Onkyo TX-SR607: kan audio source velges på HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR607: kan audio source velges på HDMI?

Etter å ha lest litt her på forumet er en Onkyo TX-SR607 på vei - forhåpentligvis lander den til helga.

Den erstatter min JVC SRX-5042. I all hovedsak fordi det meste av utstyret som spiller over den nå også har HDMI, og jeg ønsker å få ryddet litt opp (både i kabler og fjernkontroller) og også få bedre lyd.

Valget falt på Onkyo'enfordi mange her på forumet anbefaler Onkyo'en som en gylden middelvei for de som skal ha en forsterker som skal benyttes til både musikk og film.

Har bla. en litt eldre PC som kjører HDMI konvertert over DVI-utgangen (ikke plass til grafikkort med HDMI). Her er det naturlig nok ikke lyd med, så lyden går på S/PDIF inn til forsterkeren.

Noen som vet om man på Onkyo'en kan velge audio source på en gitt HDMI-inngang, eller om den forutsetter at audio også går over HDMI? Mao. kan man velge at lyden på en HDMI-inngang skal hentes fra en av S/PDIF inngangene?

PC'en skal nok på sikt byttes ut, men foreløpig er oppsettet som over. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På både min TX-SR606 og 876 går det i alle fall fint. Der kan en for eksempel velge at HDMI1-inngangen, samt en av enten optisk eller koaks SPDIF skal utgjøre DVD-kilden. De analoge input'ene er de eneste som er låst mot én kilde. Regner med at det er slik på 607 også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •