5.1 analoge utganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

5.1 analoge utganger

Heisann,

Tenker å bruke de analoge utgangene på min fremtidige bluray-spiller til min H/K AVR-7500 og har et par spørsmål..

Har for tiden bare fire høyttalere i oppsettet; FR, FL, SR og SL. Må jeg likevel koble til alle seks utgangene (mine fire + senter og sub) og la forsterkeren fordele lyden, eller holder det å bruke kun de fire utgangene? Vil det i det hele tatt fungere?

Og; står jeg fritt til å bruke hvilke kabler som helst, dvs RCA-, komponent- eller S/PIDF-kabler?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sette opp et 7.1 anlegg til å spille på bare én høyttaler om du vil, det bestemmer du i receiverens eller Blu-Ray spillerens meny. Kabler til multikanal selges i sett også, kanskje det er lurt å kjøpe et sett der dekker dine fremtidige behov?
    Kobler du sammen med optisk kabel får du ikke hd lyd fra din Blu-Ray spiller, da må du bruke de analoge utgange ja....

Newcomer runnis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du kan sette opp et 7.1 anlegg til å spille på bare én høyttaler om du vil, det bestemmer du i receiverens eller Blu-Ray spillerens meny. Kabler til multikanal selges i sett også, kanskje det er lurt å kjøpe et sett der dekker dine fremtidige behov?
    Kobler du sammen med optisk kabel får du ikke hd lyd fra din Blu-Ray spiller, da må du bruke de analoge utgange ja....
    Det var for å nyte godt av HD-lyd jeg vil bruke de analoge utgangene ja, noen ny receiver blir nok ikke med på dette års budsjett Regner med det vil bli bedre lyd med HD-analog fremfor digital dts/dd?

Noen anbefalinger til multikanals-kabler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •