Yamaha reciver til film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha reciver til film

Hei. Skal kjøpe meg en ny forsterker som skal erstatte Pioneer VSX-416. Har nå skaffet meg noen HDMI kilder inkl. en Blu-ray spiller og ønsker å få nyte den nye HD-lyden og få HDMI switch i forsterkeren.

Siden jeg stort sett skal bruke den til å se på film, så har jeg lest meg fram til at Yamaha er tingen å satse på. Har i dag noen billige høytalere + sub(5.1), men planlegger å bytte dem ut om noen år. Derfor så vil jeg at forsterkeren skal være litt framtidsrettet.

De jeg har sett på er:
    Yamaha RX-V465
    Yamaha RX-V765

Jeg har nå kun 5.1 høytaleroppsett og kommer ikke til å utvide til 7.1 på lang tid. Derfor så lurer jeg på om RX-V765 blir noe bedre enn RX-V465 i 5.1 oppsett. Jeg synes det er unødvendig å betale mye for 2 kanaler jeg ikke kommer til å bruke(blir nok ikke Bi-Amping heller i nærmeste framtid).

Setter pris på all tilbakemelding!

/Tommy

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største forskjellen mellom disse to så vidt jeg kan se er
    - Bedre effekt på 765.
    - Upskalering av analoge signal (sending av analoge signaler) via HDMI på 765.
    - Forskjellig effekter som ligger på 765 som en ikke får på 465.
    - Bi-amping på 765 (men dette skriver jo at er forløpig ikke så viktig).

Ellers er det noen småting her og der.

Jeg er veldig fornøyd med min 765 som driver B&W DM685/HTM62 og noen nanosat bakhøytalere. God drivkraft på film, og spiller veldig bra på musikk og (etter min smak iallefall).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding.

Det er jo noen forskjeller her, men jeg er litt usikker på om de er hvert nesten 3 000,- i forskjell i pris.

Jeg har sett spec på effekten på begge, men har vansligheter med å sammenlinke hvor mye mer effekt det er på 765. Et sted så står 465 med 4 ohm og 765 med 8 ohm. I prisguide står 765 med 95 Watt og 465 med 105 Watt.

På yamaha.no står det for 465:
    DIN Standard Power (4 ohms, 1kHz, 0,7%THD): 5 x 120W

For 765:
    DIN Standard Power (4 ohms, 1kHz, 0,7%THD): 7x145W
    Standard Power RMS (8 ohms, 20-20.000Hz):7 x 95 Watt (0.08% THD)

Jeg vet at jeg ikke skal vektlegge watt så mye, men trodde at de var en grei pekepinn når du sammenlinket innenfor samme merke. Hvis du bare bruker 5 av 7 kanaler, får du da mer effekt ut av hver kanal??

/Tommy

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid vanskelig og vektlegge dette med watt.

Hvis du ser på antall watt som enheten kan trekke fra støpselet i veggen så trekker 765 ca 400W, mens 465 trekker litt over 200W. Sånn sett er 765 nesten dobbelt så sterk. Jeg synes iallefall 765 er en god og sterk forsterker.

Jeg tror nok du får mer ut av forsterkeren hvis du bruker 5 ut av 7 kanaler, men jeg tror nok det er helt umulig å få de tallene som yamaha har lagt ut med alle 5 i drift...

Active eha sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Nittedal
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viktig forskjell på 765 vs. de lavere variantene, er at den har pre-out på alle kanaler. Dette gjør det mulig å oppgradere til effektforsterkere senere.
    Dolby Atmos 7.1.4 : Yamaha CX-A5100 : Emotiva XPA-3 + 2xUPA-500 : Sony HW50 : 106'' : Intel NUC : Darbee Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også et 5.1-anlegg og vurderte ny AV receiver med HDMI. Jeg vurderte lenge RX-V465 som et glimrende og rimelig alternativ, men endte til slutt opp med RX-V565 pga. mulighet for 7.1, bi-amping og ikke minst 1080p oppskalering av analoge kilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klarer min yamaha?

Dette er kanskje en gammel tråd men men
    jeg har en yamaha rx-v465 som jeg nå benytter et cerwin vega 5.1 sett til, dette funker ganske bra, men jeg vurderer å invistere i nye høytalere.
    derfor lurer jeg på om min yamaha klarer å drive:
    SVS sub og Klipch resten

SVS PC12-NSD | RF-52 | RS-52 | RC-52
    eller samme settet bare med rf-62 som front

håper på svar...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •