Lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10

Tråd: Lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd

Hei.

Noen guruer som har et kjapt svar på et kjapt spørsmål?

Ps3, Onkyo 875 og Pioneer 5090. Finnes det noen innstillinger på Onkyo/Pioneer for å høre musikk fra Ps3 når tv er skrudd av. Synes det er tungvindt å måtte ha på tv for å høre musikk. Kjører lyd via HDMI.

Hva må jeg gjøre? Med en gang jeg skrur av tv forsvinner lyd.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke svare på spr. men anbefaler deg å skaffe en rimelig psp så kan du bla i musikken uten å ha på tv'n! Jeg får da musikk uten å ha på tv'n så er vel på onkyo'n feilen ligger vil jeg tro:neutral:

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Hvordan har du koblet og hvilken TV har du?

Er HDMI fra PS3 koblet direkte til Receiver eller TV?

Onkyo snakker iallefall med Panasonic TV og kilder (Viera link) og Toshibas Regzalink og skrur man av TV slår man også av spiller, dersom man har på den innstillingen, fullt mulig å slå av i receiver. Mulig de kan gjøre det samme med PS3 og Sony TV. Mener på at de støttet Sony sitt utgave av "Viera link".

Blir PS3 slått av, eller durer den i vei videre?

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se om dette går : setup/hardware setup/hdmi/hdmi control (RIHD)/power control - on.

Da skal det gå hvis forsterker står i Standby.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Kan ikke svare på spr. men anbefaler deg å skaffe en rimelig psp så kan du bla i musikken uten å ha på tv'n! Jeg får da musikk uten å ha på tv'n så er vel på onkyo'n feilen ligger vil jeg tro:neutral:
    Problemet er at forsterkeren gidder ikke gi ut lyd når han ikke føler noen tv

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv PS3, onkyo 805 og pioneer 508, og jeg har samme dilemma.
    Bruker ikke PS3 som lydkilde, da jeg har Spotify og DAC.

Når man kjører hdmi via onkyo og til pioneer så må man ha bilde (på slått tv) får å få lyd.

Du kan bruke optisk / MultiAV utgangen
    Men da får du ikke HD lyd på film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Hei!

Hvordan har du koblet og hvilken TV har du?

Er HDMI fra PS3 koblet direkte til Receiver eller TV?

Onkyo snakker iallefall med Panasonic TV og kilder (Viera link) og Toshibas Regzalink og skrur man av TV slår man også av spiller, dersom man har på den innstillingen, fullt mulig å slå av i receiver. Mulig de kan gjøre det samme med PS3 og Sony TV. Mener på at de støttet Sony sitt utgave av "Viera link".

Blir PS3 slått av, eller durer den i vei videre?
    Hdmi er koblet fra Ps3 til Reciever. Tv er en Pioneer 5090. Problemet er at når jeg skrur av Tv så kutter Onkyo også å sende lyd, Hvis dette går an å skru av i Onkyo så er jeg interessert i å høre. Jeg har ikke funnet ut av det ihvertfall.

Ps3 blir fortsatt stående på. Er ikke den som er problemet. Problemet er linken mellom Onkyo og Pioneer tv. Når den ikke får vise bilde, gidder den ikke sende ut lyd heller...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Chrisonfire
    Jeg har selv PS3, onkyo 805 og pioneer 508, og jeg har samme dilemma.
    Bruker ikke PS3 som lydkilde, da jeg har Spotify og DAC.

Når man kjører hdmi via onkyo og til pioneer så må man ha bilde (på slått tv) får å få lyd.

Du kan bruke optisk / MultiAV utgangen
    Men da får du ikke HD lyd på film.

Da må jeg inn på ps3 for å bytte hver gang jeg skal se film.....

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Treespider
    Se om dette går : setup/hardware setup/hdmi/hdmi control (RIHD)/power control - on.

Da skal det gå hvis forsterker står i Standby.
    Ser fordeler med denne på, men når jeg da skrudde av tv slo den både av receiver og spiller. Hadde dette av som standard og fortsetter med et

Likevel slås spiller av når jeg setter TV i standby, med HDMI control av, receiver holder seg på.

Hvis jeg vil slå TV av kan jeg gjøre det ved å trykke den av, eller gå på meny i spiller, da kommer TV power opp, trykker jeg på denne slår den TV av, mens spiller og forsterker fortsetter i sus og dus.

Med Viera link av i både TV og spiller gjør jeg hva jeg vil. Synes det er rart at flere ikke får kjøre lyd via HDMI uten at TV er på. Skjer dette også om TV slås av manuelt/med knapp og om TV ikke er på når dette setter på musikk?

Har pioneer noe i menyen sin som kan slås av? Har du slått av HDMI controll i Onkyo?
    Min onkyo er jo ikkje avhengig av å være tilkoblet en TV, så tror derfor ikkje det er i den det ligger heller, med mindre noe er på som skal være av.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Ser fordeler med denne på, men når jeg da skrudde av tv slo den både av receiver og spiller. Hadde dette av som standard og fortsetter med et

Likevel slås spiller av når jeg setter TV i standby, med HDMI control av, receiver holder seg på.

Hvis jeg vil slå TV av kan jeg gjøre det ved å trykke den av, eller gå på meny i spiller, da kommer TV power opp, trykker jeg på denne slår den TV av, mens spiller og forsterker fortsetter i sus og dus.

Med Viera link av i både TV og spiller gjør jeg hva jeg vil. Synes det er rart at flere ikke får kjøre lyd via HDMI uten at TV er på. Skjer dette også om TV slås av manuelt/med knapp og om TV ikke er på når dette setter på musikk?

Har pioneer noe i menyen sin som kan slås av? Har du slått av HDMI controll i Onkyo?
    Min onkyo er jo ikkje avhengig av å være tilkoblet en TV, så tror derfor ikkje det er i den det ligger heller, med mindre noe er på som skal være av.
    Med en gang tv skrus av forsvinner lyden. Men kan godt bytte kanal og slike ting med tv. Så lenge tv er på og i hvilken som helst modus får jeg lyd. HDMI control er skrudd av på Onkyo.

Skjønner ikke dette jeg. Selv om lyden overføres via HDMI må det vel kunne gå å høre musikk uten å ha tv på....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •