Effektforsterker til ML Vantage

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til ML Vantage

Trenger litt hjelp til dette. Har et par Vantage i bestilling, men er litt usikker på forsterkerne mine. Vantagene går visst helt ned i 1ohm ved 20.000Khz. hadde tenkt å bruke Oberon 6.1 eller AR eAR1001 til og drive disse, men er usikker på om de takler så lave impedanser. kan forsterkerne\høyttalerne gå "åt skogen" eller vil det bare bli litt forvrengning i de frekvensene?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved 20.000hz er der forsvinnende lite info så det betyr ikke så mye at impedansen der er 1 ohm, men elektrostater er en utfordring for enhver forsterker der ikke er 100 % stabil.
    Samtidig er elektrostater absolutt nådesløse i samspillet med forsterkeren, og i avsløringen av signalkjedens kvaliteter, og dette gjør valget av forsterker veldig vanskeligt idet du tydelig hører forskjell på forsterkere.
    Der er eksempler på vellykkede kombinasjoner med elektrostater og digitale forsterkere, også selvfølgelig selv fra Martin Logan sin aktive model, men jeg ville være ytterst forsiktig med kjøp av en forsterker du ikke har prøvd på høyttalerne, du kan meget lett brenne fingrene.
    Jeg skal ikke anbefale noen forsterker til deg, men som sagt, det er vitalt at du prøver før du kjøper....
    Forsterkere reagerer forskjelligt på vanskelige belastninger, noen klarer ikke mer enn 5 watt før sikringskretsløp stenger for lyden, andre lyder totalt døde sammen med elektrostater....
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...l-trad-15.html

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for inspill. Nå har det seg sånn at jeg allerede har nevnte forsterkere, tidligere brukt med hell på B&W. Hadde vært fint om jeg hvertfall kunne brukt en av dem i starten uten å frykte for ødelagt elektronikk. blir nok ny forsterker etterhvert, men må selge litt unna gammelt først

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvsagt bruke de, hvem vet, kanskje du synes det er "match made in heaven"....

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner to personer som har testet oberon på lavimpedans ht <2ohm og de mente det ikke fungerte optimalt.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Kjenner to personer som har testet oberon på lavimpedans ht <2ohm og de mente det ikke fungerte optimalt.
    Er det egentlig noen klasse D effekttrinn som funker på høyttalere som IKKE har dønn stabil impedans i HELE frekvensområdet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •