Forsterker/Reciever til bruk med Bose Jewel Cubes.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Forsterker/Reciever til bruk med Bose Jewel Cubes.

Hei!

Jeg har kjøpt meg et sett med Bose Jewel Cube høytalere (4 sat. + 1 center), og i den forbindelse ønsker jeg også og kjøpe meg en forsterker som kan benyttes i kombinasjon med disse.

Disse satelitthøytalerene liker ikke frekvenser under 200 Hz, og jeg vil derfor veldig gjerne ha en forsterker med muligheten til å begrense nettopp dette. Spørsmålet blir derfor om dette er noe "alle" forsterkere har? Eller er jeg nødt til å se etter en spesiell type?

Evt noen som kan anbefale meg en forsterker? Prisklassen jeg ser etter er fra 2000-5000 kr. Den bør inneha det nødvendige av standarder, men har ikke behov for mer enn 5.1 lyd.

Dersom noen tilfeldigvis skulle ha noen tips om en aktiv sub som skulle passe godt til ditte systemet tas det gjerne imot med takk Den bør være forholdvis liten, og gjerne levere bra opp mot toppsjiktet også (200Hz).

Håper vi kan holde denne tråden til det jeg spør om. Har lest en del på forumet her, og det virker som noen folk er negative til Bose. Jeg har kjøpt de fordi jeg syntes de høres helt ok ut, de ser bra ut, og ikke minst fikk jeg de til en bra pris.

På forhånd takk!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har hatt et aktivt BOSE Acoustimass 5 sett i ørten år og det har alltid spilt bedre enn hva som er lov til å forvente av så små høyttalere.

Jeg har en Yamaha RX-V663, utgått modell. Den kan sette X-over på maks 200hz. Dette er en billig receiver, 4300kr, så jeg tror ikke at 200hz er spesielt for den.

Å finne en sub som som spiller bra fra 200hz og ned til det laveste kan bli litt værre. Kanskje to sub'er hadde vært tingen hvis du får kalibrert det til å spille bra sammen? En til mellombass og en til dypbass. Jeg har 2 SVS PC12-NSD og når jeg setter X-over til 200hz så blir lyden forferdelig. Opp til 120hz går greit, men over der blir lyden forringet veldig i mine ører. Jeg deler på 80hz til vanlig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •