Spiller bedre uten effekttrinnet mitt??? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Sub skal i alle fall ikke stå som plus, da får du dobbelt opp mellom delefrekvens og der høyttalerene ruller av.
    Hvis man vil ha siuben med i stereo,så må den jo stå som pluss!
    Og jeg har fått den jevneste frekvens-gangen med å ha det sånn!
    Er ikke så helt ideelt rommet mitt ser du!
    Er veldig dumt at man ikke kan lagre et oppsett med høytalere som small,og et oppsett med høytalerne til large!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen automatikk i at å slenge på et effekttrinn gjør underverker, IMO

Skaffet selv et effekttrinn på grunn av denne "sannheten" liksom

Spesielt skulle dette være mest merkbart på lavt til normalt volum... altså da du kun spiller med under 0,5W per kanal!

Jepp, receiverens nærmere 2x200W er ikke nok - du må ha minimum 2x250W i 8 Ohm, skal gjerne doble seg i 4 og videre i 2 Ohm slik at du har ordentlige kvalitetswatt!! Så jeg skaffet meg en som doblet effekten flere ganger og veide rundt 40kg - for å være sikker!

:-D

I tillegg har vi lært at receivere bare har drittwatt mens alle effektforsterkere har kvalitetswatt! Kanskje litt merkelig når man tenker på i de store antall som receivere i dag selges, skulle tro at dette egentlig betydde ganske høy kvalitet for lite penger?

Men tilbake til effektforsterkeren... vel jeg merket ikke noen forbedring..... så 40kg beistet står og støver ned!

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ja, det er bl.a. slik de fleste opplever klasse D inkl. meg selv. Det har jeg jo allerede bekreftet i tidligere innlegg. Signaturen til klasse D må for all del IKKE feilaktig klassifiseres som nøytral.....

Du leser ikke sammenhengen mellom teksten - som jeg siterer - og mine svar?

Viss du tenker på meg med tanke på dette: "klasse D må for all del IKKE feilaktig klassifiseres som nøytral." så kann du se att eg aldri har skrevet att "slankere" bass er det samme som nøytral:-D

Les mitt innlegg grundig og du ser att eg er forsiktig med mine beskrivelser og skriver "har hørt og lest....", "det er også mulig att... o.s.v".

Sitat fra mitt første innlegg:

"Men eg har hørt og lest litt her på forumet (ikke erfaring med klasse D selv) att noen klasse D effektforsterkere kann virke litt mer slanke i bassområdet, men dette er som sagt bare noe eg har hørt og lest fra andre så det kann jo være att eg tar feil:-D

Det er også mulig att receiveren din har en litt mer fet lydsignatur som gir mer "pulver" i bassen og da er det ofte noen som oppfatter dette som mer effekt enn forsterkere med mer nøytral signatur. (kanskje klasse D effektforsterkerne fra Rotel har mer nøytral lydsignatur enn din receiver?)

Eg kjenner ikke til din receiver og ikke klasse D effektforsterkere heller som sagt og det er derfor ikke ment som en forklaring på ditt oppsett eller noen konklusjon på "problemet", men prøver bare å hjelpe deg med å finne ut av dette:-D

Mulig eg tar mye feil her, men da får dere heller tilgi meg og rette på det som mulig blir helt feil "tolkning":-D "

Det som eg tror noen kann misforstå i dette innlegget viss de ikke leser grundig det eg skriver er denne setningen:

"Det er også mulig att receiveren din har en litt mer fet lydsignatur som gir mer "pulver" i bassen og da er det ofte noen som oppfatter dette som mer effekt enn forsterkere med mer nøytral signatur."

Når eg skriver "forsterkere med mer nøytral signatur skriver eg om forsterkere generelt og om noen skulle misfortå det så skriver eg "det er mulig..., "noen som oppfatter...", "forsterkere med mer nøytral lydsignatur.." Den siste er en en beskrivelse om mer nøytral enn en forsterker som mulig har en litt mer fet lydsignatur og det er som sagt ikke nevnt klasse D i denne setningen:-D I samme setning skrev eg: "Det er også mulig att receiveren din har en litt mer fet lydsignatur som gir mer "pulver" i bassen". Her skriver eg også "det er mulig" og det er ikke en påstand siden eg ikke kjenner receiver til trådstarter og klasse D forsterkere. Noe eg også skriver tydelig i innlegget mitt:-D

Forsterkere med mer nøytral lydsignatur er ikke det samme som att eg skriver att den HAR nøytral lydsignatur:-D

Viss noen har misforstått mitt første innlegg kann eg jo kanskje forstå det selv om eg har prøvd å skrive det på en måte der det skulle komme fram att det ikke er bastante påstander fra min side, men mer som: "Mulig det er slik og slik og kanskje... og kann virke som...o.s.v":-D

Håper det er lettere å forstå nå når eg har prøvd å forklare så godt eg kann:-D

Da håper eg vi ikke misforstår hverandre mer:-D

Det er jo alltid kjedelig viss noen misforstår det en skriver i ett innlegg (liker ikke å bli misforstått) Håper dere forstår att eg bare ønsker å forklare om noen skulle misforstå innlegget mitt:-D

Nå er eg ferdig med denne saken og ønsker trådstarter lykke til videre:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Viss du tenker på meg i dette tilfellet så kann du se att eg aldri har skrevet att "slankere" bass er det samme som nøytral:-D

Les mitt innlegg grundig og du ser att eg er forsiktig med mine beskrivelser og skriver "har hørt og lest....", "det er også mulig att... o.s.v".

Sitat fra mitt første innlegg:

"Men eg har hørt og lest litt her på forumet (ikke erfaring med klasse D selv) att noen klasse D effektforsterkere kann virke litt mer slanke i bassområdet, men dette er som sagt bare noe eg har hørt og lest fra andre så det kann jo være att eg tar feil:-D

Det er også mulig att receiveren din har en litt mer fet lydsignatur som gir mer "pulver" i bassen og da er det ofte noen som oppfatter dette som mer effekt enn forsterkere med mer nøytral signatur. (kanskje klasse D effektforsterkerne fra Rotel har mer nøytral lydsignatur enn din receiver?)

Eg kjenner ikke til din receiver og ikke klasse D effektforsterkere heller som sagt og det er derfor ikke ment som en forklaring på ditt oppsett eller noen konklusjon på "problemet", men prøver bare å hjelpe deg med å finne ut av dette:-D

Mulig eg tar mye feil her, men da får dere heller tilgi meg og rette på det som mulig blir helt feil "tolkning":-D "

Det som eg tror noen kann misforstå i dette innlegget viss de ikke leser grundig det eg skriver er denne setningen:

"Det er også mulig att receiveren din har en litt mer fet lydsignatur som gir mer "pulver" i bassen og da er det ofte noen som oppfatter dette som mer effekt enn forsterkere med mer nøytral signatur."

Når eg skriver "forsterkere med mer nøytral signatur skriver eg om forsterkere generelt og om noen skulle misfortå det så skriver eg "det er mulig..., "noen som oppfatter...", "forsterkere med mer nøytral lydsignatur.." Den siste er en en beskrivelse om mer nøytral enn en forsterker som mulig har en litt mer fet lydsignatur og det er som sagt ikke nevnt klasse D i denne setningen:-D I samme setning skrev eg: "Det er også mulig att receiveren din har en litt mer fet lydsignatur som gir mer "pulver" i bassen". Her skriver eg også "det er mulig" og det er ikke en påstand siden eg ikke kjenner receiver til trådstarter og klasse D forsterkere. Noe eg også skriver tydelig i innlegget mitt:-D

Forsterkere med mer nøytral lydsignatur er ikke det samme som att eg skriver att den HAR nøytral lydsignatur:-D

Viss noen har misforstått mitt første innlegg kann eg jo kanskje forstå det selv om eg har prøvd å skrive det på en måte der det skulle komme fram att det ikke er bastante påstander fra min side, men mer som: "Mulig det er slik og slik og kanskje... og kann virke som...o.s.v":-D

Håper det er lettere å forstå nå når eg har prøvd å forklare så godt eg kann:-D

Da håper eg vi ikke misforstår hverandre mer:-D

Det er jo alltid kjedelig viss noen misforstår det en skriver i ett innlegg (liker ikke å bli misforstått) Håper dere forstår att eg bare ønsker å forklare om noen skulle misforstå innlegget mitt:-D

Nå er eg ferdig med denne saken og ønsker trådstarter lykke til videre:-D
    Jeg så hele tiden hva du skrev,og skjønte også hva du mente!! Pleier som regel å lese et innlegg flere ganger for å vere sikker,hehe!
    Hvertfall når det er interessant og gjelder meg og mitt problem
    Takker så mye for hjelpsomheten,og viljen til å prøve å forklare hva som kan vere en mulig årsak til det jeg opplever!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Ser ikke helt hva som er så rart her jeg da.

Du biamper med da i praksis 4x110W og synes det er rart at du får mer effekt enn med 2x100W? Det burde vel ikke overraske om det i minste spiller omtrent like høyt.

Jeg har reciever som er "7x105w" (yam861) og har kjøpt meg en Emotiva xpa-3 som skal være "3x200w". Emotivaen driver nå frontene og senteren, mens yamahaen driver to surround-ht. Jeg fikk et kvalitetsløft i lyden og kan spille høyere.
    MEN ditt reknestykke er jo interresant! For med bi-amping får jeg jo 4x105w, altså 420w mot Emotiva sine 400w ("leke regnestykke")

Jeg har lekt litt med tanken på og bi-ampe når jeg snart får meg nye fronter og surroundhøytalere. Da vil jo Emotivaen min "pumpe liv" i centeren og surroundhøytalerene. Kanskje surround høytalerene ikke trenger så mye effekt og derfor kan Emotivaen "konsentrere seg" mer om centeren min, som faktisk er den flotteste høytaleren min
    Er det noen vits i og gjøre dette, når jeg allerede er fornøyd, og jeg i tillegg er lat av natur
    Synes det er litt trist at en yamaha som gir 7x105 bare skal drive to surroundhøytalere.
    Og for og gjøre tankerekken min (les:tanke-kaoset) komplett, så lurer jeg på om jeg skal sette opp et 7.1 system i stedet for 5.1? Da må jo yamahaen drive 4 surroundhøytalere. Problemet da er at de "ekstra surroundhøytalerene" er av dårligere kvalitat enn de fem andre. I tillegg så er kinoen min så liten at det strengt tatt bare er plass til 5.1 system:cry:

Jeg forstår jo at disse spørsmålene virker mindre appetittvekkende en verdens-største-kabelsalat, men jeg lurer jo på om noen har prøvd noe lignende eller har noen meninger...

Hos meg blir det altså :
    A) biamping og 5.1 system , der Emotiva xpa-3 driver center og surround
    B)7.1system der to høytalere er av dårligere kvalitat enn de andre
    C)Jeg kjører videre med Emotiva xpa-3 på frontrekka i et 5.1system også etter at jeg får mine nye høytalere.

NB: Centeren min er den beste\flotteste\dyreste høytaleren om det har noe og si....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Er veldig dumt at man ikke kan lagre et oppsett med høytalere som small,og et oppsett med høytalerne til large!
    Er du helt sikker på att et ikke går?

På min 1900 går det å lagre 4 "system memory".

Se litt i manualen. Det er jo mulig du har samme mulighet:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så hele tiden hva du skrev,og skjønte også hva du mente!! Pleier som regel å lese et innlegg flere ganger for å vere sikker,hehe!
    Hvertfall når det er interessant og gjelder meg og mitt problem
    Takker så mye for hjelpsomheten,og viljen til å prøve å forklare hva som kan vere en mulig årsak til det jeg opplever!

Det var bra. Det viktigste er jo att du forstod det:-D

Bare hyggelig å prøve å hjelpe iallefall:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er ikke noen automatikk i at å slenge på et effekttrinn gjør underverker, IMO

Skaffet selv et effekttrinn på grunn av denne "sannheten" liksom

Spesielt skulle dette være mest merkbart på lavt til normalt volum... altså da du kun spiller med under 0,5W per kanal!

Jepp, receiverens nærmere 2x200W er ikke nok - du må ha minimum 2x250W i 8 Ohm, skal gjerne doble seg i 4 og videre i 2 Ohm slik at du har ordentlige kvalitetswatt!! Så jeg skaffet meg en som doblet effekten flere ganger og veide rundt 40kg - for å være sikker!

:-D

I tillegg har vi lært at receivere bare har drittwatt mens alle effektforsterkere har kvalitetswatt! Kanskje litt merkelig når man tenker på i de store antall som receivere i dag selges, skulle tro at dette egentlig betydde ganske høy kvalitet for lite penger?

Men tilbake til effektforsterkeren... vel jeg merket ikke noen forbedring..... så 40kg beistet står og støver ned!

Hehe,javel - godt er flere som har opplevd noe av det samme! Tror nok at det er blitt en del sånn "det må du ha,og det må du ha" i denne hifi-verden ja
    Øystein Sunde har jo en ganske treffende sang om dette i "Byens HiFi Asyl"
    Tror nok at ikke alla "aha-opplevelsene" her inne har like mye rot i virkeligheten som de vil ha det til! Mye "placebo" ute å går av og til
    Har nok selv vert innom der også

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Er du helt sikker på att et ikke går?

På min 1900 går det å lagre 4 "system memory".

Se litt i manualen. Det er jo mulig du har samme mulighet:-D
    Ja er rimelig sikker på det!
    Har prøvd å sette HT til small, som et THX system,så har jeg kopiert alt til en annen memory! (er 6 stk) Så har jeg gått inn og satt frontene som large der!
    Men da forandrer det seg på alle memoryene!
    Litt dumt det der!
    Må gjerne si fra hvis det er noen andre som har pioneer som har fått dette til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er rimelig sikker på det!
    Har prøvd å sette HT til small, som et THX system,så har jeg kopiert alt til en annen memory! (er 6 stk) Så har jeg gått inn og satt frontene som large der!
    Men da forandrer det seg på alle memoryene!
    Litt dumt det der!
    Må gjerne si fra hvis det er noen andre som har pioneer som har fått dette til
    Gjort noe lignende på yamahaen min: Ville ha x-over på 80hz når jeg så film og x-over på 60hz når jeg spilte musikk. Dette forandrett seg også hos meg på alle fire memoriene.
    Må gjerne si i fra hvis det er noen andre som har yamaha som har fått dette til

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo:)

Je slett egentlig litt med det samme en stund med rotelen je har!

Je kjøret ubalasert, noe je regner med du gjør å?
    I mitt tilfellet vare det at je hadde glemt å vippe over en vippebryter bak på rotelen min (rb1080) slik at den sto på balasert lyden var utrolig lav!
    Når je vippet over bryteren til ubalasert ble alt som det skulle!

mvh

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Nei.
    2. Ok
    3. Slik er det vel for de fleste.
    3. Jo, du kan vel lagre flere oppsett, selv kan jeg lagre 8 oppsett.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    1. Nei.
    2. Ok
    3. Slik er det vel for de fleste.
    3. Jo, du kan vel lagre flere oppsett, selv kan jeg lagre 8 oppsett.
    1. Med høytalere som large må den som plus jo!
    2. ok
    3.Det er det vel ja
    Ja kan lagre forskjellige oppsett - 6 stk,men hvis man forandrer fra large til small på et oppsett,så forandres det på alle!
    Gjør det ikke det hos deg da?
    Hva slags pio har du?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    Je slett egentlig litt med det samme en stund med rotelen je har!

Je kjøret ubalasert, noe je regner med du gjør å?
    I mitt tilfellet vare det at je hadde glemt å vippe over en vippebryter bak på rotelen min (rb1080) slik at den sto på balasert lyden var utrolig lav!
    Når je vippet over bryteren til ubalasert ble alt som det skulle!

mvh
    Kjører ubalansert ja - det er eneste muligheten på denne rotelen!
    Det er heller ingen knapper bakpå den!
    Men takk for tipset!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg også har tenkt på det ang. 4 x 110W - men så sies det jo at du ikke får så mye fra en reciver som biampes,og at "reciver watt" ikke kan samenlignes med "ordntlige" W! Ser jo at rotelen dobler effekten i 4 ohm,så jeg regnet med den var mer strømsterk! Men det er som du sier positivt for meg også da
    Eneste problemet,og grunnen til at jeg kjøpte effektrinn,var at jeg satte opp høytalere på verandaen,og da brukte jeg surr-back utg. til disse,og da mister man jo muligheten til biamping!
    Det skal ikke vere lett
    Det er ingen spesiell grunn til å tro at moderne recievere fra de "kjente" merkene ikke leverer i henhold til spesifikasjoner i 2 kanaler, dog ikke nødvendigvis alle som klarer å levere full pupp når du driver 5 eller 7 kanaler. Recievere har nok et tildels ufortjent dårlig rykte.

Har du forsøkt uten biamping? Ikke sikkert det er så stor forskjell lydmessig. Du bør i teorien ikke merke mye forskjell effektmessig i allefall. Økt volum er i utgangspunktet ikke hverken årsak til eller konsekvens av biamping, da det uansett er bassen som drar det meste av effekten, ikke mellomtone/diskant.
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det? plus betyr jo at signal under delefrekvensen gjengis i hovedhøyttalere (i tillegg til i subben), ikke om subben skal spille eller ikke. Jeg kjører ikke med plus og har signal i subben også i pure direct.

Hvorfor ønsker du oppsett med både small og large på samme høyttalere? Det er vel enten eller(sannsynligvis small) som er riktig for dine høyttalere?
    --
    Thorbjørn

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg har reciever som er "7x105w" (yam861) og har kjøpt meg en Emotiva xpa-3 som skal være "3x200w". Emotivaen driver nå frontene og senteren, mens yamahaen driver to surround-ht. Jeg fikk et kvalitetsløft i lyden og kan spille høyere.
    MEN ditt reknestykke er jo interresant! For med bi-amping får jeg jo 4x105w, altså 420w mot Emotiva sine 400w ("leke regnestykke")
    Det jeg skrev var kanskje litt misvisende. 4x105W er ikke effektmessig sammenlignbart med 2x200W. Det meste av effekten går til bassen.

Hvis du ikke biamper med din 2x200W forsterker kan man f.eks se for seg at 170W går til å drive bass mens du bare bruker 30W til å få mellomtone og diskant til å holde følge.

Biamper du med 4x105W vil basselementene dine aldri kunne få mer enn 105W, og mellomtone/diskant har mer effekt enn de strengt tatt trenger. Det vil altså uten tvil spille lavere enn 2x200W.

Fordelen med biamping er altså ikke umiddelbart mer effekt, men potensielt bedre lyd.
    --
    Thorbjørn

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har huset for meg selv i helgen,og da ville jeg benytte anledningen til å eksprimentere litt! Ergo så koblet jeg frontene mine rett på min Pio lx 51,i stedet for via effekttrinnet mitt (Rotel RB 1562)
    Og som overskriften sier - reciveren spiller faktisk like pent,og med mer trøkk den,enn effekttrinnet mitt! Klarer å spille 3-5 db høyere m reciveren!
    Skal legge til at jeg biamper reciveren!
    Gledelig på en måte(god reciver),men ble skuffet over Rotelen må jeg si!
    Har kjørt med effktrinn så lenge nå,så jeg husket ikke "reciverlyden" Hadde en parasound nc 275 før,og husker at rotelen var bedre enn den!
    Må si jeg ble litt overrasket over dette,selv om Rotelen er oppgitt til "bare" 2 x 100 W 8ohm/2 x 200 W 4 ohm! Trodde de skulle vere "pulver" i disse Rotel wattene enn i "reciver-watt"??

Noen som har en forklaring på dette??
    Hei.

Har litt av det samme "problemet" som deg her hjemme nå. Har en Denon 3808 som jeg har parret litt med en Parasound Halo A23 (noe tilsvarende av det du har). Dette er en god effektforsterker som alene koster nesten det samme som recieveren.

Så kom det en dag med litt rydding i benken og Halo'en var det ikke lenger plass til (samt at den var feil farge :P). Og når jeg satt opp allt på DeMonen ble lyden veldig annerledes og jeg kunne spille noe høyere.

Men det jeg mener er løsningen/grunnen tll denne oppførselen er at Denon'en ikke har kraft nok til å rive elementene ut av høytaleren på samme måte som Halo'en. Og en annen sak. Halo'en har 2x200w i 4 ohm men kan trekke over 800w fra nettet (ja, jeg vet noe av dette går med til varme. Men det viser også at det er litt headroom). Denon'en på sin side kan trekke godt over 1kilowatt. Denne har dog noen videokomponenter men allikevel. I stereo vil denne, som din, oppleves som minst like kraftig. Og jeg bi-amp'er ikke engang.

Du har også meget lettdrevne høytalere, så du setter nok ikke pio'en din på de helt store prøvene. Og som blant annet flageborg har nevnt her så blir skarve 20w til ganske mye lydtrykk på dine høytalere. Så du må nok litt opp i pris på effekten din for å merke de store underverkene. Kansje det hjelper litt om du bytter til bedre kabler mellom pre og amp.

Dette er i allefall min oppfatning. Ble litt langt men. :P

Hilsen
    Geir Arne

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hvorfor det? plus betyr jo at signal under delefrekvensen gjengis i hovedhøyttalere (i tillegg til i subben), ikke om subben skal spille eller ikke. Jeg kjører ikke med plus og har signal i subben også i pure direct.

Hvorfor ønsker du oppsett med både small og large på samme høyttalere? Det er vel enten eller(sannsynligvis small) som er riktig for dine høyttalere?
    Men da har du vel høytalere til small eller?
    Jeg har MA RS 6 som gjengir ganske bra bass vil jeg si,men ikke kjellerdyp selvsagt! Men går godt nedpå 30 tallet her!
    Hvis jeg har høytalere til large, så MÅ sub stå til plus for at den skal vere med i stereo! I andre moduser er den med uansett! Som small er den selvsagt alltid med uansett! Men uansett så syns jeg det er rart at man ikke kan lagre forskjellige oppsett!! Er jo ikke all musikk,og alle kilder som nødevendigvis låter på samme måte,og da kan man velge om man vil ha med sub eller ikke f.eks!
    Og da er det letter å bare bytte memory,enn å måtte gå inn i menyen!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da har du vel høytalere til small eller?
    Jeg har MA RS 6 som gjengir ganske bra bass vil jeg si,men ikke kjellerdyp selvsagt! Men går godt nedpå 30 tallet her!
    Hvis jeg har høytalere til large, så MÅ sub stå til plus for at den skal vere med i stereo! I andre moduser er den med uansett! Som small er den selvsagt alltid med uansett! Men uansett så syns jeg det er rart at man ikke kan lagre forskjellige oppsett!! Er jo ikke all musikk,og alle kilder som nødevendigvis låter på samme måte,og da kan man velge om man vil ha med sub eller ikke f.eks!
    Og da er det letter å bare bytte memory,enn å måtte gå inn i menyen!
    Har høyttalerne til small ja, noe du også burde prøve

Litt bakgrunn (så slipper jeg skrive et langt innlegg selv) :
    Set Your Speakers to Small in Your Receiver Setup
    --
    Thorbjørn

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine