Uenig med romkorreksjon. Ønsker å tvangsstyre ht-størrelse.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Uenig med romkorreksjon. Ønsker å tvangsstyre ht-størrelse.

Hei,

Har fått meg en pent brukt Denon 3806 etter at en gammel traver tok kvelden.

Sitter og prøve ut dette "fantastiske" romkorreksjons greiene. Men er ikke helt enig i hva maskinen trykker ut. Klangen blir bedre, det er jeg enig , men den setter mine stakkars fronter med enkel 6 1/2" til large og deler ikke inn subben før 40hz. Dette vil jeg ikke ha noe av, jeg vil dele frontene før 60hz slik at de ikke får pustebesvær ved høyere volum.

Målingene blir jo ikke foretatt ved max spl så det kan godt være at det er greit nivå fra frontene ved målevolumet, men ved filmvolum så syntes jeg det blir litt tynt og "stressende" når 6 1/2" skal basse seg skikkelig.

Er det noen måte jeg kan tvangsstyre den til å sette frontene til small og dele ved ~60Hz? Og samtidig få nytte av romkorreksjonen?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hei,

Har fått meg en pent brukt Denon 3806 etter at en gammel traver tok kvelden.

Sitter og prøve ut dette "fantastiske" romkorreksjons greiene. Men er ikke helt enig i hva maskinen trykker ut. Klangen blir bedre, det er jeg enig , men den setter mine stakkars fronter med enkel 6 1/2" til large og deler ikke inn subben før 40hz. Dette vil jeg ikke ha noe av, jeg vil dele frontene før 60hz slik at de ikke får pustebesvær ved høyere volum.

Målingene blir jo ikke foretatt ved max spl så det kan godt være at det er greit nivå fra frontene ved målevolumet, men ved filmvolum så syntes jeg det blir litt tynt og "stressende" når 6 1/2" skal basse seg skikkelig.

Er det noen måte jeg kan tvangsstyre den til å sette frontene til small og dele ved ~60Hz? Og samtidig få nytte av romkorreksjonen?
    Alt av HT settes til small og deles på 80Hz. Dette endres under speaker setup uten å ødelegge room eq`n din.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så selv om det i "Check crossover etc" i Auto EQ menyen står large og slikt så kan jeg overstyre dette i "Speaker setup" menyen. Lite intuitivt opplegg.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Ok, så selv om det i "Check crossover etc" i Auto EQ menyen står large og slikt så kan jeg overstyre dette i "Speaker setup" menyen. Lite intuitivt opplegg.
    Jepp.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare gå inn og juster etterpå ja,dette har ikke noe og si på Room Eq.
    Hadde den 3805 som konstant satte mine bak ht til small.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •