Beste måte og koble forsterker til PC? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    det er ingen referanse, det kommer ann på kortet. f.eks et lydkort med gode analogutganger kan spille ringer rundt en ekstern dac etc. og omvendt.

jeg ville iallefall ikke brukt 1750kr på et lydkort viss du bare skal bruke coax digital. det er helt bortkastet.. mitt hovedkort medfølgte 2 optiske og 2coax på en brakett. slikt koster ingenting..

selv bruker jeg dette, analogt:
    Procom Music
    og det kan jeg sterkt anbefale, låter kanon! og sansynligvis enda bedre med balanserte kabler.

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Malcolm
    det er jo masse nytting informasjon her som er logisk og stemmer. bla. det med at ud kan ødelegge inngangstrinnet på forsterker.. bruke toslink, det er jo bare en plastikk kabel så den overfører ikke noe strøm..

noen som vet om det er farlig for forsterker og bruke coax istede for optisk når det gjelder digital lydoverføring? bruke coax nå, men har tenkt tanken lenge med å skifte til optisk. men da må jeg ha nytt lydkort...

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, farlig er det ikke. Det er bare snakk om eventualiteter, siden optisk gir galvanisk skille så har man eliminert en mulighet for jordsløyfe.
    Man kan få problemer med jording hvis man kobler en PC til forsterkeren, som også er koblet til kabel-TV. Da er det mange variabler / eventualiteter man kan komme ut for.

Newcomer Terrawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde meg også med å kjøre lyd via mini-jack til rca kabel. Det ble både støy og skrapelyder, skikkelig dårlig så. Så forsøkte jeg via HDMI fra PC til forsterker og det funker helt perfekt. Noe helt annet også er det enkelt da.. Også kan jeg endlig nyte musikken i fra Spotify8-)

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Nei, farlig er det ikke. Det er bare snakk om eventualiteter, siden optisk gir galvanisk skille så har man eliminert en mulighet for jordsløyfe.
    Man kan få problemer med jording hvis man kobler en PC til forsterkeren, som også er koblet til kabel-TV. Da er det mange variabler / eventualiteter man kan komme ut for.
    jo, det er det. hilsen en som har ødelagt 2stk forsterkere på den måten.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •