Hjelp til receiverkjøp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til receiverkjøp.

Heisann!

Uerfaren innen dette, men ønsker å kjøpe ny receiver med tilhørende subber til en rimelig penge. Kjøpte Patos Basic 410 MK 2 gulvhøyttalere fra komplett i fjor, og trenger noe som passer greit til disse. På receiveren skulle det helst vært mulighet for tilkobling av mediacenterpc + tv-dekoder, så må vel muligens ha 3 hdmi innganger?

Passer det best med aktiv subber til et slikt "system", og hvor stor bør den være for å få skikkelig lyd på vors?

Prisgrense på ca 7-8 tusen.

Håper noen gidder å hjelpe meg!

Andreas

Newcomer perkforr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andrstor
    Heisann!

Uerfaren innen dette, men ønsker å kjøpe ny receiver med tilhørende subber til en rimelig penge. Kjøpte Patos Basic 410 MK 2 gulvhøyttalere fra komplett i fjor, og trenger noe som passer greit til disse. På receiveren skulle det helst vært mulighet for tilkobling av mediacenterpc + tv-dekoder, så må vel muligens ha 3 hdmi innganger?

Passer det best med aktiv subber til et slikt "system", og hvor stor bør den være for å få skikkelig lyd på vors?

Prisgrense på ca 7-8 tusen.

Håper noen gidder å hjelpe meg!

Andreas

Jeg hiver ut et forslag:

Onkyo TX-SR607B 4995,-

XTZ 99 W10.16 subwoofer 2890,-

Dette blir 7885,- uten frakt. Hadde jeg fått tillatelse av dama hadde dette vært min løsning bortsett fra at jeg har Onkyo TX-SR875.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke må ha HD-dekoding i receiveren så står det en del med greit pris på torget.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Ser veldig interessant ut med ditt forslag perkforr, helt på grensen prismessig, men er helt klart under vurdering. Hvis noen kanskje kunne kommet med et litt billigere alternativ så hadde ikke det vært så dumt.

Med hd-dekoding i receiveren menes det?

Jeg er ingen lydfrik, har egentlig null peiling på dette, så hjelpen er uvurderlig

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD er de nyeste lydformatene som du får på blu ray. Dolby TrueHD, DTS HD MA etc.

Hvis du ikke MÅ ha dette så er det brukte receivere som er såpass billige at du kan kjøpe en kraftigere sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste jeg tror jeg må ha, hvis jeg har forstått dette rett er:
    - hdmi-svitsjing
    - minimum 2 in/1 ut hdmikoblinger

En kraftigere subber er nok ikke nødvendig da jeg ikke vil bli kasta ut av leiligheten med det aller første (er student).

Det jeg er ute etter er å ha et bra anlegg til spilling av musikk både på vors og til nytelse, samt en litt bedre opplevelse til spilling og filmtitting en det jeg har vært vant med med den eldgamle forsterkeren jeg bruker nå. Det skal være enkelt og skifte mellom de forskjellige mediene (tv/film, spilling, musikk).

I forhold til Onkyo TX-SR607B nevnt i posten over, hvor mye eller hva taper jeg med et alternativ som Komplett.no - Yamaha RX-V365B hjemmekinoreceiver ?

Jeg er ikke storkrevende når det kommer til lyd, ønsker bare enn litt bedre opplevelse enn det jeg har vært vant med (som ikke er mye). Bær med meg, er ute på tynn is her

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du å bygge ut til surround senere, eller blir det stereo + sub i framtiden også? Dette er noe som bør vurderes hvis du ønsker å beholde utstyret i endel år.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fattig student i noen år til, og har ingen veldig fast bopel enda, så har ingen store planer enda ihvertfall. Men vil jo selvsagt ikke utelukke litt utvidelse om noen år(les: rimelig mange).

Studentøkonomien har 1. prioritet, så det blir nok stereo+sub endel år til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden