Liten forsterker (fysiske mål) Som skal dra 2x 70w høytalere (12V)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Liten forsterker (fysiske mål) Som skal dra 2x 70w høytalere (12V)

Hei

Jeg beklager først og fremst mine maglende kunnskaper. Vet det er flere av dere som irriterer dere grønne over nOOb spørsmåla mine,men saken er at jeg kan lite og ingenting innen forsterkere osv.

Jeg har 2stk 50w (Står det bakpå) 5,5" høytalere, jeg gjerne ville hatt en liten men god forsterker til. Den bør vøre minst mulig grunnet liten plass (Ikke større en ca halvparten av en standard bil forsterker)

Er ikke interessert i og legge allverdens med penger i dette,da jeg bare skal bruke det til Ipod/Mobil for og spille musikk. Høytalerene er langt ifra noe Testvinnere for og si det slik,men de spiller helt OK. Er bare denne forsterkeren jeg hadde trengt da.

Noen som har noen gode anbefalinger her? (Annet en og be meg pelle meg vekk fra forumet elns:P)

Er det mer dere må vite,så kan jeg se hva jeg kan finne ut av.

EDIT: Beklager. Skrev feil. Er 50w,ikke 70w

http://i54.photobucket.com/albums/g1...0072009260.jpg

Tok et bilde

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med "12V"? Skal forsterkeren gå på batteri?

Dessuten, "70W" sier ingen ting om høyttaleren. Det forteller hva den kortvarig kan tåle av påtrykk. Kjenner du høyttalernes impedans? Det er viktig ved valg av forsterker. Dessuten følsomhet eller driftseffekt, som forteller hvor sterkt høyttalerne kan spille.

Ellers, sjekk T-amp tråden http://avforum.no/forum/receivere-fo...rad-t-amp.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La til mer info

Og beklager igjen. Er til et 12V batteri ja.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4life
    La til mer info

Og beklager igjen. Er til et 12V batteri ja.
    Harman Kardon CA-280 - Bilradiospesialisten - 2-kanals forsterker

HK forsterker til bil på tilbud. Antar at denne har kompakte mål, er jo bare å ta et kjapt søk på nettet eller en tlf til bilradiospesialisten. Men da dette er en 2 kanaler har du ikke muligheten til å koble til en sub om man vil ha senere.

Får vel 4 kanalere til et par lapper også som kan takle et par lett-drevne høyt + en lettdreven sub også, men disse er ofte hakket større i fysiske mål.
    Foreslår at du tar mål å finner ut hvor mye du har å gå på før du handler noe.

Anmoe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja den var liten nok Kyunne faktisk vært større og. er denne noe som kan drive 2x av høytaleren jeg linket bilde til? If so,så tror jeg at jeg går for den.

Det jeg lurer på er vell om den er dugende,og at jeg kan spille høyt over lang tid ?

Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av anmoe
    Harman Kardon CA-280 - Bilradiospesialisten - 2-kanals forsterker

HK forsterker til bil på tilbud. Antar at denne har kompakte mål, er jo bare å ta et kjapt søk på nettet eller en tlf til bilradiospesialisten. Men da dette er en 2 kanaler har du ikke muligheten til å koble til en sub om man vil ha senere.

Får vel 4 kanalere til et par lapper også som kan takle et par lett-drevne høyt + en lettdreven sub også, men disse er ofte hakket større i fysiske mål.
    Foreslår at du tar mål å finner ut hvor mye du har å gå på før du handler noe.

Anmoe
    Rettelse.
    Her er den enda billigere..
    Deal.no: Lyd & bilde, Harman/Kardon CA280

Størrelse: (L x B x H) 284mm x 234mm x 62mm
    Bernhards Billyd og Satellitt TV AS - HARMAN/KARDON CA280

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestiller denne jeg Virker jo som et bra kjøp. Er dette en forsterker som jeg kan spille greit med uten og måtte tenke på om høytalere eller forsterker blir ødelagt?

Takker for linker forresten Knall!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 4life
    Bestiller denne jeg Virker jo som et bra kjøp. Er dette en forsterker som jeg kan spille greit med uten og måtte tenke på om høytalere eller forsterker blir ødelagt?

Takker for linker forresten Knall!
    er nok ikke rare greiene som skal til for å drive de høytalerne dine vil jeg tro. Slik at det skal nok bli mere futt i de med forsterker. Om du kan spille ubegrenset høyt uten forvrenging kan jeg ikke garantere, min vil nok kan spille opp en del mere, enn med vanlig cd-spiller som tilkobling. Uansett hvilken forsterker du skal ha, bør du ha en skikkelig strøm og jordingskabel. Hør med selger om hva de anbefaler på en slik forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det dumt da,og handle den forsterkeren kanskje? Jeg er som sagt ikke noe HIFI fyr,og synes høytalerene spiller helt greit. Og om jeg kan få spillet musikk relativt høyt uten og måtte tenke på at ting kan sprenges,så er jeg kjempefornøyd.

Vet ikke om dere har vært borti slike mini forsterkere (11cm i lengde,halvparten i bredden osv. Er slik jeg har drevet høytalerene med før,men den sa takk for seg. Kom ikke lyd fra høytalerene lenger,så antar forsterkeren ikke takla det. Sto 300w RMS på den. Betalte 10 Euro for den på Ebay:-| Vil bare ikke ende på samme måten,bare denne gangen tape mye mer penger.

eller at høytalerene tar ferie. Men er vell ingen garanti for dette i guess.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker t-amp umiddelbart her.................

http://avforum.no/forum/receivere-fo...rad-t-amp.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,da har jeg vært og sett på den Harman Kardon CA-280 Forsterkeren,og grom som den var,så ble den fysisk for stor.

Så har hoppet litt over på denne T-Amp bølgen
    Kom over denne her på ThinkGeek.com:
    ThinkGeek :: Pocket-size 50 Watt T-Amplifier

Tenkte den der måtte jo være perfekt. Bare klippe over AC adapteren som medfølger og koble den direkte på batteriet.

Men så står det jo 24V. Kilden jeg skal bruke den på er 12V. Da sier det vell pang,knas??

Tenkte bare den var nice for jeg har hverken Ebay,eller Paypal,og det var eneste stedet som tok bank kort.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så farlig å koble en 24 V dings til 12 V. Den andre veien derimot....

Men den funker neppe optimalt på 12 V - hvis den funker i det hele tatt.

Du finner mange andre T-amper som går på 12V. Også her i Norge. Sjekk nyere postinger her på forumet!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •