Litt hjelp til valg av komponenter til nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt hjelp til valg av komponenter til nytt anlegg

Hei.

I går var jeg så heldig at det lille anlegget mitt tok kvelden, så nå er tiden inne til å kjøpe nytt. Og når jeg først skal kjøpe anlegg, kan jeg like gjerne kjøpe kvalitet.

De receiverene jeg har sett på er
    Onkyo TX-SR807 receiver sort
    Yamaha RX-V765 Black

Når det gjelder høyttalere foran har jeg sett litt på Dynavoice Finale 10 Tower, men jeg er åpen for andre forslag.

Anlegget skal for det meste brukes til film, men også en del musikk og jeg har satt en grense på ca 15 000 for komplett 5.1 anlegg inklusive forsterker.

Jeg har et par Dynavoice S-4 jeg kan bruke som midlertidige bakhøyttalere til jeg får skaffet noe bedre. Så om noen kan hjelpe meg med å finne gulvhøyttalere, center, sub og forsterker for 15000 hadde det vært supert

Eventuelt kan jeg gå får en pakkeløsning.
    Av pakker har jeg sett på: Dynavoice Def. 5.1-pakke Black, XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Stereo/Surroundpakker.

Jeg har sett på diverse andre pakker på surround.no, men alle inneholder yamaha v663 som bare har 2 hdmi inn. Noe som blir litt for lite til ps3, htpc og tv-boks (homebase)
    Jeg trenger også muligheten til å koble ipod touch til receiveren for å spille av musikk, men ser at begge receiverene over har tilkobling for dette.

Jeg ser mye bluray så, forsterkeren må kunne dekode alle nye HD-formater
    Rommet det anlegget skal stå i er på ca 20 kvadrat.

Noen som har noen forslag eller innspill angående det jeg har funnet??

På forhånd takk

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    Hei.

I går var jeg så heldig at det lille anlegget mitt tok kvelden, så nå er tiden inne til å kjøpe nytt. Og når jeg først skal kjøpe anlegg, kan jeg like gjerne kjøpe kvalitet.

De receiverene jeg har sett på er
    Onkyo TX-SR807 receiver sort
    Yamaha RX-V765 Black

Når det gjelder høyttalere foran har jeg sett litt på Dynavoice Finale 10 Tower, men jeg er åpen for andre forslag.

Anlegget skal for det meste brukes til film, men også en del musikk og jeg har satt en grense på ca 15 000 for komplett 5.1 anlegg inklusive forsterker.

Jeg har et par Dynavoice S-4 jeg kan bruke som midlertidige bakhøyttalere til jeg får skaffet noe bedre. Så om noen kan hjelpe meg med å finne gulvhøyttalere, center, sub og forsterker for 15000 hadde det vært supert

Eventuelt kan jeg gå får en pakkeløsning.
    Av pakker har jeg sett på: Dynavoice Def. 5.1-pakke Black, XTZ 99 + 93-pakke 5.2 Stereo/Surroundpakker.

Jeg har sett på diverse andre pakker på surround.no, men alle inneholder yamaha v663 som bare har 2 hdmi inn. Noe som blir litt for lite til ps3, htpc og tv-boks (homebase)
    Jeg trenger også muligheten til å koble ipod touch til receiveren for å spille av musikk, men ser at begge receiverene over har tilkobling for dette.

Jeg ser mye bluray så, forsterkeren må kunne dekode alle nye HD-formater
    Rommet det anlegget skal stå i er på ca 20 kvadrat.

Noen som har noen forslag eller innspill angående det jeg har funnet??

På forhånd takk
    Hei,og velkommen til forumet
    Tror nok jeg hadde valgt Onkyoen du linker til av de to!
    Den er en god del kraftigere!
    Bruk så resten av pengene til å å kjøpe et par skikkelige fronthøytalere i første omgang,bruk de dynavoicene dine bak,og så utvider du med sub og senter,ev nye bakhøytalere når du har fått spart opp litt!
    Med en sånn reciver,og noen gode fronter kommer du ganske langt uten sub faktisk - hvertfall til musikk!
    Hva blir mest brukt da - film el musikk?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer til å bli mest brukt til ca 70/30 til film og musikk (film 70)

Jeg har sett litt på Dynavoice Finale 10 Tower. Hvordan vil denne være være til film?

Tittet også på XTZ 99.32 Pianolakk, Dynavoice Definition DF-6 Black, Proson R63 MKII Black Oak.

eller kanskje denne pakken er noe Proson R63 MKII pakke 5.0 .

Jeg er ganske blank når det kommer til anlegg, men jeg har begynt å lese rundt på nettet for å finne ut av ting

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes bra ut i følge artikkelen. 9500 for hele systemet.

Men spiller de to i front like godt som et par store gulvhøyttalere i samme prisklasse?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har SBS-01 til fronter selv bare med annen sub og de spiller veldig bra, særlig til prisen. Så små høyttalere må selvsagt ha sub for å fylle på i bunn, men jeg mener du får bedre lyd for pengene med disse enn med gulvhøyttalere til samme prisen med mindre du kjøper brukt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestemt meg for å gå for forsterkeren fra Onkyo med en eller annen høyttalerpakke.

De pakkene jeg har funnet som er sånn ca innenfor 10 000 er
    SVS SBS-01 med SVS PB10-NSD New
    DALI Concept 6 Høyttalersystem
    JBL ES80 Høyttalerpakke
    Dynavoice Def. 5.1-pakke Black
    Dynavoice M-85-pakke i Sort farve
    Yamaha NS777-5.0-pakke

De to siste med muligens en av disse to subbene: XTZ 99 W10.16 pianolakk Dynavoice Sub SW-10 Black

Hvilken av disse pakkene spiller best og og har best lydbilde? Som sagt så ser jeg mest på film, men det går med en del musikk også.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'ene er litt mørke og tilbaketrukket i lyden. Jeg foretrekker det så derfor var de mitt valg, men hvis du vil ha veldig åpen og stor lyd så er kanskje noen av de andre et bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig holder jeg en knapp på svs Det virker som de gir god lyd og valuta for pengene. Og om lyden ikke blir helt optimal , kan jeg etter hvert skaffe meg et par nye fronthøyttalere og lage 7.1 system.

Hvilke sjangre innen film og musikk bruker du anlegget ditt til? Jeg hører for det meste på hip-hop og rap og ser mest acition

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller mye forskjellig og synes at høyttalerne passer godt til alt fra Epica til Bel Canto og Diana Krall.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut.

Lurer på om jeg går for svs'ene Men før jeg bestemmer meg, må jeg ta en tur rundt i byen og høre på diverse anlegg hos f.eks. hifiklubben og soundgarden. Så kanskje jeg får en pekepinn om hva egentlig ønsker av et anlegg.

Hva gjorde at du bestemte deg for akkurat det anlegget?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •