2.0). I tillegg til dette har jeg en aktiv 12” Peerless sub som hjelper til når det trengs.

Planen var å kjøpe et strømsterkt beist til å drive hele dritten alene. Håper å finne en kraftig forsterker med masse punch i bassområdet, samtidig som den er fyldig og fin i det øvrige registret. Prisen bør helst ikke overstride 8000kr. Har dere her på forumet noen forslag?

Bruksområdet blir mest film og musikk. Spiller mest pop rock og dance-musikk. I filmverdenen går det mest i action og komedier. Har forresten også en ps3 som brukes til litt spilling. Her går det mest i action og sport.

Har sett litt på Onkyo 875. Man får vel denne til 7999 på netshop.no. Er det noen her som har erfaringer med denne?

En av grunnene til utskiftingen er pga de nye lydformatene som Pioneeren ikke takler. I tillegg synes jeg Pioneeren er litt for svak på de fleste områdene. Litt for lite ”sprut” i lydbilde. En annen viktig årsak til utskiftingen er den praktiske delen. Man slipper å bruke to forsterkere. Har i en bedre halvdel som setter stor pris på at antallet elektriske enheter i stuen blir redusert.

Håper på mange gode forslag!

På forhånd, Takk!