Onkyo 507 - fjernkontrollkontakt på baksiden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 507 - fjernkontrollkontakt på baksiden

Hei, jeg er i ferd med å lande på en ny receiver, Onkyo 507, men lurer på den mini-jack-kontakten på baksiden merket Remote Control.
    Kan man putte receiveren i et skap, dra kabel fra denne kontakten til et IR-øye og klistre det utenpå skapet?
    Har en bønsj sånne IR-blaster-øye-ting til Media Center-fjernkontrollen til Microsoft - kan jeg bruke et slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en IR-forlenger med strømforsyning og minijack ut, og en mono minijack-kabel fra denne og inn i forsterkeren.

Disse greiene er ikke standardisert, så du er ikke garantert at det vil virke. Men det skader ikke å prøve...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da får det likegodt bli en slik IR Bender fra Teknikmagasinet og klistre IR-øye forran IR-mottakeren på receiveren i stedet. IR Benderen fra Teknikmagasinet har jo øyer til tre komponenter.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Commencal
    Hei, jeg er i ferd med å lande på en ny receiver, Onkyo 507, men lurer på den mini-jack-kontakten på baksiden merket Remote Control.
    Kan man putte receiveren i et skap, dra kabel fra denne kontakten til et IR-øye og klistre det utenpå skapet?
    Har en bønsj sånne IR-blaster-øye-ting til Media Center-fjernkontrollen til Microsoft - kan jeg bruke et slik?
    På mine to tidligere Onkyo surround receivere så måtte det være en kabel mellom komponentene for at jeg f.eks skulle kunne styre cd-spilleren med fjernkontrollen til receiveren. Disse kabelene medfølger gjerne Onkyo produktene. Stusset over at ikke fjernkontrollene var kompatible med andre Onkyo produkter. Siste receiveren var fra 2003, så usikker på om det fremdeles er sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er noe du trenger til flere apparater, vil du fort spare både penger og ergrelser på å kjøpe et mer avansert system. 'Begynnerpakker' som dekker de aller fleste behov koster 4-5 ganger så mye som en IR Bender.

Xantech Hidden Link 791 Kit har IR-mottaker, koblingsboks med fire utganger, 4 emittere og strømforsyning. Med styre 8 apparater (2 fra hver utgang). 791-77 har en enklere koblingsboks med en utgang og dobbelt emitter. Du kan koble sammen flere systemer og legge til deler, også mellom ulike rom.

Russound og SpeakerCraft har lignende opplegg til lignende priser. Marmitek er et litt billigere alternativ (men med færre muligheter).

EDIT:

Kabler mellom apparatene er gjerne avhengig av at de er av samme merke. IR-forlengere fra de produsentene jeg nevner over, skal teoretisk kunne brukes til alle merker. Da styres alle apparatene fra en felles IR-mottaker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suverent! Visste ikke at det fantes andre slike systemer. IR Benderen fra Teknikmagasinet ser jo ut som noe jallamekk, så en proffere løsning er absolutt å foretrekke.
    Har du noen linker til disse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •