Hjelp! Primare-forsterker blir ekstremt varm... Er dette normalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp! Primare-forsterker blir ekstremt varm... Er dette normalt?

Jeg har forsøkt å spørre om dette før uten å få et eneste svar:-( , så jeg prøver igjen med nytt mot!

Jeg har hatt en SPA21 i nesten to år og forsterkeren blir så varm at det virker unormalt. Selv etter at forsterkeren har stått på standby et døgn med kun det røde lyset på forran, er forsterkeren overaskende varm og jeg kan høre viftene gå, hvis jeg lytter. Området med Primaremerket på lokket blir ekstra varmt og jeg kan holde hånden der i kanskje tre sekunder før jeg brenner meg... Her om dagen fikk jeg ikke skrudd på forsterkeren fra standby, hverken med fjernkontroll eller knappen forran, men dette så ut til å være et engangstilfelle så langt...

Er det noen som opplever det samme eller ikke opplever det som kan bekrefte? Jeg er bekymret også for brannfare..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke får svar her kan du jo kontakte forhandler, importør eller fabrikken direkte.
    Noen forsterkere har ganske høy bias justering, men det lyder litt ekstremt her ja. Kanskje den må justeres.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en SPA-20 - altså forgjengeren til din SPA-21 - og den skulle ha masse luft rundt seg. Hvis du ikke har masse luft rundt din SPA-21 - og da snakker vi fri åpning til alle fire sidene pluss minst 10 cm over - da blir den fort altfor varm. Den blir i og for seg varm med masse luft rundt seg også, men ikke SÅ varm at du skulle brenne deg.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Forsterkeren står inni en luftig soundstyle rack, dog med kun 4-5 cm klaring til hyllen over. Det kan jo ha litt å si, men det er ingen varmekilder i nærheten. skal prøve å fjerne hyllen over og se om det hjelper:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •