* Problem med forsterker *

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation * Problem med forsterker *

Hei!.

Jeg har da en litt eldre stereo-forsterker som jeg har et " lite " problem med. det har seg altså sånn at det ene høytaler uttaket ikke fungerer og dermed bare kan kjøre en høytaler på denne forsterkeren, dette skjedde nyelig og den fungerte veldig bra før dette skjedde. for at folk skal forstå litt bedre legger jeg ved noen bilde under.

jeg eksprimenterte litt hær om dagen og tok på strøm på forsterkeren og prøvde å koble en høytaler på forskjellige måter mellom høytaler uttakene, da fant jeg ut at de høyre uttakene fungerer som de skal, på både speaker A og B. men på venstre side derimot kommer det ingen lyd. Jeg prøvde også og koble en kabel på + på høyre side og den andre på - på venstre side da fikk jeg også lyd, men da jeg prøvde motsatt, altså - - på venstre side og + + på høyre side kom der ingen lyd.

Vedlegg 52958

Rød ring rundt dem som ikke fungerer.

Vedlegg 52959

Vedlegg 52960

Vedlegg 52961

er det noen hær som har vært borti noe lignende selv eller som vet noe om det ? må den på reprasjon eller vil ikke det svare seg? noe som kan fikses selv, kanskje ?

Takker for svar på forhånd.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne du har brukt for å drive CLS-215? I såfall vil jeg anbefale deg å droppe reparasjon, og legge pengene (pluss litt ekstra) i litt kraftigere forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Er det denne du har brukt for å drive CLS-215? I såfall vil jeg anbefale deg å droppe reparasjon, og legge pengene (pluss litt ekstra) i litt kraftigere forsterker.
    Nei nei nei. haha , har ikke brukt denne på cls-215 er ikke så dum.. dette er bare en jeg har hatt liggende sammen med noen andre høytalere

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du koblet høyttaleren mellom to plusspoler? Det er hvertfall ikke å anbefale, og vil uansett ikke gi lyd. Spilte du høyt da det skjedde? Det kan tenkes at du har brent en utgang... Ser du noen brente komponenter? (brune/misfargede/spurkne motstander eller transistorer)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Du koblet høyttaleren mellom to plusspoler? Det er hvertfall ikke å anbefale, og vil uansett ikke gi lyd. Spilte du høyt da det skjedde? Det kan tenkes at du har brent en utgang... Ser du noen brente komponenter? (brune/misfargede/spurkne motstander eller transistorer)
    Nei, koblet ikke høyttaleren mellom to plusspoler, var litt vanskelig å forklare akkurat det der, altså. + fra høytaler til + på forsterker...

har spilt helt normalt med den, ikke overdrevet for å si det sånn.

så ingen brendte spoler da jeg skjekket sist, men jeg kan se over litt mer nøyaktig nå.. kan dette eventuelt fikses selv vis jeg har brendt en utgang?.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du klarer å svinge en loddebolt samt finne navnet/verdiene på alle eventuelt ødelagte deler er du langt på vei

Har du oscilloskop? Isåfall kan du måle på kretsen med innsignal og se hvor langt i kretsen du har signal

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    Har du oscilloskop? Isåfall kan du måle på kretsen med innsignal og se hvor langt i kretsen du har signal
    Har ikke oscilloskop, nei. går multimeter ann å bruke for å skjekke dette også, eller går ikke det ann ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan måle DC-spenninger, men dessverre ikke frekvensforløp